hey, ik probeer volgens de adviezen van het cb het ritme slapen, eten, spelen bij mijn zoontje erin te krijgen. nu gaat het redelijk, al schommelen de tijden wel iets, maar dat maakt niet uit. ik probeer in ieder geval de avondfles tussen half 7 en half 8 te geven. nu gaat het overdag eigenlijk goed, alleen weet ik niet goed hoe ik het eind van de dag moet doen. volgens de regel zou ie dan na zijn voeding van 4 uur moeten spelen, rond een uurtje of 5, half 6 naar bed en dan rond 7 uur weer eten. alleen gaat ie daarna in bad en gelijk naar bed, dus dan gaat ie bijna weer gelijk slapen. hoe doen jullie dat dan, want mijn man en ik zo ook als ik ga werken zien hem dan bijna niet wakker in de avond. en lang ophouden vanaf 4 uur tot ongeveer 7 à 8 uur is wel erg lang. hopelijk hebben jullie tips...
Hier waren ze allebei wel wakker tussen 16.00 en 19.30 ongeveer. Misschien kun je het bad verschuiven naar de ochtend? En dan 's avonds met z'n 3-tjes lekker kroelen ipv badderen, misschien blijft ie dan wat langer wakker...het bad maakt natuurlijk heel slaperig.
ja, maar het bad krijgt ie juist op het laatst, daarvoor de fles. als ie dan niet geslapen heeft is ie te moe voor zijn fles, en dan heeft ie alweer honger voordat ie echt gaat slapen. maar mss toch eens proberen, al is het best lang toch? ik hoorde altijd dat zo'n kleintje maar ongeveer 2 uur wakker kan zijn. bedankt in ieder geval, ik was erg benieuwd hoe anderen dit doen.
Jill was ook niet lang wakker dan hoor.... een uurtje misschien??? wordt vanzelf langer als ze ouder worden! ik zou het gewoon zo aanhouden, zie er niets verkeerds in. wat wij nog wel eens deden was tussen 17-19uur in de kinderwagen in de woonkamer bij ons zetten. Maar dit was vooral omdat Jill dan echt haar huiluurtjes had en het makkelijker was voor ons ivm koken en eten. maar goed, als je dat doet zie je haar wel lekker slapend Maar ik blijf erbij, ze slapen nog erg veel als ze zo klein zijn maar dat wordt al snel korter! (Jill is nu van 15-19uur wakker, heerlijk!)
bij finn was dat ook een probleem! hij begon rond 5uur moe te worden en chaggie vanwege de vermoeidheid.. ik ben toen het hele schema gaan veranderen... fles, slapen, spelen/... na de fles naar bed... zo slaapt ie van ong.15:30 tot 17:00 en is ie om 19:00 ook weer moe.. + een bijkomend 'voordeel' , de ene pikt ie het, de andere keer niet, is dat je je kindje 's ochtens om 7uur weer terug kunt leggen in bed, en zelf ook nog even lekker teurg kan!
ik leg hem idd in de kinderwagen beneden 's morgens en 's avonds, overdag wel in zijn bedje. ik zat ook te twijfelen het schema om te gooien en er eten, slapen, spelen van te maken, maar ben bang dat hij dan te moe zal zijn om te eten, of dat ie veel te vroeg komt omdat ie dan toch al wakker is. 's morgens terug naar bed doen zodat we nog even kunnen blijven liggen is geen probleem gelukkig. dan geven we hem gewoon bij ons in bed eten, kroelen en daarna weer terug naar zijn eigen bed, tot een uur of 9. maar dat komt ook omdat ie nog geen vast tijdstip heeft. soms is het half 6, soms half 7, en vanmorgen zelfs 7.15. als het rond 6en is ga ik er ook niet uit, en slapen we daarna tot een uur of 9. maar vanmorgen ben ik er wel uitgegaan, omdat ik dat een fijn tijdstip vind, ik moet volgende week namelijk weer gaan werken. hopelijk heeft ie dan een vast tijdstip dat ie wakker wordt. dan volgt de rest vanzelf denk ik. maar het blijft lastig zeg, om een ritme te houden. zeker als ie straks naar oma moet 's morgens, want dan valt ie natuurlijk weer in slaap in de maxi cosi, dan zie ik zijn ritme helemaal omslaan. mss moet ik me er niet te druk om maken en gewoon zien hoe het loopt, hij zal uiteindelijk toch wel een ritme gaan krijgen zeker? bedankt voor jullie reacties in ieder geval!