mijn zoon van 3,5 maand zit nu nog maar op 4 voedingen sinds een paar dagen. als ik in de avond kolf voor zo nu en dan een flesje kolf ik maar 140cc. nu weet ik dat dit niet helemaal waarheidsgetrouw is, maar is dit niet wat weinig? hij is bijna 7,5 kg. hoeveel plasluiers horen ze te hebben? verder is hij wel tevreden en zoet.
3,5 maand en vier voedingen kan wel wat weinig zijn. Dat betekent dat er ook grote tijden tussen 2 voedingen zitten. Dat kan veroorzaken dat je denkt minder te hebben. Biedt evt. extra voeding aan, of ga van 1 naar 2 borsten per voeding als je kindje dat accepteert. Wat je ook kunt doen: als je kolft daarna met de hand nog nakolven: blijkt dat er vaak nog significant meer uit komt dan wanneer je enkel op je apparaat kolft! Plasluiers mogen 6 keer per dag. Poept je kindje goed? Bij twijfel even wegen Succes!
Hij wil nu ongeveer 7.00 12.30 17.00 21.30 Heb gister toevallig zn luiers bijgehouden: 6.45 63gr plas 7.15 10gr poep 9.40 78gr plas 12.10 85gr plas 16.45 128gr plas 17.15 52gr poep 19.30 78 gr plas en poep 21.15 24gr plas Kale luiers allemaal. Hij drinkt eigenlijk altijd beide borsten. Ene keer lang (20 min) andere keer kort (5min).
Heb je zicht op groei over een periode van een week of 2 weken? En wat bedoel je precies met kale luiers?
Ja lekker duidelijk omschreven haha. Bedoel dat ik t gewicht van de luier eraf heb getrokken. Als t lukt qua tijdsplanning wil ik vandaag wegen maar ook nog tripje orthopeed dus hoop dat ik t red..
Klinkt prima. Hoe gaat het nu? Kun je weer even vooruit? Laat anders nog even weten waar je mee blijft zitten Heidi