Ik had mij eens in de vinger gesneden en natuurlijk geen pleisters in huis, dus hup met bloedende vinger in tissue naar het Kruitvat, tegen sluitingstijd. Ik kom daar 10 minuten voor dicht gaan aan en er stond al iemand op wacht. Ik mocht er niet in. Ik zeg nog dat ik echt alleen pleisters moet hebben, maar nog laat ze me er niet in (rolluiken ook al een stuk naar beneden ) Ik steek mijn tissuehand omhoog en zeg dat ik NU pleisters ga halen en wring mezelf naar binnen. Na 1 minuut stond ik weer buiten.
Ik heb vroeger ook wel een baantje in een winkel gehad, maar daar werd gewoon 5 minuten voor sluitingstijd omgeroepen dat we dus over 5 minuten gingen sluiten en dan werden de mensen verzocht hun spullen af te rekenen. Liep nooit meer dan max. 10 minuten uit, maar dat was eerder een uitzondering, meestal sloten we gewoon op tijd of een minuutje of 3 later. Gewoon duidelijk zijn naar klanten toe, op een vriendelijke manier, scheelt een hoop gezeur.
Ik gooi altijd de deuren dicht vlak voor sluitingstijd. Mensen die eruit willen kunnen er nog uit, maar erin gaat dan niet meer. Loop dan een rondje en verzoek ze de spullen af te rekenen omdat we gaan sluiten. Het is me een keer voorgekomen dat ik sluitingstijd niet gered heb. Zou het zelf ook niet doen idd, met een boodschappenlijst 5 min voor sluit de winkel binnenkomen. Ik heb wel eens 3 min voor sluit nog een pakje boter (of iets van die aard) bij de ah gehaald. Ik had het echt nodig en stond binnen een minuut weer buiten.
ik heb niet alle reacties gelezen, maar snap je helemaal. Ik ben nl van mening dat SLUITINGStijd, het tijdstip is waarop de winkel sluit en de laatste klant het pand dus verlaten heeft. Ik ergerde mij er altijd gigantisch aan op het kdv waar ik werkte. Ouders die om 17.55 nog binnen komen op het gemak, 2 kindjes moeten inladen en ook nog een uitgebreide overdracht willen!! Nee sluitingstijd is waarop de deur dicht gaan en alles gedaan is. 5 minuten ervoor binnen komen mag dus, maar je moet er zeker van zijn dat je binnen 5 minuten ook daadwerkelijk buiten staat.
ik heb zelf een keer uitgebreid lopen winkelen in een tuincentrum na sluitingstijd Ik d8 op een gegeven moment, het is wel erg stil hier, dus ik kwam een medewerker tegen en ik zeg nog, nou het is hier rustig voor de zaterdag. Ja mevrouw maar we gaan om 16.00 dicht, was het inmiddels al 5 over half 5 Ik vond het echt heel erg vervelend. ben ook direct af gaan rekenen, en nog een aantal keren excuses gemaakt. Ik d8 echt dat ze om 17.00 dicht gingen ik wilde dat ze het eerder tegen me gezegd hadden, dan had ik me niet zo lullig gevoeld
Ik heb zelf ook in een supermarkt gewerkt maar wij weigerde nooit klanten 5 a 10 min van tevoren. Bijna niemand kan stipt elke dag naar huis op zijn of haar werk.
In dit geval vind ik het aso, maar andersom vind ik het ook aso dat ik soms vanwege werk (of mijn man man) om 10 voor 6 bij het Kruidvat aankomen om nog ff snel iets te halen (Deo of pijnstillers ik noem maar wat..) en dat je gewoon niet meer naar binnen mag terwijl ze om 6 uur sluiten. En dat is wel vaker dan 1 keer. Dus als men om 5 voor nog even naar binnen wil dan vind ik dat normaal als je snel nog ff wat moet pakken
Ik heb op de vleeswarenafdeling van een supermarkt gewerkt. Daar had ik de snijmachines dan om 10 voor ongeveer schoongemaakt. Maar dan had je soms mensen die om 5 minuten voor sluitingstijd niet dat ene pakje ham wat er lag wilden, maar een vers gesneden pak. Dan kon ik dus na sluitingstijd de hele machine van voor tot achter weer schoon maken. Ik heb het altijd wel gedaan, maar ik baalde daar wel van. Overigens vind ik dat je gewoon tot sluitingstijd zou moeten kunnen afrekenen. Als je daarna nog aan het treuzelen bent vind ik het raar. Je kunt toch een beetje rekening houden met het personeel?
