Ik ben er wel zo een hoor, sorry maar ik krijg betaald naar de openingstijden van de winkel. Na zessen kas opmaken, stofzuigen en spiegels poetsen is mn eigen tijd. En plus, als iemand iets afrekent na zessen, gaat dat geld naar m'n baas en niet naar mij.. Misschien kort door de bocht, maar ik word er echt chagrijnig van. Ik doe de deur echt niet om tien voor zes op slot en kijk niemand weg.. Maar je wil zelf ook op tijd naar huis?
Nou bij ons wel hoor! Winkel sluit om 6 uur, Wij zijn om half 7 klaar. Zaterdags op de markt stopt de markt om 5 uur, zijn we ook pas half 7 klaar. Ik tel tot half 7. Ik ben tot half 7 aan'T werk. Help de klanten tot 't niet meer kan. Bloemen opgeruimt etc.dat doe ik voor mijn baas. Dus ik werk, en betaalt hij mij maar!
Ik werk zelf bij een tankstation die tot 23:00 uur open is. Vind het geen probleem als er nog mensen komen om 1 minuut voor sluitingstijd als ze maar geen hele waslijst hebben. Als ik smorgens moet beginnen ben ik altijd een half uur van te voren ( in mijn eigen tijd) aanwezig om het alvast weer netjes te maken voor de eerste klanten ( wc schoonmaken etc) En ben meestal ook nog wel even na 15:00 bezig in mijn eigen tijd. Vind ik niet erg, wil mijn werk graag goed doen. Maar om 23:00 ben ik er altijd wel erg flauw van en wil ik graag snel naar huis. Helemaal als het vrijdag is en ik weekend heb. Als het 23:00 nieuws op de radio is sluit ik de pompen en de deuren. Dan moet ik de kas nog opmaken en sluiten en ben ik al met al ook nog wel een kwartiertje in mijn eigen tijd aan het werk... Ik heb veel voor de klanten over maa 23:00 is 23:00 uur.... Einde bericht! haha
oja nog ff 1 dingetje. Sluit de pomen natuurlijk niet als er nog mensen aan het tanken zijn. Wat ik wel vervelend vind is dat als mensen om kwart voor het terrein op rijden iemand tegen komen en gaan kletsen en dan prcies om 11 uur nog eens gaan denken shit moet ook nog naar binnen. Dan denk ik reken eerst ff af en ga dan verder kletsen.
Dus al met al heb je een half uurtje overgewerkt? Gebeurd dat dagelijks of een enkele keer? In het laatste geval: ik zie het probleem niet. Ik werk eigenlijk standaard een kwartier langer. Die schrijf ik niet op, werk ik een half uur langer, schrijf ik m wel op. Dat ene half uurtje is toch geen ramp? Dan had je haar moeten vragen hoeveel ze nodig was voordat je toestemming gaf om naar binnen te gaan.
Nou ik weet niet maar hier gebeurd het me toch regelmatig dat ik 5 minuten voor sluitinjgstijd nog net even wat nodig heb maar dat zeg ewoon al pot dicht zitten hoor. Sluitingstijd is sluitingstijd. Dus als iemand 5 minuten vna te voren nog binnen komt ja terecht anders moet je de sluitingstijd op 17.55 zetten
ik heb er zelf een hekel aan om 5 min voor sluitingstijd een winkel binnen te gaan. Ok ik heb het recht maar toch ik vind het zelf niet kunnen. Ik voel me daar niet prettig bij.
'Tja, sorry maar we gaan over vijf minuten sluiten, we zien u graag morgen weer' . Grapje . Ik snap je frustratie erover wel maar ja, sluitingstijd is sluitingstijd. Hoe irritant het voor jou is om vijf minuten van te voren nog iemand te moeten helpen, het blijft een feit dat je nog steeds open bent.
Helemaal met jou eens. Een winkel is 6 dagen in de week open en veel winkels on de stad zelfs 7 dagen in de week.
Ik werk zelf bij Etos en je hebt idd wel eens mensen die vlak voor tijd naar binnen gaan. En hoe gek, die mensen vragen altijd ,mag ik nog even naar binnnen of gaan jullie al dicht??? ( het kan dus anders hahaha) Wij zeggen dan altijd nee hoor het is nog geen tijd ,dus u kunt nog rustig naar binnen. Deze mensen zijn dan ook altijd om 18 uur weer klaar ,want ze zijn zich wel bewust van de tijd. Rond de feestdagen is het anders en dan kun je de klok erop gelijk zetten...... Elke sinterklaas .kerst, moederdag etc is het hetzelfde gezeur. Mensen moeten 17.50 nog een cadeautje hebben en zijn in paniek. Staan vervolgens 18.10 bij de kassa en willen dan hun 6 cadeautjes nog wel even ingepakt hebben. Dat vind ik welk echt aso.
Mja ik doe het bij de Etos ook weleens... Maar dan ontdek ik dus net dat de tandpasta op is of iets dergelijks. Dan ren ik even langs het tandpastarek en reken af. Ga dan niet nog een half uur nagellak uit staan zoeken ofzo. 5 voor naar binnen.. 2 voor weer buiten. En vraag het altijd ook even en tja.. Hij zegt nooit nee. Dat is vast snel over als je nog een half uur gaat "shoppen" lijkt me. Overigens is hij ook weleens 5 minuten vantevoren dicht.. Dat is dan gewoon pech hebben. Loop je door naar de supermarkt of wachten tot morgen. En heb je echt paniek... Dan zitten hier her en der avond/nachtwinkels.
Dan heb je mazzel met je baas, maar wettelijk gezien heb je een kwartier voor en na werktijd door te werken in je eigen tijd, dit mag je baas van je verlangen
5 min. voor sluitingstijd snel iets kopen,dat vindt ik op zich neit zo erg. Maar zoals het voorbeeld van ts,vind ik gewoon onbeschoft.
Tja, ik werk in de hulpverlening en kan als dat nodig is zelfs op mijn niet-werkdagen en in de weekenden opgeroepen worden, mocht dat nodig zijn... Een half uurtje langer werken, klinkt mij dus in de oren als peanuts En toen ik na mijn opleiding eerst in de supermarkt werkte, kwamen dit soort dingen ook voor. Niet heel netjes van mensen, (ik zou zelf voor een volle boodschappenlijst niet op het laatste moment nog gaan), maar 't hoort erbij.
Ik wip ook gerust nog 5 minuten voor sluitingstijd naar binnen. Maar dat is dan doelgericht voor 1, hooguit 2 dingen. Het komt weleens voor dat we impulsief naar een winkel gaan om iets te kopen, maar als ze nog een 15 a 20 minuten open zijn gaan we weg.
Ik denk ook dat dit zo naar is omdat de meeste medewerkers in een winkel hier enkel werken voor hun centen en verder geen moer om het bedrijf geven. Zoals ts zegt, die vrouw kocht voor 800 euro aan spullen, als het je eigen zaak was was je hier zeker wel blij me en werkte je met liefde een kwartier extra.