Kinderdagverblijf afgebrand :(

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Belle1984, Jun 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Belle1984

Belle1984 Actief lid

Jan 14, 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het kdv van ons dochtertje van elf maanden is deze zaterdag afgebrand.. De schade aan haar groep is enorm. Ze hebben nu een alternatief voor opvang tot de zomervakantie, dan moet er weer een andere locatie gevonden worden. Vanochtend bracht ik ons meisje voor het eerst naar de nieuwe plek. Wat een gekkenhuis, alle zestig kindjes zitten in 1 groep. Olivia was helemaal overstuur, een onbekende omgeving, heel druk en niemand om haar te troosten want iedereen doet wat hij kan om de boel te organiseren. Nu was mijn dochtertje nooit de gemakkelijkste eter maar ze deed het de afgelopen anderhalve week super goed. Ik ben gestopt met haar af te leiden maar ik weet nu al dat ze vanavond helemaal uitgeteld zal zijn. Gisteren at ze slecht omdat ze te moe was en heb ik maar met een halve maaltijd in bed gelegd. Als ik een filmpje zou opzetten, dan zou ze wel verder eten. Wat zouden jullie doen? Medelijden met je kindje hebben dat ze te moe zijn om te eten of dan maar zonder eten in bed? Ik kan haar toch niet een paar maanden zo laten honger lijden? Ze krijgt trouwens 's avonds een fles, warm eten krijgt ze' 's middags. Dus dat vocht heeft ze wel nodig. Iemand ideeën?

2. Chebu

Chebu VIP lid

Dec 17, 2007
    7,174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Jeetje! Wat enorm vervelend! Zomaar afgebrand?

Ik zou denk ik eerst hulptroepen inschakelen totaan de zomervakantie. Geen ouders/schoonouders in de buurt die zouden kunnen oppassen eventueel? Dan is het wat rustiger en misschien wil ze dan wat meer eten. Ik denk dat ze nu enorm veel stress heeft door al die kinderen in 1 groep. 60 kinderen is echt enorm veel. Ik begrijp wel dat het zo uit nood is geboren, maar voor een klein meisje is het beangstigend.
    Desnoods zou ik misschien zelf wel vakantie/onbetaald verlof nemen.

Maar als dat geen mogelijkheid is dan zit je...

3. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,035
    6,139
    113
    Happyland
    Ik zpu roeien met de riemen die je hebt. Je geeft aan dat ze tijdens het kijken naar een filmpje goed eet, dan zou ik dat voorlopig zo blijven doen. Met honger naar bed door vermoeidheid is ook zielig, dan komt ze misschien 's nachts weer en rust ze toch ook noet lekker uit. (Ervan uitgaand dat ze nu doorslaapt).

4. Belle1984

Belle1984 Actief lid

Jan 14, 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, dat denk ik enerzijds ook, maar anderszijds wil ik ook weer niet terug naar een situatie dat dl gewoon met mijn voeten speelt en ik als circusclown voor haar neus zit opdat ze maar zou eten. Ik wil er gewoon op kunnen vertrouwen dat ze wel zal eten/drinken wat ze nodig heeft. Vannacht heeft ze gewoon doorgeslapen (ook al had ze maar een halve fles op). En vanochtend leek ze ook niet echt hongerig te zijn.
    Misschien moet ik het gewoon een aantal dagen aankijken, en dan maar met weinig of geen eten naar bed. Als ze het na een paar dagen niet snapt, dan beginnen met afleidingsmanoevres, want dan zal ze waarschijnlijk al een stuk minder plassen als ze een paar dagen 's avonds niet eet of drinkt. Ik baal hier echt zoooo hard van. Het ging nu net goed en dan krijgen we dit. En we moeten ook nog 2 weken wachten tot ze buisjes krijgt en ze zit voortdurend aan haar oortjes te frunniken, dus daar heeft dat arme kind ook nog last van.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Ik zou niet weer terug gaan naar afleiden tijdens het eten gezien je eerdere verhalen. Nu even zo volhouden, dan drinkt ze maar wat minder, dat komt wel weer en als ze overdag voldoende binnen krijgt, is het helemaal niet erg. En wat minder plassen is echt niet erg, als het maar wel voldoende is.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ze doorslaapt en 's ochtends niet aanvalt op haar ontbijt, heeft ze mijns inziens niet echt honger. Ook wel logisch, want als je moe bent, wordt je eetlust vaak ook minder.
    Ik zou voor nu dan even geen afleiding bieden. Ze pakt wel wat ze nodig heeft.
    Wel even in de gaten houden of het geen vicieuze circel wordt, (dat ze heel moe blijft door te weinig eten/energie-inname).

Verder zou ik vooral kijken of je alternatieve opvang kunt regelen en/of zelf minder kunt werken.

7. Belle1984

Belle1984 Actief lid

Jan 14, 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is voor drie dagen per week. Maandag ben ik steeds thuis en vrijdag mijn man. Hopelijk vinden ze op de nieuwe locatie snel wat oplossingen om de kinderen toch wat op te delen in groepen om het wat makkelijker te maken voor iederen. Minder werken kan jammer genoeg niet. Mijn collega is net terug van 8 maanden wereldreis en mijn baas wil nu echt weer niet iemand voor langere tijd moeten missen. En met twee leningen om af te betalen is onbetaald verlof dus niet echt een optie :)

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

En voor een tijdje een halve of hele dag per week zorgverlof?
    Misschien dat je baas begrip op kan brengen voor de situatie en je wat kunt regelen? Dat je bijvoorbeeld wat werk 's avonds thuis mag doen, of overdag als zij slaapt?

