5 maanden en weinig beweging

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door soortje, 10 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    Onze zoon is inmiddels alweer meer dan 5 maanden oud... ik weet dat ik niet moet vergelijken, maar ik maak me soms toch wel zorgen.

Zo ligt hij altijd maar gewoon stil op zijn rug. Soms pakt hij een speeltje, maar dat moet dan wel vanuit die positie te pakken zijn. Ik heb hem nog nooit (!!!) ook maar 1x op zijn zij zien draaien of zien liggen.

Hij blijft dus gewoon "lui" op zijn rug liggen. Als ik hem op zijn buik leg (oefen ik elke dag meerdere keren) dan steunt hij wel wat op zijn armpjes op en kan zijn hoofdje redelijk omhoog houden. Maar rollen of zelfs alleen maar naar zijn zij rollen zit er nog niet in...

Wie herkent dit??

2. adi

adi Niet meer actief

Zolang je oefent met buikligging zit je op goede koers. Met 5mnd hoeft een baby nog niet te draaien, cb houdt volgens mij 9mnd aan, en als het dan nog niet is gaan ze nader kijken.

Laat hem soms ook even op zn buik liggen, mijn zoontje draaide eerst van buik naar de rug en dan pas andersom.

En ga hem niet neerzetten om te zitten totdat hij goed kan draaien en buikliggen. Want daarmee kun je motorische ontwikkeling wel vertragen.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Das heel normaal :).
    Beweegt hij verder wel met zijn armpjes/beentjes? Maakt hij geluidjes als hij aan het spelen is?
    Dan is het prima hoor.
    Mijn zoontje draaide voor het eerst met 8,5 maand, dochter met 7 maanden. Daarvoor deden ze ook nog niet veel haha.
    Je hebt er vroege en late baby's tussen zitten. De een is motorisch snel de ander langzaam. Niks mis mee hoor. Mijn kindjes zijn ondanks dat de 2 geweldigste kinderen van de hele wereld haha.
    Als je je toch zorgen maakt (ga op je eigen intuitie af!), zou ik met het cb of je huisarts in contact gaan.

4. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ach joh hij is pas 5 mnd!!
    Als ze eerder rollen dan noem ik dat eerder vroeg hoor..
    Mijn 1e was heel snel zei iedereen, nou die rolde met 4,5 maand voor het eerst.
    De2e is nu 3,5 maand en die ligt ook heerlijk op zijn rug. Op zijn buik gaat hij lekker op zn knuistje kauwen... Lekker relax.
    Maak me nergens zorgen om, ook niet bij 5 mnd.
    Wie weet kan hij over een maand of 2 wel rollen en tijgeren en heeft hij een sprong gemaakt?!

5. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Mijn dochter is 6,5 maand en is wel heel actief, beweegt met haar armen en benen en gaat nu wel vaak richting haar zij, maar heeft ook nog niet gedraaid!
    Wel 2x achter elkaar van haar buik naar haar rug. Maar daarna ook niet meer.

Ze kan wel goed op haar buik liggen dus dit doen we ook regelmatig, maar verder vindt ze het dus allemaal prima op haar rug..

6. soortje

soortje Actief lid

2 nov 2010
    205
    0
    16
    NULL
    NULL
    He, top die snelle reacties!

Dat hij nog niet rolt baart me idd nog niet direct zoveel zorgen, maar wel dat hij nog niet op zijn zij draait en eigenlijk altijd alleen maar stil ligt, Maar fijn om te horen dat er meer kindjes zijn die dit hebben!!!
    Verder beweegt hij wel met zijn armen en benen inderdaad.

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Meid mijn zoontje deed met 5 maanden ook niet veel.
    Op de buik leggen kun je doen idd maar het komt allemaal wel goed.
    Ons ventje vond het dus afschuwelijk!
    En werd boos.
    Nou hij is nu 11 maanden ineens vanaf 9 maanden ging hij alles achter elkaar doen zoals zelf gaan zitten, sterk gaan zitten.
    Nu met 11 maanden , stappen om de tafel, aan de handen, ineens kruipen.
    Maar hij is enorm goed in zijn fijne motoriek al vanaf 3 maanden.
    Nou de grove komt nu.
    Het komt allemaal wel goed!

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Devin deed dit tot een maand of 9 niet, maar die loopt achter in zijn (grove) ontwikkeling. Draaien kan ie nog (net) niet. Lag ook stil op zijn rug tot toen. En inmiddels kan ie wél los zitten, maar that's all tot nu toe :(

9. Wereldjongetje

27 jan 2011
    88
    0
    0
    Hier deed zoontje ook helemaal niets! Als je hem op zijn buik legde was het zelf huilen na een klein poosje. Met 6 maanden ging hij ineens van rug naar buik draaien. Met 8 maanden draaide hij pas terug. Met 9 maanden ging hij ineens kruipen en nu trekt hij zich overal aan op! Het komt echt wel! Heb geduld je zult zien dat hij ineens gaat draaien!

10. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

mijn zoontje vond zijn buik vreselijk de eerste 6 maanden. hij kon met 3 maanden van buik naar rug rollen omdat hij echt niet op zijn buik wilde liggen. met 5 maanden kon hij een beetje naar zij draaien en met 5,5 maand bijna op zijn buik en net een week voor 6 maanden werd kon hij van rug naar buik. een kindje doet iets wanneer hij/zij eraan toe is. maar oefenen op de buik is wel goed.

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Mijn zoontje draaide ook pas met 8 maanden! hij stond eerst in de box 7,5 maand dan dat hij kon draaien.
    IEder kindje ontwikkelt zich anders, maar als hij wel weer andere dingen doet zal hij dat intressanter vinden denk ik dan.

Deel Deze Pagina