voedingsschema

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door wizard, 20 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wizard

    wizard Actief lid

    19 apr 2006
    338
    0
    0
    Hoi Ilja,

    Ik wil even weten of mijn schema zo goed is voor een kindje van 6 maanden. De tijden liggen niet vast maar om je een globaal beeld te geven:

    07.30 pap en bv
    slapen
    11.00 fruithapje
    12.00 bv
    slapen
    15.30 diksap met koekje of rijstewafeltje
    17.00 groentehapje
    18.30 fv en bv na

    Ik twijfel zelf een beetje of ik al naar 3 fles/borstvoedingen per dag kan omdat ze het fruithapje, groentehapje en diksap nog niet goed eet/drinkt. Krijgt ze zo wel voldoende binnen?

    Iris heeft nog maar 2 slaapjes op een dag. Is dit niet te weinig? Het kan zijn dat ze nu in een sprongetje zit maar de laatste week wil ze alleen nog maar het ochtendslaapje (ook met moeite) en dan is ze van 13.00-18.30 zo'n beetje wakker :confused: Ik wijt het maar aan een sprongetje want ze heeft de rust nog hard nodig.

    Liefs Eva
     
  2. wizard

    wizard Actief lid

    19 apr 2006
    338
    0
    0
    O ja, nog even een vraagje: wanneer kan ik beginnen met het geven van een boterham?
     
  3. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Met schema niets mis mee. Je zou rustig eens naar 3 flessen kunnen gaan proberen. Blijf wel ander vocht aanbieden.

    Boterham begin je vaak met zo'n 7 maandjes mee.

    Ilja
     
  4. wizard

    wizard Actief lid

    19 apr 2006
    338
    0
    0
    ok, dank je wel voor je snelle reactie! Slaap voor een kindje van 6 maanden is voldoende: 's ochtends 2 uur, 's middags een uur (in principe, alleen nu wat moeizamer door wrs sprongetje)?
     
  5. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ja hoor. Elk kindje regelt z'n eigen slaapbehoefte.

    Ilja
     

Deel Deze Pagina