Hey dames, Even een vraagje...in denk dat mn dochtertje (11 maand) oorontsteking heeft en ga dan ook morgen even naar de dokter voor de zekerheid maar wat zijn nou dingen waaraan je kunt merken dat het oorontsteking is? Ik las over niet aan oor mogen zitten, niet achter oor kunnen drukken enz. Maar ik mag haar wel aan het oor zitten, alleen ik mag er niet voor aanraken, dan huilt ze heel hard. Ze is verder helemaal niet ziek, eet goed, drinkt goed, slaapt goed. Eigenlijk is alles normaal behalve dat ze dus een pijnlijke plek heeft voor haar oor waar je niets aan ziet. Zijn er nog meer dingen waaraan je kunt zien of het oorontsteking is? Heb het namelijk nog nooit meegemaakt bij mn kinderen
Mijn dochtertje heeft nu middenoorontsteking (helaas al voor de tweede keer..) en de dokter ziet het in 1 oogopslag. Hij kan door zo'n 'kijkertje' zien hoe rood het is. Hier is de ervaring dat ze steeds haar hoofd achterover kiept en zichzelf gewoon laat vallen. Daarbij jengelt ze tot je er tureluurs van wordt en schommelt haar temperatuur heel erg van (heel)hoog naar (heel)laag.
mijn dochtertje huilt als je haar plat legt en huilt dan zoiezo meer dan normaal ook is wat hangering dan , of gaan huilen als ze moet gapen of hoesten dat doet dan ook pijn . mijn dochter had t laatst nog helaas moest ze ermee blijven lopen , want kreeg geen kuur omdat ze geen koorts had en ook niet echt ziek was
ok dames, bedankt voor de reacties. Ik ben naar de dokter geweest en zij had het niet maar ik mag nog niet bij haar oortje komen. Ze heeft er ook echt pijn aan, dat kon de dokter ook wel zien maar het was in elk geval geen oorontsteking. Ik moest het even aankijken en de temp in de gaten houden. Misschien heeft ze haar hoofd wel gestoten of is ze gevallen (ze gaat namelijk al staan maar durft dan niet meer te gaan zitten). Ze heeft het ook niet dikker of blauw of zoiets dus het blijft maar afwachten of het langzaam beter gaat. In elk geval bedankt!