hongerige en gulzige baby

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ambonmanise, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    hallo,

mijn dochter van 5 weken oud is geboren met 37 weken en ze woog 2195 gram. Vorige week woog ze al 2920 gram. Ze doet het verder heel goed, maar heeft veel honger. Het lijkt wel of ze haar achterstand wilt inhalen. Ze krijgt flesvoeding uit de Dr. Brown fles small tegen krampjes. En ze krijgt 90cc + 3 scheppen nutrilon forte gemengd met nutrilon standaard tegen de honger en voor meer verzadiging. Maar een fles heeft ze vaak al binnen 15 minuten op! Ik haal halverwege de fles uit haar mond en laat haar even wachten, maar dan begint ze te krijsen en wordt ze heel onrustig. Als ik de fles dan naar haar mond breng, dan hapt en zuigt ze de fles in 1x naar binnen toe. Ik voed haar op verzoek maar probeer wel het ritme te veranderen van 3 uur naar 4 uur. Dit is wel moeilijk omdat ze veel temperament heeft.
    Wat kan ik nu doen? Ik wil wel graag de Dr. Brown fles small blijven gebruiken.

Past er misschien een Dental small speen van Difrax op deze fles?
    Hebben jullie andere oplossingen voor mij?

Alvast bedankt.

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    En helemaal naar forte?

Bij mijn oudste gebruikten we ook nog nutriton. Daarmee moeten ze meer moeite doen om het uit de speen te krijgen en kan dus helpen om de zuigtijd te verlengen. Al was hij toen al 14 weken

Verder zou ik toch maar op verzoek blijven voeden, soms krijg je door het willen veranderen best wel frustraties, en is het niet zo gezellig meer. Of wil ze overdag vaker, zodat ze 's nachts iets langer er tussen kan..

3. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ik kan inderdaad helemaal overgaan naar nutrilon forte.
    Nutrition heb ik een paar keer geprobeerd maar op het laatst is de speen verstopt en komt daar helemaal niks meer uit en er blijft op het laatst een drab onderin zitten die je niet kan geven aan zo'n kleintje.
    's nachts laat ze er 5 tot 6 uur tussen zitten. Dat is toch heel erg goed?

Maar ik vroeg mij ook af of ik nog een dental speen kan proberen op een dr. Brown fles. Heeft iemand daar ervaring mee? En waar kun je zo'n dental speen halen?

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hier ook een enorm gulzige baby! Ik gebruik de difrax fles met s speen, en die heeft ze (150 cc) met gemak met 5 minuten leeg, als ik haar de kans geef. Ik gebruik er dus ook nutriton in. Wanneer je dit roert met een vork krijg je ook veel minder klontjes. Ik heb die dental spenen gekocht met een andere fles, want de difrax is hier niet echt handig mee. Maar dat is echt helemaal drama, gaat alsnog in moordend tempo, maar ze snapt het niet dus verslikt zich steeds. Overigens gevraagd en die moeten verplicht op iedere smalle fles passen.

Ik ga, als mijn pak nutrilon op is, A.R. voeding van nutrilon proberen omdat de verdikker daar al in zit. Maar, mijn kleintje zat met 5 weken al op 150/5, heeft je kindje niet honger. Kwam ook omdat ze van 23:00 tot 7:00 uur sliep en ik dus over moest naar 5 voedingen, maar je kan natuurlijk ook 6 van 120/4 proberen?

Best moeilijk he, dat gulzige?

succes!

5. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    nou, ik heb 2 dental spenen S gekocht van Difrax. Deze heb ik op de Dr. Brown fles gedaan. Het past wel, maar het ziet er een beetje vreemd uit. Ik gaf haar de fles en in 10 minuten!!! was de hele fles leeg...... Hoe kan dit nou? Ik snap er helemaal niks meer van.
    Wat is A.R. voeding van Nutrilon precies?

Volgende week moeten wij naar het consultatiebureau voor de 1e x en dan zal ik wel vragen hoeveel voeding ze nu mag hebben. 4 weken terug toen de wijkverpleegkundige langskwam zei ze dat mijn dochter maar 50-60cc per x mocht hebben. Dit heb ik langzaam aan opgehoogd naar 90cc + 3 scheppen omdat mijn dochter aangaf dat ze er niet genoeg aan had. Nu doe ik soms ook al 10cc water in het flesje extra maar ook dat helpt niet.

Het is wel moeilijk hoor dit gepuzzel.

6. geennaam

geennaam Lid

9 mrt 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben hier in het begin nutriton in de fles erbij gedaan. We hadden vaak ook een dik prutje op de bodem maar dan had ze al genoeg op.

