overgestappen pap, hoe lang duurt het? ... lang verhaal!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jelly, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    hallo dames

eerst en vooral wil ik even kwijt dat ik het deze keer moeilijker vind om mijn draai te vinden met mijn jongste zoontje... wat betreft de papjes dan!
    Yoran huilde in het begin vaak, ben daarom al snel afgestapt van de BV omdat ik het niet meer kon trekken (heb nl nog een zoontje van 2 rondlopen en met een hongerige baby die elk uur pap wilde drinken, lukte het gewoon niet)
    Toen ben NAN flesjes gaan geven. Yoran bleef echter vaak huilen en krampjes houden + had last van reflux. Het consultatieburo adviseerde me daarom om over te stappen op NAN A.R. tegen reflux. De reflux werd hiervan aanzienlijk beter, maar Yoran kreeg hiervan wel ongeloooofelijk veel krampen. Het was niet om aan te horen, het ventje kermde van de pijn! Osteopaat gegaan, die bevestigde mijn vermoeden en vertelde dat de darmpjes gespannen stonden. Dit konden we deels verminden door venkeldruppels en een pilletje om de darmflora op gang te brengen.
    Het ging echter niet beter en toen ik deze week naar de Kinderarts ging, omdat ik me toch wel zorgen begon te maken en me ook afvroeg of er dan écht geen oplossing was om deze krampjes mee te verhelpen. Deze leek mijn probleem gewoon weg te lachen. Hij vertelde me dat baby's vaak last hebben van krampjes en dat je ze ook niet mag gaan overvoeden o.i.d.
    Ik zat er echt helemaal door! Gelukkig kon ik de dag erna terecht bij het consultatieburo, omdat ik daar moest zijn voor yoran zijn gehoortest. Toen het gesprek over de voeding zich aanbood, vertelde ik de dame dat ik de dag voordien bij de KA was geweest en deed ik het verhaal van de krampjes ook bij haar...
    Ze begreep me en zei me om Nutrilon Omneo te proberen. Gelukkig kon ik hiervoor bij mijn zusje terecht, deze had deze nl ook voor haar baby.
    Wat was dit een verademing, zeg!!! Daar Yoran eerst elk uur huilde van de pijn en krampjes... huilde hij opeens bijna niet meer!!!
    Zijn pap van 15u merkte ik al beterschap en geloof het of niet, we hebben hem niet meer gehoord tot aan de volgende pap! Ik was super gelukkig!
    Deze morgen na 2 dagen omneo dacht ik echter dat we terug naar af waren... Yoran had weer enkele uren dat hij aan 1 stuk huilde van de krampjes! Na een ferme poepluier (plat!) was dit gelukkig over.
    Ik hoop dat de pap nog aan het inwerken is en dat we weldra verbetering zullen zien! Maar maak me zoveel zorgen over dit kleine wezentje!
    Ze zeggen vaak dat je je weg nog moet zoeken bij elk kindje dat je op de wereld zet... maar het lijkt wel of ik deze keer zoek, zoek, zoek en "het" niet kan vinden, ten koste van mijn kindje! Voel me soms een slechte moeder! Ik weet dat ik hiertoe geen reden heb, maar toch kan ik het niet verhinderen!

Weten jullie hoelang het ongeveer kan duren voor een papje écht zijn werk kan doen. Spreken we hier over dagen of eerder een weekje?
    En zou het kunnen dat Yoran door het overschakelen op de omneo weer last krijgt van reflux en zo ja, hoe kan je dit dan weer verminderen?

2. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hey meis,

Wat vervelend allemaal! Roos heeft in het begin ook zo vreselijk gehuild en idd wat ik toen vermoeden verborgen reflux,tijdje aan de medicijnen gezeten en osteopaat gelopen en gelukkig is het nu allemaal over!
    Maar ze zeggen vaak dat je de voeding 2 weken lang moet geven om te zien of het werkt ( door tevaak wisselen hebben de darmen geen tijd om te wennen ) met als gevolg krampen...
    Opzich moet de omneo goed helpen tegen reflux,maar soms is het niet voldoende en moet je extra johannisbroodpitmeel ( nutrix ) toevoegen.
    Wat hier goed hielp tegen de krampjes was solgar abc ...nog wat...even kwijt....:(

Succes ermee!

3. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    ABC Dophilus van Solgar!

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mijn dochter ging over op de Omneo, omdat ze helemaal verstopt zat. Het heeft 2 weken geduurt voordat de voeding zijn werk voor de volle 100% ging doen. Vanaf dat moment had ze weer elke dag een poepluier. Maar het is per kindje natuurlijk verschillend.

5. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    yoran had gisteren en vandaag een poepluier alleen is deze heel plat... is dat ook normaal dan na een overschakeling? Heeft ook een andere kleur! groenig ipv geel?! sorry voor de vragen, maar heb zo geen ervaring bij overschakelen van papjes!

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Plat in de zin van slappig bedoel je? Ja, dat is normaal en voor je kindje veel fijner dan die harde keutels..En groenig klopt ook, dat was bij Misha ook zo.

7. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    haha, nee ik bedoel niet plat in de zin van slappig.. maar saus-achig!
    Vrijdag toen alle pap van het vorige merk er duidelijk was uitgepoept, merkte je duidelijk wanneer de "nutrilon omneo" pap daar was! eerst was de poep van nan A.R. geel en gelatine-achtig. (zoals het zou moeten zijn, zeg maar!) --> 3 a 4x per dag mààr veel krampjes en elk uur hierdoor huilen.
    Nu is de poep: 1x per dag, groen en een sausje, zeg maar!
    Hij had vanmorgen ook een lichte verhoging van temperatuur. Let wel: ik ben deze gaan meten, omdat hij maar niet stopte met huilen en warm aanvoelde Ik heb Yoran dan een zetpil opgestoken en daar werd hij weer rustig van. Ik begin te vrezen dat Yoran een beetje overreageerd op de omneo, maar terugstappen op de A.R zie ik ook niet zitten, omdat hij hierdoor weer die krampen had! Grrr... Waarom zitten er geen gebruiksaanwijzingen bij baby's? Soms zou het handig zijn!

Deel Deze Pagina