5 maanden en willen staan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Laupa, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laupa

Laupa Actief lid

28 mei 2010
    218
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Onze kleine man is nu 5 maanden en als ie bij me op schoot zit wil hij steeds gaan staan.
    Als ie gewoon tegen me aan zit blijft hij goed zitten, maar als ik hem anders om houdt (gezicht naar mij toe) dan trekt ie zich op en wil gaan staan.
    Kan dit kwaad als ik hem dit laat doen op deze leeftijd?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou het niet doen.. Ze kunnen inderdaad hun knietjes op slot zetten en zo blijven staan. Maar echt staan is het niet, en ook niet echt goed voor de knieën.. Eens een minuutje zal geen kwaad kunnen, maar echt niet teveel..

3. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ons ventje wilde dat ook altijd, vanaf een maand of 3 al. Wij deden het wel, niet al te lang natuurlijk. Wilde gewoon lekker veel zien!
    Hij stond aan de tafel met 8 maanden en liep los met 11 maanden.

4. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    dat doet onze dochter al een paar maanden eveneens als willen zitten...we mochten dit van cb niet stimuleren dus doen het rustig aan..

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Onze dochter was ook zo snel met staan op schoot met 7/8 maanden trok ze zich op aan tafel.. Ondertussen gaat ze overal aan staan en loopt ze ook overal aan...Tegen houden kun je het toch niet hoor

6. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje is nu 3.5 maand en probeert ook zelf te gaan staan of zich op te trekken als hij bij ons op schoot zit. Van het CB mochten we dit ook niet stimuleren omdat zijn lichaampje/spiertjes hier dus eigenlijk nog helemaal niet klaar voor zijn.
    Dit doen we dus ook nite maar ik denk wel dat hij snel zal kunnen lopen. :)

7. Lunacy

Lunacy Actief lid

14 dec 2010
    475
    0
    16
    Ik zie eigenlijk niet in waarom het kwaad kan; de baby geeft toch zelf aan wat hij wil?

Mijn dochter doet ook niet anders! Wil je haar gezellig bij je op schoot zetten, zet ze zich af en klimt ze gewoon via mijn schouders omhoog. Ik moet haar al 'gevouwen' neerzetten, omdat ze zich echt verzet. Ik heb het CB hier ook nog niet over gesproken, want ze doet het in haar eigen tempo. Je kunt ze moeilijk verbieden om zich te ontwikkelen. Af en toe zet ik haar op de grond, hou ik haar onder haar oksel vast en dan zet ze gerust vier stappen. Ik weet niet of het een voorbode is van vroeg kunnen lopen of niet, maar ik zou het best leuk vinden. :D

8. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon deed dat ook vanaf een maand of 3. We hebben het aan het CB gevraagd en die zeiden dat het geen kwaad kon als hij het zelf initieerde. (uiteraard met mate). Als je een kind 'dwingt' om te staan/zitten is het niet goed, maar als ze het uit zichzelf doen kon het geen kwaad, werd ons gezegd..

9. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier doet hij dat idd ook al enige tijd, soms kost het me moeite hem op mijn schoot te laten zitten, haha. Ik hoorde ook dat dit niet goed zou zijn, maar doe ook niet al te veel moeite het tegen te houden. Hij is erg nieuwsgierig dus vanuit staan ziet hij het meest! En hij geeft het idd toch ook zelf aan.

Zal het eens aan de fysio vragen als die hier is, kijken wat zij ervan zegt. Neer zetten in de bank ofzo mocht ik wel al mee oefenen. Dus misschien mag hij ook staan als hij het zelf aan geeft!

10. Laupa

Laupa Actief lid

28 mei 2010
    218
    0
    0
    NULL
    Eindhoven
    Dankjewel voor de reacties. :)
    Ik heb echt geen idee of het kwaad kan, maar af en toe lukt het me gewoon niet om hem te laten zitten. Dus dan laat ik hem staan en dan voorover op mijn buik zodat ie daar gestrekt ligt.
    Aan de ene kant heb ik ook zoiets van als ie het zelf doet, zal het geen kwaad kunnen.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje doet dit ook in de 'boerhouding' ff lekker knuffelen op die manier zit er dus niet meer in :p

Hij duwt zichzelf echt onhoog met zn benen...

Deel Deze Pagina