5 maanden na keizersnede pijn met hoesten?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door holagirl, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    5mnd geleden heb ik een keizersnede gehad. Niet echt last meer van alleen met flinke inspanningen. Nu ben ik flink verkouden en hoest veel... Maar ga nu merken dat mijn wond biinnenin weer pijn gaaat doen. Krijg dan helemaal kramp in mijn buik als ik moet hoesten. Vind dat beetje eng.... Hebben jullie dat ook?

2. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Mijn ks is een maand geleden dus weet hoe zeer het kan doen. Ik had kriebelhoest de eerste dagen. Ik ging kapot dacht ik.

Maar of dat na 5 maanden nog normaal is?
    Is de pijn tussendoor weg geweest (met hoesten?)

Als ik in jou schoenen zou staan zou ik denk ik contact opnemen met de gyn.

3. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    Voor mij is het inmiddels ruim 8 mnd geleden maar ik heb nog steeds klachten rondom onderbuik/hechting. 3 weken geleden echo gehad maar men kon niets raars zien. Ws bindweefsel of zenuwtjes die nog wel intakt zijn maar doorgesneden..
    onderbuik heeft nog steeds een verdoofd gevoel...volgens dames rondom mij schijnt dit alles "normaal"te wezen..
    als je het niet vertrouwd gewoon ff huisarts bellen....

4. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    dat verdoofde gevoel is normaal. het gevoel hoeft niet helemaal terug te komen. ik heb nu 2 keer een spoedks gehad en tot ik weer zwanger werd had ik nog steeds dat verdoofde gevoel en nu weer.

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    ik heb bij de tweede ks nog heel lang steken in mijn buik gehad met inspanning. Zeker nog de eerste 6 maanden.
    Bij veel hoesten pijn lijkt me nog binnen het normale vallen . Maar wel heel vervelend!

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb er nu geen last meer van, ook niet meer van mijn litteken, bij mij is het nu 5 mnd geleden. De huid voelt nu ook weer gewoon aan.

Maar met ruim 3,5 mnd was ik verkouden en had ik precies hetzelfde als jij, ik moest mijn buik vasthouden met hoesten anders voelde het heel erg vervelend aan. Ik vond het heel erg eng, maar er gebeurde verder gelukkig niets.

Als ik nu vanaf rugligging overeind kom voel ik het ook niet meer, voel jij dat nog?

7. marie78

marie78 Niet meer actief

Met hoesten heb ik geen last. Wel met een lage broek of leunen ergens tegen aan. (heb hier net een topic over gemaakt, had deze nog niet gezien) Dus meer met druk en niet met aanspannen van mijn buikspieren

8. holagirl

holagirl Actief lid

3 feb 2009
    232
    0
    0
    ja (heup)spijkerbroeken zitten niet lekker en als de kleine op mijn buik ligt/zit doet t ook nog zeer! Gevoelloos een strook en extra gevoellig. Het valt me allemaal best tegen!

9. marie78

marie78 Niet meer actief

Valt mij ook tegen hoor! In het begin ging het zo goed. Kon na een week al heerlijk een rondje lopen zonder te veel pijn.

10. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dat gevoelloze stuk is echt raar! Als ik er overheen strijk met mijn hand voelt het niet prettig aan, maar doet ook geen zeer... echt vaag!
    Ze hebben me wel mooi dicht genaaid... daar ben ik wel heel blij mee ;) Het lijkt mooier en beter te genezen dan de 3 kruizen van mijn bbz.

11. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Dat gevoelloze stuk heb ik ook, vreemd voelt dat! Van het litteken zelf weinig last, heel af en toe voel ik het nog. Inderdaad als er kleding strak(ker) overheen zit. Maar het schijnt wel 6 maanden te duren voordat alles (vooral binnenin) helemaal geheeld is. Dus heel gek is het niet dat je het bij zware hoestbuien nog voelt.

Deel Deze Pagina