Ik denk dat iedereen, ongeacht wat voor werk diegene doet, blij is al het bijna einde werkdag is. Daar hoeven klanten wat mij betrefd (bij ons in de winkel) geen rekening mee te houden 'o laat ik maar niet meer komen om 10 voor 6 want ze willen ook graag naar huis'... De winkel is gewoon tot 6 uur open en als het echt moet soms wat langer, die dingen gebeuren. Ik word zelf ook graag fatsoenlijk geholpen tot het einde, dus dat doe ik ook terug naar de klanten.
ik denk dat dit de miscommunicatie is met veel klanten. Mensen zien als tot 6 uur open: ik kan tot 6 uur binnen wandelen. Maar ik zie dat zo niet. Om 6 uur sluiten ze, dus dan gaat de deur dicht en hoort de laatste klant buiten te staan, zo ook in de kinderopvang of wat dan ook.
De creche waar mijn dochtertje heen gaat geeft 2 waarschuwingen en bij de 3de keer wordt je uitgeschreven. Denk dat dat echt wel effect heeft.
Met de situatie van nu kan ik het me voorstellen, dat ze dat niet meer doen. Als je wachtlijsten hebt misschien wel, maar tegenwoordig zijn die er bijna niet meer... Je kunt je kind nu ook heel makkelijk voor een enkele keer naar ons KDV brengen, want plaats is er altijd wel.
Dat is heel fijn, maar ik vind het niet fatsoenlijk van de klant in het verhaal van TS, dat die nog UITGEBREID begint met shoppen om 5 voor 6. Ik doe dat ook alleen maar als ik weet wat ik moet hebben en weet waar het ligt.
Maar half zes is wel een afwijkende tijd om een winkel te sluiten aangezien bijna alle winkels doordeweeks tot zes uur open zijn. Dan is het niet perse asociaal van mensen, maar die gaan er gewoon te goeder trouw vanuit dat je tot zes uur open bent. Dus dan is het idd wel slim het even aan te geven of gewoon dezelfde openingstijden als andere winkels te hanteren. (Of praten we hier over een weekenddag? Dan gaat het uiteraard niet op)
Als je uitgaat ergens en die tent sluit om 4 uur, dan staat toch ook niet iedereen stipt om 4 uur buiten? Zo zie ik het
Misschien niet, maar je kunt dan in elk geval niks meer bestellen. Moeten ze in de winkel dan maar de kassa dichtgooien, terwijl er nog mensen in de winkel rondlopen? DAT is pas klantonvriendelijk! Als een horecagelegenheid een vergunning heeft tot 4 uur, dan kunnen ze een boete krijgen als er na 4 uur nog mensen binnen zijn. Daarom zie je dat ze in die gevallen vaak een half uur ervoor al het laatste rondje doen en de mensen op die manier de kans geven om op hun gemak te vertrekken. In sommige tenten wordt er ook 'geveegd'. Dan begint het personeel achteraan de kroeg en spreekt iedereen er vriendelijk op aan, om hun drankje op te drinken en hun jas te halen. Je hebt er dan bij zitten, die expres langzaam hun drankje op gaan drinken dan, maar uiteindelijk werkt het wel, want het personeel gaat er dan gewoon bij staan. Doen ze niet onvriendelijk of zo, maar het heeft wel het beoogde effect.
Ja ik kijk denk ik gewoon een beetje op van de hele drama om die 10 of 15 minuten. Nooit geweten dat het werkelijk zo vreselijk is voor die medewerkers, aangezien het voor mij normaal is om langer door te werken toen ik nog werkzaam was.
Als ze nu ook eens zo creatief op nuttiger vlakken waren, zoals kinderen in het zicht en in het gareel houden Want waar was die moeder terwijl haar kinderen die vogels de stuipen op het lijf jaagden? Makkelijk als je kinderen zich ergens vermaken zodat jij zelf lekker rustig kan winkelen. Ik wil veel doen voor iedereen die de winkel in komt en ik kan ook veel doen, maar het moet en eerlijk blijven en ook redelijk.
Idd, zulke dingen, dat kan mij nu helemaal gek maken. Het liefst ruikt het kledingstuk dan nog naar de nicotine en als het kan naar onaangename lichaamsgeurtjes. Maar het is echt niet gedragen hoor..... Daarom moeten de kaartjes eraan vast blijven.
