Sinds kort ben ik wat bewuster bezig met de bescherming van de pil tegen zwangerschap aangezien het condoom binnenkort de deur uit gaat (sorry maar het is toch echt lekkerder zonder...). Nou vraag ik me af in hoeverre je beschermt bent tijdens de stopweek. Ik heb gehoord dat juist doordat je de pil hormonen niet binnenkrijgt het toch mogelijk is een eisprong te krijgen tijdens de stopweek. Is dit een fabel? Alvast bedankt voor de reacties!
De pil is dusdanig ontworpen dat, als je 'm netjes elke dag inneemt gedurende de 3 weken dat dat moet, je tijdens je stopweek gewoon nog beschermd bent. Daar hoef je je echt niet druk om te maken. Mocht je er toch bezorgd om zijn, dan zou je ook nog kunnen overwegen de pil altijd door te slikken (zonder stopweek, dus). Dit kan op zich geen kwaad, alleen veel vrouwen vinden het niet zo'n fijn idee om niet ongesteld te worden. Das iets persoonlijks Lees anders de bijsluiter van je pil nog eens rustig door. Daar moet op zich alles in staan wat je weten wilt. Als je 'm niet meer hebt: op internet kun je ongeveer elke bijsluiter vinden die je maar nodig kan hebben
De kans dat je in je stopweek zwanger raakt is heel erg klein ook omdat je aan de pil bent 99% van de vrouwen hebben dan geen ei sprong. Mocht je nou 1 van de meiden zijn die dus wel een eisprong zou hebben, is de kans ook erg klein omdat 14 dagen na de eerste dag van de laatste menstruatie de eisprong plaatsvind. Ik heb het altijd gedaan en ben daardoor niet zwanger geworden. Dus mijn mening is: veilig.. Suc6
Je bent gewoon beschermd dan. Maar ik ben in de stopweek juist ongesteld en dan wil ik echt geen sex hoor....bah.
Bedankt voor de reacties. Ik heb me inderdaad al eens verdiept in de bijsluiter en ook daar staat in dat je tijdens de stopweek gewoon beschermd bent. Maar ja er worden vrouwen door de pil heen zwanger dus ik dacht even navragen kan geen kwaad . Beetje geruststelling van andere vrouwen nodig...toch idee dat de bescherming alleen in mijn handen ligt zeg maar is een beetje vreemd . @ Wendy bij mij duurt het 3 dagen voordat ongi daadwerkelijk op gang komt in stopweek dus genoeg tijd om 'fris' bedfeestje te houden
Saggitarius: fris bedfeestje hihi.....klopt eigenlijk wel ja. bij mij duurt het ook 2 dagen, was ik ff vergeten. en ik begrijp wat je bedoelt dat de verantwoording bij ons ligt. die mannen hebben het toch weer makkelijk.
Gewoon veilig hoor als je de pil goed geslikt hebt in die 3 weken De pil is over het algemeen voor 99,7% veilig bij goed gebruik. Ook ik vond het in het begin eng om op de pil te vertrouwen.. zo klein en toch zo beschermend.. vond ik een vreemd idee