We gaan ons meisje testen op koemelkallergie. Ze heeft wat eczeem op haar lijfje en wat rode uitslag her en der. Ook is ze soms wat onrustig na haar flesje en laat ze ongelofelijke stinkscheten. Het weekend spuugde ze een beetje en dat zag wat korrelig uit. We hadden het er al eerder op het CB over gehad, maar omdat ze wat vage klachten heeft wilden we het nog even aanzien. Vanochtend even met de huisarts overlegt en hem leek het wel een goed idee om ander voeding te proberen (friso intensief H.A.) vooral ook omdat ik vroeger ook KMA heb gehad. Al is het alleen om dat uit te sluiten. Dus morgen beginnen we met het overstappen op de nieuwe voeding, over een paar weken vindt dan een provocatietest plaats. Vind het wel erg spannend allemaal. Saskia
Als je gaat testen op kma moet je dan niet testen met friso allergy care? Onze dochter kreeg vanaf haar geboorte al friso ha en wij moesten dus naar allergy care over om kma uit te sluiten. Jammer genoeg reageerde ze dus heel goed op de allergy care en heeft ze dus last van kma.
Lisanne kreeg ook al een week na de geboorte friso H.A. Nu dus intensief HA. Allergy Care wordt geadviseerd bij ernstige kma, door kinderartsen
Vreemd van het cb dat ze ons dan niet eerst daar mee hebben laten testen. Wist niet dat er ook een intensief versie van HA bestond.
Geen idee waarom ze jullie er niet op gewezen hebben. Had je dochtertje erge klachten? Misschien daarom? Lisanne heeft meerdere kleine klachtjes.
Mijn dochter had vanaf haar geboorte al heel erg veel moeite om de fles leeg te drinken , klonk erg benauwd tijdens het drinken, was erg onrustig en dronk half slapend de fles. Ze deed er ook veel te lang over, maar als we haar maar kort lieten drinken kwam er helemaal niet genoeg naar binnen. De allergy care hielp erg goed. Na een maand moesten we als test weer terug naar gewone voeding en de problemen kwamen gelijk weer terug. Het eerste flesje was gemengd en dat ging er nog aardig in, maar het 2e flesje lukte dus al niet meer en we hebben het na het 3e flesje gelijk opgegeven en zijn haar weer allergy care gaan geven. Was gewoon zielig om te blijven proberen. Heeft ook weer een paar dagen geduurd voor ze weer normaal was. Jammer genoeg is ze er nog niet overheen gegroeit. Laatst moesten we weer testen met yoghurt, was al een ramp om er wat van binnen te krijgen (ze vond het erg vies) en ze kreeg dus gelijk pukkeltjes en was net een hijgende hond. Nadat ik met yoghurt was gestopt duurde het nog een week voor dat het weer over was. Toen heb ik nog eens een test gedaan met pap met opvolgmelk, dat was dus helemaal een ramp. Ze is echt een aantal dagen niet te genieten geweest, alleen maar huilen en huilen.
Zo zulke klachten heeft Lisanne niet. Ze drinkt haar flesje in ca. 10 minuten leeg, soms doet ze er iets langer over. Ze is soms wel onrustig na haar flesje. Ook geeft ze iets vaker een beetje voeding terug, wat dan soms wat korrelig is, alsof het niet goed verteerd. Ze heeft wel nogal wat eczeem. Die hormoonzalf van de huisarts helpt wel, maar als we een paar dagen stoppen met smeren komt het gelijk weer terug en wordt wel wat erger. Nu zijn we gisteren over gegaan op Intensief H.A. dus even afwachten of de klachten nu gaan verdwijnen. Toen met die test, moest je dat op het CB doen? Hier zeggen ze dat ik over een week of 3-4 een afspraak krijg en dat ik Lisanne dan op het CB een flesje met de gewone voeding moet geven en als ze dan reageert dan wordt de voeding vergoedt door de verzekering. Maar na 1 flesje al een reactie? De klachten die ze nu heeft zijn heel geleidelijk gekomen. Het lijkt mij dat we na 1 flesje nog geen reactie kunnen zien. Als wij na een paar dagen zelf wel een reactie zien, dan ga ik denk ik op eigen initiatief weer naar de intensief H.A. Gister moest ik bij kruidvat € 14,- betalen, dat is nog wel te doen. Nou ja, we zien wel.
