5 minuten voor sluitingstijd

Discussie in 'De lounge' gestart door vlindermoeder, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik vind het ook erg vervelend ik werk in een patatzaak dan komen ze 2 minuten voor tijd binnen oke prima maar dan willen ze het gelijk op eten maar blijven dan tot 8:15 staan terwijl we nog moeten schoonmaken

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

tja ik heb jaren in een winkel gewerkt en ik heb altijd zo iets van we zijn open tot die tijd dus tot dan mag je binnenkomen en wacht ik dus ook dat je klaar bent . Nou vind ik ts haar voorbeeld ook wel extreem hoor, dan zou ik denk ik ook zeggen of mevr. de volgende keer wat eerder op de dag zou willen komen. Ik vind dat je winkel gaat dicht om 18.00 bijvoorbeeld dan ben jij sowieso nog tot 15 a 20 over bezig en soms langer en die uren/minuten schreef ik ook altijd. Ik ben aan het werk nl. de kas opmaken/opruimen etc. hoort ook bij werk.

3. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zulke rare mensen heb je echt overal. Houden totaal nergens rekening mee. Maak zelf hotelkamers schoon en de uiterlijke uitcheck is 12 uur. Ben je dan niet uit de kamer wordt je gebeld zo spoedig mogelijk de kamer verlaten. Nou kan je vertellen dat er idioten zijn die gewoon nog even op hun gemak gaan douchen, inpakken etc terwijl wij voor de deur wachten met 2 man om die kamer te kunnen doen. Soms echt een uur wachten omdat het de laatste kamer is. Kost handen vol geld en ik had al thuis kunnen zijn. En een troep pffff heb ook maar 17 minuten en geen uren

4. MickeyM

MickeyM Niet meer actief

Oh, wat irritant! Even snel (echt snel) is natuurlijk prima, maar dit is asociaal en je mag best je ongenoegen uiten hoor!

5. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.600
    1.053
    113
    Hier
    klanten mogen ook gewoon tot 18.00 uur binnen komen, maar we zijn vaak om 17.50 karen naar binnen aan het doen. nu ook dus die vrouw vroeg. mag ik nog heel even wat kopen. "tuurlijk'ik zag haar toen dwalen en kijken met een blik uuuhhh' dus toen ben ik naar haar toe gegaan en gevraagd of ik haar kon helpen, zodat ze sneller klaar kon zijn. maar ze bleef maar dingen vragen. collega nam het uiteindelijk over want ze had best ingewikkeldedingen nodig. uit eindelijk had ze wel een kar van 800 euro.

volgens mij staat er iets in me contract dat je werk met 15 minuten uit mag lopen ofzo. me baas is er ook niet blij mee, maar ja als je eenmaal een klant aan het helpen ben kun je ook moeilijk zeggen. oke je bent nu halverweg we stoppen want anders word het te laat.

6. Pluutje

Pluutje Fanatiek lid

3 jun 2010
    1.059
    0
    36
    NULL
    NULL
    'Schuldig'! Ik ben ook zo'n type dat vaak 5 minuten voor sluitingstijd nog even snel de winkel in sprint... maar zorg dan wel dat ik 5 minuten later weer buiten/ aan de kassa sta. Ik ben mij wel bewust dat degene achter de kassa/ in de winkel ook graag op tijd naar huis wil.

Dus uitgebreid of ingewikkeld winkelen zoals in het voorbeeld van TS vind ik overigens ook niet netjes en zou ik zelf ook niet doen.

Maar ik heb ook weleens het gevoel dat mijn lastminute boodschapje ook niet altijd in dank wordt afgenomen door het winkelpersoneel. :) Maar ga ik een half uurtje eerder, wordt ik van mijn sokken gereden door de schrobmachine en moet ik mij een baan worstelen door het vakkenvul-gebroed dat enkel maar oog heeft voor elkaar en hoopt op een date met zijn of haar vulploe(t)ger:(

Lieve TS, ik snap je frustratie, maar heb overigens niet het idee dat het bij een andere baan beter geregeld is, want ik kijk altijd met weemoed en jaloezie hoe om 2 over 9 precies het volledige winkelpersoneel buiten staat. En ik vraag mij dan elke keer weer af, wat doe ik verkeerd met mijn kantoorbaan. Ik werk in principe tot 17:00 maar zit zelden voor 17:30 in de auto;)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik let er altijd op dat ik bij sluitingstijd klaar ben. Lijkt me anders heel vervelend voor het personeel.

8. Fairytale

Fairytale Niet meer actief

Inderdaad heeeeeeeeeeel erg irritant..

Gisteren nog flink gezeik gehad omdat we om 20.00 sluiten.. Mevrouw dacht dat we om 21.00 dicht gingen.
    Nou echt ze heeft het flink laten merken:$
    En ze ging nog rustig door met boodschappen.. en 20.20 ging ze naar de kassa, waar ik dus achter zat..

"Word ik zo chagrijnig van zulke winkels" etc etc..;)

9. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Jouw voorbeeld vind ik wel aso idd, maar in principe vind ik sluitingstijd sluitingstijd. 5 minuten ervoor is dus gewoon: open. Maar wel zo netjesom dan een beetje op te schieten.

Wat ik trouwens veel erger vind: winkels die 5 minuten voor tijd al de deuren dicht gooien, de kassa opmaken of gaan stofzuigen. Heel klantonvriendelijk vind ik dat.

