Ons ventje ging van goede eter naar lippen stijf op elkaar. Potjes gaan er maar half in, verse dingen ook, broodje maar een paar hapjes en warme hap hetzelfde verhaal. Op de opvang, bij onze ouders en ons thuis is het eigenlijk alle 3 hetzelfde verhaal. Het vervelende is dat hij 's nachts dan dus wakker wordt voor een fles, want ja overdag eet hij niet heel veel en dan heeft meneer honger. Maar na een paar slokjes is het alweer klaar en slaapt hij weer verder In de ochtend wil hij de fles helemaal niet, dan gaan de lippen stijf op elkaar en gaat het hoofdje keihard heen en weer. Een broodje of fruit wil hij ook niet Wat moeten we hier nou mee? Is het de leeftijd dat die druk is met andere dingen (lopen en turbo-kruipen) dat hij eten een beetje vergeet? Normale pap wil hij niet, kan ik hem bijvoorbeeld rijstepap of griesmeelpap proberen te geven in de ochtenden? Ik vind een bodempje in de ochtend toch wel belangrijk voor hem Als we hem een bekertje yomild ofzo geven dan drinkt hij het wel gewoon leeg, mits hij het zelf mag doen, maar normale melk uit de tuitbeker gaat er ook niet in Advies graag!!
Geen kant en klare rijste- en griesmeelpap die bevat toegevoegde suiker. Ik denk dat het een fase is misschien wel door doorkomende tandjes. Probeer niet teveel te pushen want dat werkt averechts..
Hji heeft indd net zijn eerste tandje gekregen en ik heb het vermoeden dat de tweede ook doorkomt. Sowieso is hij nogal jengelig en zeurderig de laatste tijd (2 weken ongeveer,net of hij zelf niet weet wat hij wil zeg maar Zal waarschijnlijk een fase zijn maar het is wel frustrerend af en toe
Je kindje geeft zelf aan hoeveel eten het nodig heeft. Het ligt dus niet aan jou of het eten dat je aanbiedt dat hij weinig eet. Zolang hij blijft groeien hoef je je nergens zorgen over te maken. Ik zou op zoek gaan naar wat hij heel lekker vindt. Brood met jam of yoghurt met roosvicee ofzo. Mijn dochter vond kaas vanmorgen ineens lekker terwijl ze dat tot nu toe steeds uitspuugde. En misschien vaker op de dag kleine hapjes aanbieden? Als het enige dat hij lust of wil eten bijvoorbeeld alleen rijstecrackers is dan is dat maar even zo. Daar zou ik me niet druk om maken. Vervelend is het wel en ik zou er ook heel erg onzeker van worden. Sterkte en probeer je niet te druk te maken... (maar houd zijn gewicht wel goed in de gaten
Dank je! Zijn gewicht is sowieso ok het is een nogal chubby ventje haha, dus daar maak ik me niet zo druk om. Meer of die zijn voedingsstoffen wel binnen krijgt. Maar waarschijnlijk heeft hij dan nu meer behoefte aan kleine hapjes over de hele dag ipv wat grotere maaltijden. Nou ja, het is maar even niet anders. Zal wel weer bijtrekken hoop ik
Mijn zoontje is bijna 10 maanden en heeft ook van die dagen dat ik er bijna niets in krijg. Hij maait dan met zn handjes zo het eten van tafel en slaat mijn hand weg met zn lepeltje. De dag er na eet hij wel goed, er is geen pijl op te trekken. Ik probeer er maar niet te veel drama van te maken, maar het is wel lastig. Mijn zoontje heeft ook niet veel vetjes, dus ik hoop maar dat hij goed blijft groeien. Als hij een dag slecht heeft gegeten, zorg ik er voor dat hij de dag erna een portie eten krijgt wat hij lekker vind, pasta bijvoorbeeld. Ik heb helaas geen gouden tip voor je, ik hoop dat het een fase is! lastig he!
Onze zoon eet ook opeens een stuk minder dan eerst. Hij is wel pas ziek geweest, veel moeten overgeven, misschien dat hij nu nog een beetje last heeft van zn maag. Die onzekerheden die blijf je gewoon houden denk ik, totdat je kind 25 is en zelfstandig woont (of er een andere vrouw is die voor hem zorgt haha ) Daar ben je moeder voor.