Ons zoontje is morgen 17weken en sinds zarerdag van slag. Toenemende onrust, soms hard huilen, overstrekken en sinds gister 2 spuitluiers per dag. Eerst dachten we dat de omeprazol niet meer werkt voor zijn reflux, maar inmiddels vraag ik me af of hij niet begonnen is aan de 19 weken sprong. Hij is zo onwijs bezig met alles ontdekken, proberen te rollen etc. Alleen de spuitluiers en het overstrekken vind ik dan wel raar. Overstrekken kindjes alleen bij pijn of kan het ook door onrust/ongemak komen? Hebben andere mama's de ervaring dat spuitluiers bij een stevige sprong kunnen voorkomen? Ik heb overigens al gecheckt voor tandjes maar ik voel nog niets aan bobbeltjes op het tandvlees.
Mochten het tandjes zijn, wanneer zou ik dan een bobbeltje moeten voelen? Hoe lang kunnen ze daar spuitluiers van hebben? Buikgriep heb ik ook aan gedacht, maar dan zou je meer dan 2 luiers per dag verwachten toch?
Hier precies het zelfde als wat jij beschrijft en de kleine is 18 weken. Maar hier is het duidelijk een tand die doorkomt het eerste witte stukje is al zichtbaar. Daarvoor was het tandvlees roder en was het iets gezwollen.