Onze dochter is nu 9 weken oud en sinds een dag of 5 oefenen we met kolven en haar het flesje geven. Maar vooralsnog wil ze niet drinken uit het flesje. Ik heb flesjes van Medela met de Calma speen. Hier komt geen melk uit, hier moet ze echt eerst iets voor doen. Ook heb ik een flesje van Avent, hier komt wel makkelijker melk uit. Beide flesje hebben we geprobeerd, maar zonder succes. Moeten we meer geduld hebben? Hoe kunnen we dit het beste aanpakken? Onze dochter heeft nogal last van verborgen reflux. Ze heeft hier medicijnen voor van de kinderarts.
hoi probeer geduld te hebben, het ene kind pakt het makkelijker op dan het andere. Kijk of het lukt als je partner het geeft, soms vinden baby's het verwarrend als ze ineens van mama een fles krijgen. Het gaat er nu niet om dat ze een hele voeding uit de fles drinkt, maar dat ze vertrouwd raakt met het flesje. Oefen elke dag een paar minuten, dring het niet op en honger haar niet uit. Op een gegeven moment zal ze het waarschijnlijk wel oppikken. Medela calma lijkt het meest op de techniek die ze ook heeft bij borstdrinken, dus die zou ik eerst proberen. Werkt dat na een paar dagen nog niet, probeer dan, een aantal dagen achter elkaar weer, een volgend merk. Succes en bij meer vragen hoor ik het wel Mirjam