hoi, onze zoon florian kan 's nachts erg slecht in slaap komen en is erg onrustig met armen en handjes in zijn gezicht, hij "maait" zichzelf steeds wakker. Daarom willen we kijken of we hem door middel van een swadle me of puckababy slaapzakje wat rustiger kunnen laten slapen. Hebben jullie ervaring met een van beiden? de swadle me lijkt me strakker te zitten, weet niet of dat juist fijner is. bij de puckababy hebben ze volgens mij nog meer bewegingsvrijheid. en doen jullie deze slaapzak al aan voor het voeden zodat ze daarna meteen kunnen gaan slapen? ik hoor graag jullie ervaringen. gr. els
beiden nooit van gehoord. Ik heb Fenne een paar weken ingebakerd met de pacco doek. Dit ging goed en is dus maar een paar weken nodig geweest. Ik weet niet wat voor doeken t zijn maar je moet er sowieso zeker van zijn dat je uk niks aan z'n heupjes heeft. En t liefst even in overleg met cb of ha. Wat bij Fenne ook wel hielp toen ik de pacco nog niet had was een slaapzakje (de kleinste van de hema 56-62) en dan de armpjes onder de deken. Heel strak instoppen. Soort matrozenbedje maken.
hmm hier doe ik het nog steeds wmet een badcape het originele inbakeren zegmaar al vind ik die puckababy er ook wel nice uit zien maar ik moet zeggen dat zelf inbakeren ook best goed gaat en eh.. ik doe meestal eerst voeden en dan inbakeren tenzij ze al ingebakerd is.. bijv. midden in de nacht dan laat ik dr gewoon ingebakerd terwijl ze eet dat gaat prima (ent is heerlijk warm)
hoi els ik heb met beide ervaring, wij hebben tijn eerst 2 mnd ingebakerd met met de swaddle me is superfijn maar als je kindje te groot word kan die het voet gedeelte lostrappen! we zijn toen gaan afbouwen met de pucka baby en die doen we nog aan en die is veel langer en daar kunnen ze langer in, maar daar hebben ze wel misschien voor in het begin toch te veel ruimte in. succes en als je nog iets wil weten reageer je maar.
voor Jesper hebben we een tijdje de swaddle me gebruikt, maar bij hem geen succes. Hij trapte het voetgedeelte los en wurmde zijn armpjes er vaak uit.
ik heb het ook met een badcape(omslagdoek) gedaan en dan lekker strak inpakken. en eigenlijk na 4 weken een slaapzak gedaan, maat 56! dat hielp gelijk heel veel!
en je moet idd zeker weten dat hij niks met de heupjes heeft, want mocht dat zo zijn is inbakeren niet goed, of in ieder geval de beentjes vrij laten.
@babytje: jouw prinsesje is bijna net zo oud als anne scheelt maar 4 daagjes doe ji nog steeds aan inbakeren of ben je alweer aan het afbouwen? hier bevalt het namelijk nog steeds prima @elsa: bij inbakeren in de badcape kun je trouwens beter op het CB vragen of ze het even voor doen er moet namelijk een extra vouwtje in (volgens mij ook zodat de heupjes dus niet ook strak ingepakt zitten)
Wij hebben een hele tijd de swadle gebruikt,ik vond hem ideaal! ze is/was vrij druk met bewegen,ze kwas er niet los van! Succes
Hier alleen ervaring met de swaddle me... Ik vond het heel fijn! Ik deed de swaddle me al aan voor het voeden zodat ik hem erna gelijk in bedje kon leggen! Helaas had hij wel al heel snel door hoe hij hem kon lostrappen! Maar Joris was er met 3,5 maand van het inbakeren af (ivm omrollen), dus heb geen andere meer nodig gehad die hij wel aan hield...
@saskia: ja ze schelen echt weinig, leuk zeg!nee ik baker niet meer in, ik heb nu een slaapzak en dat bevalt ook erg goed ze is niet meer zo bewegelijk met haar armen, gelukkig!
Ook hier werkte de swaddleme echt super. Kan hem echt aanbevelen. Hier ongeveer tot de 3 1/2 maand gebruikt. Ze trapte hem niet los en vond hem erg makkelijk om hem aan te doen.
Iman sliep in de swaddle me, tot 6 maanden. Echt een aanrader. Vooral de fleece stof, die zit strakker dan de gewone katoenen. Ik had ze allebei.
Mocht je besluiten een swaddle me te willen, ik heb er nog 2 te koop. Een ongebruikt maat L en 1 een paar keer gebruikt maat S.
ik gebruik de puckababy. Julian is nog steeds erg wild met zijn armen. en gewoon inbakeren wil hij niet want dan kan hij helemaal niet meer bewegen. in de puckababy kan hij lekker gaan liggen zoals hij wil, met zijn armpjes omhoog lang zijn hoofd. je kunt de onderkant van het zakje omrollen zodat het echt een soort coconnetje wordt. ik liet hem met de nachtvoeding eerst wel aan. ik deed hem wel open zodat hij wel lekker kon bewegen. nu slaapt hij door en doe ik hem na dat hij heeft gedronken aan. succes Lonneke
hai, bedankt voor al jullie reacties! superfijn om jullie ervaringen te horen. ik zag op internet dat ze de puckababy bij de babydump hadden en daar ben ik gisteren even gaan kijken. Bleek dat ze daar ook de swaddle me hadden. Voor de eerste periode heb ik nu de swaddle me gekocht, leek me nog wat compacter voor florian. Als hij wat groter is, is de puckababy denk ik wel wat. Grappig detail, vannacht en vanmorgen heeft mijnheer supergoed geslapen, maar 3 keer wakker geworden vannacht. Hij zal wel denken, "anders moet ik in die strakke zak......". Vanmiddag gaan we hem eens uitproberen, laat het jullie wel weten. gr.
Ik hoorde vandaag van arts op cb dat die bakerzakken niet veilig genoeg zijn. Zijn niet goedgekeurd! Alleen de losse doeken en de speciale bakerdoeken (pacco) zijn veilg, aldus arts..
hoi allemaal, ik wilde jullie laten weten dat ik de swaddle me heb gekocht en sinds woensdag slaapt florian van 9 tot 12 en van 1 tot 6 uur, hartstikke goed dus. hij lijkt er zich goed bij te voelen, anders zou hij wel gaan huilen en heeft zelf lachstuipjes tijdens zijn slaap nu. Kortom, wij zijn hier heel blij mee! nu nog het probleem van de flesjes die hij te snel opdrinkt, 's avonds heeft hij binnen no time (10 minuten) zijn fles op. hij heeft omneo voeding en moet er dus minimaal 15 tot 20 minuten over doen om verzadigd te raken, deze voeding is nl. wat lichter verteerbaar. mengen met andere voeding wordt bij nutrilon sterk afgeraden en ik gebruik al de kleinste speen van avent. de brede speen van avent zorgt wel voor zo min mogelijk luchtvorming en daardoor ook minder krampjes, dus dat is prima. ik gebruik hier al de kleinste speen bij. hebben jullie ervaringen met het gebruik van andere flessen/spenen? gr.
Waarom wordt mengen met andere voeding afgeraden? Ik doe 50% Omneo van Nutricia en 50% Friso 1. Dit was geen probleem volgens arts, en zij heeft me dit zelfs aanbevolen.. Zou graag reden wel willen weten waarom dit niet gemengd zou mogen worden. Noortje reageert hier prima op!