pap ochtend of avond?

Discussie in 'Voeding' gestart door Emm27, 18 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Mijn dochter is bijna 6 maanden en ik wil haar dan een pap gaan geven. Geven jullie dat in de ochtend of avond? (granenpap). En waarom?

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.936
    113
    Hier altijd 'smorgens (eerst tussen de middag om te wennen toen het goed ging werd het ontbijt).

Zwaar eten voor je gaat slapen doe je zelf ook niet, overdag heb je juist de energie nodig. Wij geven de zonnige ontbijtpap van bambix, de naam zegt al waar he voor bedoeld is.

Overigens is doorslapen hier nooit een probleem geweest vandaar dat we ook nooit hebben overwogen 's avonds iets van pap te geven

3. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Wij geven het rond 17.00 uur
    19.00 uur gaat ze de nacht in met nog een borst als "verlaat toetje". Dit werkt bij ons prima. Inmiddels gaat daar ook groente doorheen (alleen groente eet ze niet ;))

4. nikeh

nikeh Lid

30 jan 2012
    83
    0
    0
    Leerkracht cluster IV
    Zuid-Holland
    's Ochtends door de eerste fles. Dan heeft hij een hele nacht niks op en goed honger! Voor het slapen lijkt me zo zwaar...

5. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier krijgt hij het wel voor het slapen (rijstebloem) maar ik wil dit eigenlijk gaan verschuiven naar de ochtend. Lijkt mij wat logischer. Hij krijgt tenslotte ook al een groentehap. Het is dan best een machtig toetje :)

6. Koon

Koon Niet meer actief

Hier pap in de ochtend, echt als ontbijt. Hij heeft dan erge trek en slurpt die fles zo leeg.
    Ik vind het een heerlijk begin van de dag, zo'n papfles. Kunnen we allemaal nog even rustig wakker worden op de bank ;)

Pap hebben we nooit in de avond gegeven. Ons zoontje krijgt er namelijk energie van (logisch eigenlijk) en dat is 's avonds niet zo handig.

7. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.909
    387
    83
    Bedankt! Ik denk dat ik het ook gewoon maar in de ochtend ga geven. Dat er ontbijtpap op staat maakt mij niet zo uit... ik dacht juist dat ze heel moe werden van het zuigen uit een papfles en het dus beter s avonds kon.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Zo dus. Geen pap 's avonds, raar principe

9. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Hier krijgt mijn dochter van 17 mnd het sochtends en savonds.
    Ze heeft hst nog steeds nodig dus ik blijf het geven anders komt ze niet aan de 600 ml die ze moet krijgen.

Ze krijgt het bij haar boterham sochtends en savonds half uur voor het slapen gaan.
    Ze doet het er nu goed op.
    Smiddags krijgt ze nog yogolino granen papje.

10. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier een tijd 's morgens pap gegeven...
    Van granen worden de darmen ook actief, dus ook niet handig voor 's nachts!
    Het is verder een prima ontbijt...

11. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    's Ochtends, om redenen die zijn genoemd. Wel pas vanaf een maand of 8, daarvoor leek hij voldoende te hebben aan zijn ontbijt van bv met wat later op de ochtend fruit. En ook niet uit de fles, maar met een lepel van een bordje. Smullen!

12. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    pap is in mijn ogen een ontbijt en hij krijgt het daarom dus s'ochtends :D

Deel Deze Pagina