2 weken naar Egypte met baby van 11 maanden

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door chantalmom, 3 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalmom

14 feb 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!
    We gaan naar een 5* hotel.
    Graag wat tips. Onze zoon krijgt 2 flesjes voeding per dag, potje fruit, maaltijd potje, 2 boterhammen en tussen door soepstengels of cracottes etc.
    Wat zouden jullie doen qua eten daar? Gewoon daar stukken fruit en maaltijd geven? Hij is een makkelijke eter.
    En hoe zit het met zwemmen? Ik heb zwemluiers. Maar als ik hem dan een zwemluier bij het zwembad aan doe, moet ik dan steeds als hij weer uit het water komt een gewone luier aan doen? Aangezien de urine hier wel doorheen loopt..
    En denk dat ik 2 bussen melkpoeder mee moet nemen..

Als jullie tips hebben, heel graag!

2. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Hoi! Wij zijn ook met onze dochter van 10 maanden naar Egypte geweest. Hadden inderdaad ook zelf potjes mee en fles voeding. Fruit is er voldoende, wel zelf wassen met water uit flessen of schillen. Brood ed is daar ook prima. Zwemluiers zijn zeker handig! Water kan wel koud zijn wij hadden ook een eigen zwembad mee. Water was dan sneller warm en kunnen ze lekker in zitten. Vooral lekker genieten!

3. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou potjes meenemen, flesvoeding en een pak cracottes. Zit je altijd goed.

4. soeee

soeee Niet meer actief

Zorg iig dat je geen fruit geeft dat al geschild en gewassen is. Ik ben daar een aantal jaar geleden heel erg ziek van geworden, heftige darminfectie. Maar idd de bovengenoemde tips. Veel plezier!! :)

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.180
    4.494
    113
    voor het zwembad is het wel aan te raden om je kindje idd een gewone luier aan te doen tussen de zwembeurten door, je droogt je kindje vaak toch ook gewoon af, en doet hem dan ook weer wat extra kleertjes aan tegen de zon, (altijd handig om 2 of 3 UV-shirtjes/pakjes mee te nemen, kun je er een aandoen in het zwembad en een droge voor op de kant) smeert hem opnieuw in met zonnebrand etc. dus dan kun je ook prima even een nieuwe pamper doen.

6. chantalmom

14 feb 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor die tips! Zit alleen te denken dat de koffer met 15x maaltijd potjes al snel zwaar zal worden.

7. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.180
    4.494
    113
    misschien kun je ipv glazen potjes ook van die knijpzakjes of van die plastic bakjes meenemen...dat scheelt al een stukje in gewicht! het blijft idd altijd lastig, met al 2 pakken melk en allerlei andere spullen die je nog nodig hebt!

8. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wij gebruiken hier in Saudi voor dochter uv-pakjes met ingenaaid luierbroekje. Ideaal en geen gezeik met zwemluiers.

9. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Misschien dat peutermenu in de plasticbakjes lichter zijn? Die zijn er vanaf 12 maanden volgens mij. Ik neem die altijd mee, als ze die in een restaurant warm moeten maken, dan hoeft hij niet open. Vind ik wel zo fris.

Deel Deze Pagina