Onze zoon gebruikt sinds 4 weken Nutrolon Pepti 1 i.c.m. Nutriton. Hij is bij 36 weken gehaald en was niet zwaar. Momenteel weegt hij 3000 gram en is 8,5 week oud. Maar we merken dat hij sinds een week een spuitluier/diarree heeft. Zijn ontlasting is zo erg vloeibaar dat het doorlekt bij zijn benen en rug. Zijn voeding om de 4 uur wordt niet meer gehaald, hij wilt soms al na 2 uurtjes een beetje drinken. Het kan toch niet goed zijn dat een kind zo een vloeibare ontlasting heeft. En zijn ontlasting is geel van kleur. We hebben dinsdag een afspraak staan bij het cb en we zullen dat daar ook aangeven. Komt bovenstaande bekend voor en wat kunnen we eraan doen voor onze zoon?
Zowel pepti als nutriton kunnen voor waterdunne poep zorgen. Dat een kind vaker wil eten met pepti is ook vrij normaal, het verteert sneller. Poep mag geel en groen zijn.
Dat had mijn zoontje ook door de nutriton. Toen we daarmee stopten was de diarree ook snel weg. Bij de natuurwinkel krijg je pure johannesbroodpitmeel. Daar kunnen veel kindjes beter tegen omdat in nutriton ook toevoegingen zitten
Dit kan zeker door de JPBM komen, daar kan je diaree of obstipatie van krijgen. En spuitluiers zijn bij zuigelingenpoep nog heel normaal hoor, dat het echt heel dun is. De kleur kan ik weinig over zeggen, geel is volgens mij redelijk normaal maar van de pepti kan het ook groen worden. Krijgt hij nutriton ivm reflux of om een andere reden?