zo slecht drinken

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door maja82, 10 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hoi kwebbeltje!

Natuurlijk allereerst gefeliciteerd met de geboorte van je zoon! Je bent er vlot weer om vragen te beantwoorden zeg :confused:

Ik zit een beetje met het volgende: Lune drinkt al weken slecht. Dat wil zeggen dat ze als ze de fles krijgt sowieso eerst gaat spelen met de speen voordat ze uiteindelijk goed pakt. Als ze al goed pakt want soms gaat ze vreselijk krijsen en wil ze niks. Dan slaat ze soms gewoon een voeding over en haalt het wel weer in want drinkt dan de volgende ineens 200cc. Ze krijgt trouwens 5 flessen van 150+5 schepjes en 2 nutriton ivm verboren reflux. Hier krijgt ze ook medicijnen voor (zantac). Ze drinkt pepti ivm koemelkallergie. Op een dag krijgt ze veel minder dan 'hoort', ze krijgt als ik haar 5 flessen aabiedt zo'n 630cc op een dag. Maar ze groeit best goed dus het cb maakt zich daar niet zo'n zorgen over. Maar werkelijk geen enkele fles gaat er 'normaal' in en ik kan niet ontdekken waar het aan ligt. Fles is niet te warm of te koud, andere speen al geprobeerd, minder of meer nutriton.. Noem maar op.
    Ik heb het idee dat ze soms ook gewoon geen honger heeft, maarja als er meer dan 4,5 uur tussen zit maak ik haar wel wakker anders slaat ze dus een voeding over en kom ik uit op 4 en daar lijkt ze me te klein voor.
    Heb je vaker gehoord dat kindjes zo slecht drinken en weet je misschien hoe dat kan? Ik heb inmiddels een beetje door hoe ze nog wel wat binnenkrijgt maar bij oma drinkt ze bijv. helemaal niet en is dan overstuur. Ze moet straks naar het kdv. Dat wordt wat.
    Jemig heel verhaal geworden, hoop dat je er wat mee kan..

Groetjes Maja

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Vervelend dat het drinken niet helemaal vlekkeloos verloopt. Probeer haar nog wel op 5 flessen te laten. Het kan te maken hebben met de verborgen reflux...toch pijn met drinken door het zuur / melk wat omhoog komt. Misschien kan je dit eens overleggen met je kinderarts.
    De melk aanbieden uit een tuitbeker kan je ook eens proberen.

Verder kan ik je hiermee niet echt helpen.

Ilja

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ja, ik vind het zelf ook heel vervelend dat het drinken niet zo goed gaat. Als ze zich lekker zou voelen of de fles lekker vind zou je toch denken dat ze goed zal drinken, dus denk ik dat er iets aan de hand is en dat wil ik natuurlijk niet..
    De kinderarts heeft haar iets meer zantac voorgeschreven, die deed er verder ook niks mee want 'tja, ze groeit goed' ... Ja, doordat ik me engelengeduld weet ik veel hoe lang bezig ben die fles er in te krijgen :(
    Een tuitbeker, kan dat al? Verslikt ze zich dan niet? Kan het eens proberen natuurlijk. Dankje!

Deel Deze Pagina