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ze heeft het gevraagd en jij zei 'tuurlijk' en uiteindelijk zal het bedrijf toch wel blijer zijn met een klant die voor 800 euro aan spullen koopt als dat jij wat langer uitloopt lijkt me.

11. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik heb bij de hema gewerkt, daar mochten we deuren pas om 18.00 sluiten en eerder niemand weigeren.
    Maar soms kwamen klanten om 17.55 nog gordijnen uitzoeken en bestellen! Verschrikkelijk! Dat vind ik enorm egoïstisch. Om 18.00 ging ik ook naar de klanten om te zeggen dat we gingen sluiten.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    haha ja dat klopt. Ik heb bij de huisarts gewerkt en die liep altijd uit, en bij de gynaecoloog werkte ik officieel tot 17.00 uur maar stapte iedere dag pas om 18.00 uur op mijn fiets.

13. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ik werkte vroeger bij Jumbo (toen ik 16 was) maar maakte dit ook vaak mee. We mochten de klanten niet weigeren en vond het ook verschrikkelijk. Als het even snel was niet maar 9 van de 10 keer kwamen ze met een volle kar. Ik doe het zelf dus ook nooit, om sluitingstijd naar de winkel met een volle kar aan de kassa.

14. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik vond dat ook zo verschrikkelijk irritant toen ik bij de AH en Kruidvat werkte. Al die mensen die op zondag dan 5 minuten van te voren nog effe hun dagelijkse boodschappen willen doen, of dan vraag je ze of ze de boodschappen willen afronden en toch nog effe alle gangpaden langs gaan terwijl het al 6 uur is. Vind dat gewoon asociaal. De winkel SLUIT om 6 uur, ben je vlak voor 6en nog binnen dan brei je er een eind aan en ga je afrekenen.

Heb pas wel een keer meegemaakt dat ik in de America today was en die jongen die daar werkte een kwartier voor sluitingstijd de deuren al dicht deed en je weg ging kijken. Dat vind ik ook weer te ver de andere kant op.

15. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Maar dat vind ik nog wat anders, dokters lopen ook vaak uit. Maar welbewust een winkel ingaan terwijl je weet dat die winkel over 5 minuten gaat sluiten om vervolgens rustig te gaan winkelen is wat anders dan een gesprekje voeren of behandelt worden door de gynaecoloog of dokter.

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

ik sta ook in een winkel, een kledingwinkel...
    tot zes uur open is tot zes uur open.. en niet tot kwart over zes.
    vijf voor zes mag je best de winkel in, maar om zes uur wil ik iedereen eruit hebben. ik wil ook naar huis namelijk. de meeste mensen begrijpen dit echt niet! dan vraag je, zou je/zouden jullie een keus willen maken, we willen gaan sluiten? dan krijg je ja als antwoord en vervolgens worden er nog 10 dingen gepast!
    ik sta dan compleet te koken, en meestal krijg je nog geen eens een "bedankt voor je moeite" of "sorry" na het afrekenen, als dit al gebeurt! (vaak zat gehad dat mensen een kwartier na sluiting de winkel verlieten, een puinhoop achterlieten en niks kochten:x)

ik heb ook drie jaar als kapster gewerkt, en daar had je dat ook hoor. tien minuten voor sluitingstijd kwamen mensen binnen, of ze even gewassen en geknipt kunnen worden? nou sorry, maar in tien minuten gaat dat echt niet! en werkelijk niemand snapt dat!

zo, einde klaagbericht haha :D

17. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Ik herken het, werk bij een schoenenzaak en zelfs daar gebeurd het vaak genoeg. Van mij mogen ze 5 min vantevoren wel naar binnen zolang ze als het sluitingstijd is maar buiten staan. Na 6en haal ik geen schoenen meer voor ze op.

Ze begrijpen gewoon niet dat de winkelmedewerkers er al een hele dag op hebben zitten en ook graag naar huis willen;)

18. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tsja ik werk in de zorg dus heb regelmatig dat iemand tien min voor einde dienst nog even helemaal onder de de sh*t zit... Ben ik sons ook nog 20 min mee bezig om iemand te douchen. Denk dat ieder beroep zulke momenten.

Ik vind het persoonlijk belachelijk als je tien min van te voren niet meer naar binnen mag maar vind het ook aso als je dan nog een hele lijst moet afwerken! Je weet dondersgoed hoelang je ongeveer in de winkel moet zijn.

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

ja vind ik ook vervelend en natuurlijk is het niet zo supernetjes van deze mevrouw (ik zou het zelf niet snel doen alleen echt in hoge nood)

Maar je bent gewoon open en klant is koning (als je tenminste je werk wil houden)

Lijkt wel of sommige winkeliers echt niet meer willen verdienen, de helft van de tijd dicht als je er komt , 10 minuten te laat open en 10 minuten voor beginnen ze al met opruimen.

In onze winkel was het standaard zo dat je tot 30 minuten moest blijven na sluitingstijd, je mag pas NA 18 uur beginnen met opruimen en je helpt de klanten die binnen zijn (mag wel de deur alvast dichtdoen als het na sluitingstijd is zodat er geen nieuwe klanten binnenkomen.

Maar omdat je er toch standaard 30 minuten extra moest zijn was het nooit geen probleem, je moet zoiezo opruimen, poetsen, kassa doen dus dan kan dat ook wel even erbij..

20. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ligt niet aan je baan maar aan Pluutje zelf :D

Deel Deze Pagina