9. Belle1984

Belle1984 Actief lid

Jan 14, 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    In de periode dat mijn collega op wereldreis was, zat ik behoorlijk op mijn tandvlees omdat ik zoveel werk had om zijn taken ook over te nemen. Ik heb het hier op werk flink laten merken dat mijn rekker op het maximum gespannen stond en regelmatig wel eens gesnauwd naar collega's die mijn werkstapel nog groter maakten. Resultaat: ik werd op het matje geroepen dat mijn attitude moet veranderen. Als ik nu kom zeggen dat ik vrijaf wil nemen, dan mag ik gewoon vertrekken, vrees ik :( En zonet dan ook nog het nieuws gekregen dat mijn grootmoeder niet meer zal herstellen van de hersenbloeding die ze afgelopen donderdag heeft gehad. wat een dag :(

10. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou je man inschakelen zodat die tijdelijk wat meer thuis is met dochter.

11. Belle1984

Belle1984 Actief lid

Jan 14, 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het lijkt wel alsof ik alle adviezen af schiet.. Maar mijn man en ik werken bij hetzelfde bedrijf. Hij kan dus ook geen vrijaf nemen. Ik ben benieuwd hoe het vandaag gegaan is. Als het echt een drama is, probeer ik mijn ouders in te schakelen. Mijn schoonouders zijn alletwee fulltime aan het werk, dus zij zouden maar al te graag helpen maar kunnen jammer genoeg niet.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,506
    36,467
    113
    Ik zou het proberen los te laten. Mijn zoontje eet ook regelmatig weinig als hij thuiskomt van het kdv, het is niet anders, hij groeit goed (als dat bij jullie niet zo is, is het natuurlijk een heel ander verhaal). Vragen of ze op het kdv tijdelijk eerder al wat te eten aan kunnen bieden?
    Tja, verlof is misschien de handigste oplossing, maar zo te zien niet mogelijk, dan houdt het op.

En haar fles drinkt ze 's avonds wel goed leeg?

13. Belle1984

Belle1984 Actief lid

Jan 14, 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee, dat is het ‘em net.. Flessen drinken was altijd een probleem. Nu dronk ze de afgelopen 1.5 week netjes haar flesje. Het schema ziet er zo uit (uren zijn bij benadering)
    06.30 180+6 opvolgmelk + potje yoghurt en een sneetje brood (niet altijd helemaal op)
    11.00 u 250 g warme maaltijd (gepureerd)
    15.00 u 250 g fruit (gepureerd)
    18.30 à 19.00u 180+6 opvolgmelk + potje yoghurt en een sneetje brood (niet altijd helemaal op)

Maar ze begint weer rommelen met de flessen. Ze drinkt ze niet helemaal op. Gisteren had ze niet meer geslapen na haar fruit en dan was ze heel moe en dronk ze maar 100 cc. De rest probeerde ik dan als pap te geven maar ze wilde niet en dus heb ik haar dan maar in bed gelegd. Vanochtend dronk ze 140 cc en de rest ging dan wel als pap erin en de yoghurt wilde ze ook wel. Ik vrees dat ze dus nu ’s avonds te moe gaat zijn om te drinken/eten.

14. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    100 of 140 cc is best wel wat hoor. Die van mij drinkt 100 altijd al.

15. Arya

Arya Bekend lid

Jun 26, 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel een beetje ja ;)
    Maakt het lastig idd. Zit hij in dezelfde positie als jij?

16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,506
    36,467
    113
    100 tot 140 ml is heel wat hoor, mijne dronken nooit meer dan dat per keer. Krijgt ze overdag ook nog ander vocht? Anders in de middag nog een flesje aanbieden?

17. Belle1984

Belle1984 Actief lid

Jan 14, 2013
    304
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze heeft sinds kort de rietjesbeker gesnapt en dus krijgt overdag ook water aangeboden. Gisteren had ze verspreid over de dag nog 60 ml gedronken, wat heel flink is voor haar doen :)

Ze is vandaag heel flink geweest op het kdv, zeiden ze. Twee slaapjes en alles opgegeten. Ze had genoten van de aandacht van de grotere kindjes. Als ze een activiteit deden, mocht Olivia in het midden van de cirkel zitten en alle kindjes rondom haar. Ze werden toch wat opgedeeld in drie groepen zoals normaal, ook al is het binnen een ruimte.

Ze dronk 120 ml en zat dan vrolijk te lachen naar papa. Een beetje aandringen, werd meteen gehuil. Dus heb ik maar creatief proberen te zijn... Ik had stukken wortel en courgette gekookt gisteren om te oefenen met stukjes te eten. Gisteren wilde ze die niet dus ze stonden in de koelkast. Ik dacht, ik moet haar nu even uit de huilbui/drama Queen modus halen. Mickey mouse bordje met courgette uit de koelkast en voor haar neus. Vond ze heerlijk en ze propte het hele stuk koude! Courgette helemaal in haar mondje. en ondertussen heb ik van het overschotje melk wat pap gemaakt en die mocht ik dan tussendoor prima lepelen :) misschien wat vreemd maar ik bekijk het liever positief : alle melk ging op, Olivia heeft op een leuke manier gesmuld van stukjes groente, wat ze voordien nooit wilde. Misschien toch tandjes, dat ze zo blij was met iets koud?

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,241
    7,283
    113
    Female
    Brabant
    Als ik je gewone schema bekijk zit je op ruim 900 ml in totaal en dat is echt ruim voldoende! Dus een paar keer wat minder maakt echt niet uit, zelfs structureel wat minder zou ook echt niet erg zijn. Hier kregen ze nooit zoveel binnen.

Share This Page