Helemaal waar, creatief zijn met prijsstickers is simpelweg een vorm van diefstal. En diefstal ga ik niet belonen!!!!
Klopt zou ik ook niet doen, maar als het mijn winkel was was ze van harte welkom als ze dan niks zou kopen zou ik minder happy zijn
Gisteren: drogist 7 minuten voor tijd helemaal gesloten...best irritant als je 1 ding nodig hebt. Vandaag: AH 34 minuten voor tijd alles al binnengehaald en je aankijken alsof je irritant bent dat je nog boodschappen doet. Nou welkom klant..
Echt uitgebreid winkelen doe ik ook niet als het tegen sluitingstijd loopt, en onlangs ben ik zelfs zonder iets de winkel uit gegaan omdat ze afriepen dat het bijna sluitingstijd was (wilde speelgoed kopen voor Meneer dus was niets dringend), maar als ik iets dringend nodig heb (stel er is geen brood meer in huis o.d.) dan wil ik toch nog graag geholpen worden ook al is het kwart voor. Wat kinderopvang betreft is het ons een keer overkomen dat we op ons klokje 5 of 10 voor (in elk geval voor tijd) nog aan de deur stonden maar dat ze toch late afhaling aangerekend hadden. Dat vond ik toen niet echt terecht, omdat Meneer altijd aan de late kant was 's morgens (bijna 's middags eigenlijk), omdat we altijd ons best doen om hem tijdig af te halen, en omdat het op ons klokje dus niet eens te laat was! Verder ook al 2 keer wel terecht late afhaling betaald, 1 keer schatje die te laat was (en ik had hem nog gezegd dat ik beter kon gaan) en 1 keer ik die de tijd uit het oog verloren was, dat was genant vond ik (sindsdien alarm op de GSM met een reminder 5 mins. later, en dat is de uiterste tijd dat ik ofwel daar sta, ofwel iemand bel om hem op te halen als ik denk het niet meer te halen).
Tja, ik werk in een juwelierszaak en het hoort er een beetje bij. Toch hebben we vandeweek wel een stel naar huis gestturd dat na sluitingstijd nog binnenkwam (stonden nog af te rekenen met een andere klant, dus de deur was wel dicht maar niet op slot) en graag trouwringen uit wilden zoeken. Daar heb je gewoon fatsoenlijk de tijd voor nodig. Maar voor al het andere helpen we gewoon, ook als het op sluitingstijd is dat een klant binnenkomt. Heb wel een keer ruzie gehad met een klant omdat we stipt half 6 buiten stonden (collega moest 1 keer een eerdere bus halen) en hij dus geen batterij meer kon laten verwisselen. Bleek dat de man de dag ervoor al vijf minuten te laat was en voor een dichte deur had gestaan. Moet wel zeggen, klant is koning, maar een winkel is wel een service. Bedoel, het is niet zoals de dokter of een ziekenhuis.