Wij hebben een difrax-s fles en zijn begonnen met een 1-2-3 speen op standje 2. Ik denk niet dat je een speen kunt gebruiken van een ander merk op de dr. brown flesjes. De meeste merken hebben hun eigen spenen en ik neem aan dat er dus wel verschil tussen zit. Ik ben daar in ieder geval wel vanuit gegaan

als je er meer water bij doet en minder schepjes krijg je nog dunnere voeding dus dat gaat alleen maar sneller

Wij hebben ook een hongerige dame. En gaven haar met vijf of zes weken ook al vijf voedingen (dat is redelijk vroeg). Ze wilde namelijk meer per keer en we hebben toen de tijd verlengd tussen de flessen. Nu na drie maanden gaat het goed en loopt de voeding zoals het zijn moet. Ze ligt nog steeds voor op het standaardschema maar daar hebben we ons bij neergelegd ;)

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik had het bij de prenataal gevraagd, over de dentaal speen en zij zei dat iedere fles met smalle bovenkant, iedere smalle speen moet passen (beaba, difrax, dr brown enz.)

Verder, ja bij mij dus ook super snel met deze speen. Gewoon weer terug op de nutriton. Maar Nutrilon A.R. is nutrilon anti reflux (daar dik je de voeding ook vaak voor in) en daar zit het verdikkingsmiddel dus al bij in. Dacht probeer het eens, baad het niet, dan schaad het niet.

8. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    Ik heb de dental spenen gekocht bij de prenatal nadat de verkoopster het voor mij getest heeft op de dr. Brown fles. De speen steekt er dan iets verder uit. Ik dacht dat mijn dochter er nu wat langer over zou doen doordat het gaatje aan de bovenkant zit maar ze klokte de fles nog sneller achterover.

Kun je die A.R. voeding ook bij de Kruidvat halen? Als je die neemt, hoef je dan geen Nutriton meer te gebruiken?

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Stom he, speen voor gulzige baby's en nog geen nut. Ik neem aan dat hij ook bij de kruidvat te krijgen is, ik woon zelf boven de etos dus wild hem daar halen. Ik heb er dus nog geen ervaring mee, maar als het goed is, is de nutriton dan niet meer nodig. Wat wel zou kunnen is dat ze verstopt raken geloof ik. Maar mijn meisje heeft van de nutriton juist elke dag een flinke spuitluier dus iets minder is niet erg. Maar mocht ze verstopt raken dan ga ik gewoon terug naar nutrilon met nutriton. Dat is wel even zoeken naar de juiste hoeveelheid, maar inmiddels doet ze netjes ongeveer 25 minuten over een fles. Hopen dat dit met de A.R. net zo is.

Kan je trouwens naar jouw cb niet bellen om te vragen over de voeding ophogen? Ik heb het zelf gedaan, merkte gewoon dat ze honger had. Ze is zwaar en lang en had het duidelijk nodig. Gewoon op gaan bouwen met 1 fles ophogen en kijken wat ze opdrinkt. Maar je moet het doen zoals jij het wil doen hoor! Vond dat nummer hier van het cb wel heel handig voor vragen over voeding.

groetjes

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou gewoon lekker voeden op verzoek met de forte voeding en dan alleen forte, niet gemengd

En 4 uur ertussen voor een kindje van een maand is lang hoor!! Hier kwam dat pas met 2,5 maand ofoz

Gewoon de speen met het kleinste gaatje en toch stoppen tussendoor.. Evt luier verschonen

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    En je kan ook 2,3 flessen 120+4 doen..

12. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    ik heb haar vanmorgen om 9 uur 120 + 4 scheppen aangeboden. Ze had na 90cc genoeg. Ik zal haar zo wakker maken want ze ligt nog te slapen in de kinderwagen. We zijn net naar de Trekpleister geweest en daar heb ik nog een Difrax S fles gehaald. Vanmorgen heb ik naar Difrax gebeld om te zeggen dat de dental speen S niet geholpen had, dat mijn dochter met 10 minuten de fles leeg had!! Ze sturen nu een dichte speen naar mij toe waar ik zelf met een gesteriliseerde naald een klein gaatje in moet maken. Misschien dat dat ook nog kan helpen.
    Ik zal vandaag de Difrax fles eens uitproberen met de dental speen misschien dat dat nog verschil maakt met de dr. Brown fles.
    Verder blijf ik haar voeden op verzoek. De ene keer laat ze er 3 uur tussen, soms 4 uur. 's avonds 2 - 2,5 uur, 's nachts 5-6 uurtjes. Ik denk dat er vanzelf wel regelmaat in komt.
    Ik heb de afgelopen dagen eens bijgehouden hoeveel cc ze op een dag krijgt.
    Maandag: 650cc, 8 voedingen
    Dinsdag: 610 cc, 9 voedingen
    Woensdag: 620cc, 8 voedingen
    Donderdag: 585cc, 8 voedingen
    Volgens mij krijgt ze al veel te veel voor haar gewicht maar ik denk dat ze haar achterstand wilt inhalen omdat ze te licht van gewicht was.
    Wat denken jullie van de hoeveelheden?

13. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Hoi hoi,

Vind het zo moeilijk omdat mijn eigen dochter zelf echt een enorme beer is, met 4 weken was ze namelijk al 4795 dus dat is bijna niet te vergelijken. Maar de difrax met die dental is echt niet te doen. Want de dental moet op een bepaalde manier zitten waarbij het gaatje boven zit, maar de s speen moet ook op een bepaalde manier zitten. Heb je de grote of kleine fles gekocht? Want de speen die je toegestuurd krijgt kan alleen op de brede s fles van difrax volgens mij. Wel super netjes dat ze je die sturen! Denk dat ik ook maar eens ga bellen :cool:.

Vind je de nutriton niet fijn om te gaan gebruiken? Want je kunt ook bij de natuurlwinkel puur johannes brood pit meel halen. Dst verdikt ook, maar ik lees hier vaak dat dit veel beter valt bij kindjes. Bovendien heb je er veel minder van nodig.

Ik voed ook op verzoek, maar mijn kindje lijkt vanaf het begin al een heel vast ritme te hebben. Ze kwam de eerste week elke 3 uur en vanaf de tweede al elke 4 uur. Dus dat dit te vroeg is valt bij mij dan wel mee. Maar omdat jouw meisje lichter is zal ze meer komen lijkt mij. Wat je ook nog kunt doen is hier op het forum je vraag stellen aan de voedingsdeskundige. Wat zegt je pak voeding over wat ze mag hebben voor haar gewicht?

Ow ja, en blijkbaar geeft ze wel heel goed aan wat ze nodig heeft als ze de 120 niet op drinkt. Misschien vanavond proberen? Kijken of ze dan meer dan die 2/2,5 uur ertussen laat?

groetjes

14. adi

adi Niet meer actief

Hoe leg je haar neer tijdens het drinken? Je kunt het beste de bv-houding aanhouden bij fles geven: kind wat rechtop en fles horizontaal houden zodat de speen net gevuld is met melk. Voor haar verzadiging en zuigbehoefte moet zij moeite doen om de melk uit de fles te krijgen.

Anders kun je een breast-flow fles kopen (google even). Dat zou ik eerder proberen dan de ar-voeding. Deze is gemaakt voor zwaar spugende kinderen.

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ze mag max. 175cc per kg lichaamsgewicht per 24 uur.

16. ambonmanise

ambonmanise Fanatiek lid

15 mei 2011
    1.724
    0
    0
    Secretaresse
    op het pak van Nutrilon staat:
    <3 kg, 7 voedingen per 24 uur, 65ml per voeding (=60water+2 scheppen) = 455cc totaal

3-3,5kg, 6 voedingen per 24 uur, 100ml (=90+3scheppen) = 600cc totaal

Vorige week woog ze nog 2920gram en toen dronk ze al meer dan een week 90cc+3scheppen. De kinderarts heeft er ook niks van gezegd. Ik denk dat ze nu wel boven de 3kg zit en dan zou ze maar 600cc totaal mogen hebben verdeeld over 6 voedingen. Die 6 voedingen redt ze nog niet, maar misschien als ze in haar eigen tempo zo doorgaat dat ze dan naar 7 voedingen gaat. Ze heeft vandaag al 2x 4 uur er tussen gelaten.
    Ik zal haar ook eens in de borstvoedingshouding gaan leggen en dan de fles horizontaal houden. Eens kijken of dat ook nog verschil maakt.

Allemaal bedankt voor het meedenken en de tips. Het is fijn dat je op deze manier hulp/adviezen van andere moeders kunt krijgen.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor een kindje dat zo jong is en dat met zo'n gewicht geboren is is het echt beter om om de drie uur en niet om de vier uur te drinken hoor!

18. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Leuk dat schema op het pak.. Maar niet elke kindje is voorgeprogrammeerd met dat schema..

Zeker met zo'n laag gewicht is wat meer voedingen niet raar. Sommigen gaan ook echt bijdrinken.

Mijn jochies zijn echt stevige bonkies, dus zouden van dat schema al snel naar weinig flessen kunnen. Maar dat lukt gewoon niet. Op verzoek hebben we gewoon een vrolijk joch..

19. geennaam

geennaam Lid

9 mrt 2012
    32
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat deepfreeze zegt. Mijn dochter heeft het pak ook nooit gevolgd maar wij hebben het op gevoel gedaan.

Ik heb het net even nagelezen en wij zaten met vier weken al tussen de 500 en 650 cc.

20. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Is 90cc niet te weinig?
    In de kraamweek mag je al opbouwen naar 120cc...of ligt dat misschien aan het feit dat ze wat lichter is?

Deel Deze Pagina