Daar horen klanten als jij ook absoluut niet de dupe van te zijn en in mijn tijd gebeurt dat ook zeker niet. De ene klant is de ander niet, en alle leuke klanten hebben nog altijd de overhand! Het gaat mij erom, dat er ook zeker wel eens begrip mag zijn voor winkelpersoneel, wij zijn geen voetvegen en horen ook zo niet behandeld te worden. En dan heb ik het dus ook over de fatsoenlijke medewerk(st)ers, niet die daar alleen maar voor hun inkomen staan. Je hoort wel plezier in je werk te hebben en dat ook uit te stralen. Aan dat plezier werken ook de klanten mee, en daarmee doel ik op het begrip dat we bijvoorbeeld geen gedragen schoenen of kleding terug kunnen nemen omdat het niet gepast is voor de aankoop, maar wel lekker een dag is gedragen. Maar ik denk dat dit soort misverstanden van beide kanten nooit zullen verdwijnen en zijn zoveel soorten mensen en daar moeten we in ons hele leven mee omgaan. En niet alleen binnen ons werk.
Voor mij persoonlijk gaat het ook niet om die 10-15 minuten extra. Het gaat om de houding en de manier waarop van net die ene klant. De meesten hebben gewoon snel, snel iets nodig en enkelen hebben schijt aan alles en gaan op het gemak winkelen.
Ik vind het belachelijk dat je je aan de deur moet verantwoorden om 17.50u, terwijl de winkel sluit om 18.00 u. Je moet aangeven wat je precies wilt kopen en als klant smeken of je alsalsjealsjealsjeblieft naar binnen mag. Bij gods gratie mag het soms en je staat gewoon zoals ook je bedoeling was om 17.55u buiten. Bombarie om niks, de discussie aan de deur duurt doorgaans veel langer dan het shoppen zelf. Ik vind het zo klantonvriendelijk! Dat de medewerkers niet betaald krijgen na 18.00 uur terwijl ze wel nog werkzaamheden zoals kas tellen moeten doen vind ik belachelijk, maar kaart dat dan aan bij de baas en niet bij de klanten. Of sluit gewoon dat kwartier eerder, maar zet dat dan ook op de deur/site.
sorry maar vind de opmerking dat ik dan niet geschikt zou zijn voor de detailhandel omdat ik a. niet de tijd neem om uitgebreid andermans kinderen te vermaken. B. ik een klant die zichtbaar de boel staat op te lichten als beloning geen korting erbij geef. Dat is toch allemaal heel logisch.
Vind het juist onzettend leuk werk,er blijven gelukkig nog genoeg normale klanten over. en zou graag weer in de verkoop aan de slag gaan. enkel merk ik da ik met mijn 34 jaar niet echt gewenst ben
triskele dus jij zou een klant die zelf de prijzen stiekem staat te veranderen als beloning ook nog korting geven ?? Puur om de klant tevreden te houden
ja hoor, normaal gesproken geven ze na half 4 ofzo geen drank meer. En om 4 uur sluit echt de deur met de laatste klant. Of de medewerkers dan nog iets moeten doen dat ligt aan het werk idd. Op het kdv moest ik dan ook nog alle deuren afsluiten, de mappen opbergen, lijsten voor de volgende dag klaar leggen e.d Dat geeft ook niet, maar zulke dingen kun je gewoon pas doen als het laatste kindje weg is. En ook bij de kassa, de lades opruimen en de kluis doen kan ook pas als de deur op slot is, als de laatste klant dan een kwartier later weg is, is het personeel ook later weg, terwijl het na sluitingstijd vaak al eigen tijd is. Ik vind het ook gek dat mensen niet kunnen begrijpen dat dit voor medewerkers zo vervelend is. Als iedereen hier nu gewoon rekening mee houdt en zorgt dat hij overal met sluitingstijd pleite is, dan hebben we dit probleem toch niet. Gewoon een kwestie van rekening houden met elkaar.
ik vind dat jij gelijk heb hoor. als een klant jou willens en wetens probeerd te bedonderen hoef jij niet poeslief te blijven. als iemand je portomenee jat zeg je toch ook niet. oh je wil geld hier heb je een euro!!!!!
Vind eigenlijk dat dit gewoon ingecalculeerd zou moeten worden in de werktijden. Dan maar om kwart voor 5 sluiten zodat je nog een kwartiertje uitloop hebt dat iedereen de winkel uit is en dus vanaf kwart voor 5 niemand meer binnen laten oid. Ik vind sluitingstijd en werktijd gewoon 2 verschillende dingen. Ik vind het gewoon niet stroken dat een winkel om bijv 18.00 uur zegt te sluiten en dan ook verwacht dat op dat tijdstip ook daadwerkelijk iedereen meteen buiten staat. Eigenlijk klopt het gewoon niet dat een medewerker dan tot 18.00 betaald krijgt, dat krijg je toch nooit voor elkaar.