Ik moest hier gewoon thuis de test doen. Sommige kinderen reageren gelijk heel heftig op het ene flesje. Rosanne reageerde hier niet direct, pas bij het 2e flesjes begon de ellende weer. ik zou het dus raar vinden als ze het van 1 flesje af zouden laten hangen. 14 euro valt nog wel mee. Toen wij dus voor de allergy care heen gingen schrokken wij ons rot, we dachten dat het verschil een paar euro zou zijn maar was dus echt een berg meer. Ik kocht in het begin altijd de voeding bij mijn moeders apotheek en daar betaalde ik dus 32,50 voor een pak en bij onze eigen durven ze er 37,50 voor te vragen. Ben dus blij dat ik het niet meer zelf hoef te betalen. Rosanne heeft trouwens ook een periode gehad dat ze meer voeding terug ging geven wat ook nog niet verteerd was. Nadat er een fles af is gegaan was dat gelijk afgelopen. Ze kreeg gewoon teveel binnen.
Het gaat wel goed met de voeding. Alleen komt ze nu wel wat eerder voor een flesje. De afgelopen 2 nachten is ze ook wakker geworden. Misschien moet ik er wat nutriton aantoevoegen?
Anders even de arts er over opbellen. Ik heb nooit wat extra`s door de voeding moeten gooien. Duurde hier al een tijd voor dat ze eindelijk dronk wat ze voor haar leeftijd binnen moest krijgen.
We zijn nu sinds woensdag bezig met Intensief HA. En sinds vrijdagavond doen we er een paar schepjes nutriton door. Ze doet nu ca. 15-20 minuten over een fles ipv 10 minuten. Ze is wel tevredener na haar flesje. Haar ontlasting zag er vanochtend ook anders uit. Eerst was het hartstikke groen (donker groen), nu was het licht groen en volgens mij ook wat dunner. Anders had ze volgens mij toch wel wat meer moeite met poepen, dan hoorde je haar echt persen, dat was nu niet zo. Nu nog even afwachten wat het eczeem gaat doen.
We zijn nu weer gestopt met nutriton door de fles te doen. Ze komt nu al weer een poosje na 3-4 uur. Over 2 weken hebben we een provocatietest op het CB. Ze krijgt dan 1 flesje met de vorige voeding. Ik vraag me nog steeds wel af of ze dan al gelijk een reactie geeft. Maar goed we zien wel.
We hebben inmiddels de provocatietest gehad. Dat ging goed. Geen reactie op dat moment. Dus zijn we stapsgewijs de 'oude' voeding weer gaan introduceren. We zitten sinds afgelopen vrijdag weer op 5 flessen van de oude voeding. Op zich gaat het wel goed, haar eczeem is weg. Maar toch heb ik nog wel wat twijfels: Sinds maandag is ze erg onrustig en wil ze overdag weinig slapen. Ook is ze wat pukkelig in haar gezichtje. Ook heeft ze nu 2-3x wat voeding terug gegeven, dit was dan wat klonterig. Maandag moeten we weer naar het CB. Dus dan zal ik het daar ook even weer voorleggen. Kijken wat ze zeggen, al heeft de arts wel gezged, dat als ze weer klachten kreeg, we weer op de speciale voeding over konden gaan.Maar omdat de klachten wat vaag zijn twijfel ik heel erg. Wat zouden jullie/jij doen?
als jullie meisje het er beter op doet,zou ik terug gaan naar de friso intensief. ik gebruik het voor bastiaan ook. hij zat van top tot teen onder de uitslag. had heel veel krampen. spuugde zijn halve fles mee terug. was huilerig,en kon moeilijk in slaap komen. ik heb nu een hele andere baby,hij is vrolijk na zijn voeding. uitslag is weg. heeft alleen eczeem op zijn armpjes,en een droge huid. maar verder doet hij het super.