alleen ochtend avond en nachtvoeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Rebma, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje gaat over 4 weken naar de crèche en ik weer aan het werk:(. Op het moment geef ik weer volledig BV met inmiddels 1 fruit of groente hapje. Nu wil ik niet gaan kolfen en ik weet mijn rechten, maar het is me de vorige keer zo slecht bevallen. heb nu 3 maanden extra verlof genomen en als ik weer begin is 6 maanden dus vind het wel mooi. Nu zou ik wel graag de ochtend avond en nacht voeding BV willen blijven geven. Nu heb ik geen super productie. Kan iemand mij advies geven hoe ik het beste kan afbouwen om de kans van slagen zo groot mogelijk te maken?
    We hebben niet echt een ritme maar als ik het moet noteren ziet het er nu ongeveer als volgt uit.
    3:00 of 1:00en 4:30
    6:30
    9:30
    12:00
    15:00
    16:00 groente of fruit+ BV
    19:00
    22:00
    de voedingen van 9:30 12:00 en 15:00 en 16:00 moeten dus afgebouwd worden.
    groeten Rebma

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ik zou beginnen met 16:00 afbouwen, als dat goed gaat 9:30, dan 15:00 en tot slot 12:00 uur.
    Zo houd je het langst een verdeling over de dag. Evt. kun je kijken of je de voeding van 15 en 16 samen kunt afbouwen? Ligt er een beetje aan hoeveel je kindje drinkt na het fruithapje.

Veel succes!

3. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie ben inderdaad begonnen met de voedingen van 15 en 16 uur heb fruit beetje verschoven en geef haar daarna een fles. Wat kan ik nou het beste doen als ik merk dat me productie keldert. Kan ik dat oplossen om op de dagen dat ik niet werk extra aan te leggen overdag en dan alleen niet midden op de dag?
    groeten rebma

4. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ja, inderdaad. op thuisdagen extra dicht bij elkaar en aanleggen. Ook kun je op werkdagen in de avond misschien een keer extra stimuleren? Kolven of aanleggen. Kolven kan ook met de hand, veel moeders vinden dit minder 'gedoe'

succes!

5. Rebma

Rebma Actief lid

7 sep 2011
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    dank je wel!

Deel Deze Pagina