ik werk zelf bij het kruidvat en vind het ook altijd mega irritant als mensen nog ff 5 min van te voren wat moeten halen en vooral als ik ze al een paar x voorbij heb zien komen op het centrum dan laat ik ze er ook echt niet in! spijt me zeer. maar mensen vergeten soms ook dat het personeel maar uitbetaald wordt tot 18:00 dus als wij moeten wachten op klanten die nog ff snel naar binnen moeten werken we dus voor noppes. het is wel is voor gekomen dat we pas om 18:30 echt de deuren dicht gegooid hadden en denk maar niet dat wij dat half uurtje uitbetaald kregen hoor! en zo gaat het bijna overal in winkels vandaar dat niemand meer binnen gelaten wordt 5 a 10 voor sluitingstijd. kijk mensen die luiers of voeding nodig hebben laat ik gewoon weg niet staan die mogen altijd nog ff snel naar binnen, maar voor de rest van de spullen daar kunnen ze ook voor naar een supermarkt die tot 8 of 9 savonds open is denk ik dan maar weer.
ja of je gaat pas schoonmaken als de winkel werkelijk gesloten is, je hoort alles te kunnen leveren TOT sluitingstijd vind ik. Kijk persoonlijk had ik het pakje ham gepakt wat er lag maar wat als het er niet meer lag dan wil je toch ook gewoon je eten hebben, en de winkel is nog open dus hoor je het te kunnen leveren. Schoonmaken doe je maar als de klant er geen hinder aan ondervind denk ik dan.. Ze hoeven geen rekening te houden met personeel in dacht opzicht je bent een winkel, je verkoopt spullen, je bent geen vrienden ofzo
Dit ben ik helemaal met je eens tot 18 uur is tot 18 uur dan moet je met je baas in discussie dat je langer doorbetaald wil omdat je nog moet schoonmaken, maar eerlijk is eerlijk moeten de klanten eronder lijden?
Hm volgens mij betaal je voor opvang tot 6 uur. Dus al zou je klokslag 6 uur je kind op komen halen.. Sterker nog.. Ik haal dochterlief altijd pas om 17.50 op en ben daar echt de enige niet in. Weliswaar bso maar evengoed. Heel wat anders dan een winkel wat mij betreft. En dat mensen daarbij ook nog willen weten wat hun kind gedaan heeft hoor bij datgene waar je voor betaald. Daarentegen duurt bij ons ook een hele uitgebreide overdracht geen kwartier. Meestal als ik echt heel laat ben (wij zijn zelden tot nooit de laatste).. Heeft dochterlief schoenen aan en ligt jas/tas klaar en gebeurd de overdracht gewoon terwijl ze hun jas aantrekken en de deuren op slot doen. Ze moeten per saldo door dezelfde deur weg tenslotte.
zal je baas leuk vinden.. Tja ik denk dat er een hoop banen zijn waarbij flexibiliteit of overwerk verwacht wordt van de werknemer. Mijn vriend werkt op contract bijv 40 uur, maar als er een probleem is gaat zn baas het niet op prijs stellen dat hij om 5 uur weggaat. risico van het vak
Dit is dus de reden dat ik de kruidvat boycot, wel heb ik laatst een klacht ingediend winkel ging om 18 uur dicht en om 17.35 mocht ik er al niet meer in. en dat was voor luiers. ik heb een hele boze klacht neergelegd bij het hoofdkantoor winkel gaat tegenwoordig niet meer om 17.55 dicht maar om 18 uur pas dus ze hebben er wel rekening mee gehouden maar wat ze toen tegen me gezegd hebben maakt dat ik liever 3 wassen extra in de week was dan nog maar 1 ct spendeer aan de kruidvat voor wat dan ook. wat een onbeschofte lui. Zal misschien bij jullie niet zo zijn, maar daar jee
@mmeke: mja mijn baas ook niet..l en tenzij het echt uren duurt hoef ik zeker niet te verwachten dat ik er voor betaald krijg. Hoort bij het werk zegt ie dan.
Dat had best gekund, maar ik kreeg de opdracht van mijn leidinggevende. De machines (het zijn er ook nogal wat, ik stond namelijk op vleeswaren brood en kaas.) moesten schoon zijn wanneer het sluitingstijd was. De filiaalmanager wilde zelf ook niet later dan kwart over blijven, dus ik had niet zo veel te willen. Maar dat neemt niet weg dat ik het wel irritant vond dat mensen dan net op zo'n tijd met dit soort verzoeken kwamen. Ik deed het wel, en bleef dan ook langer, maar ik snap niet waarom dat bv 5 voor 9 moet. Trouwens bij de winkel waar ik later werkte was het normaal dat je een half uur van te voren al begon alles klaar te zetten en een half uur na sluitingstijd pas weg ging. Dat was voor iedereen duidelijk, maar zo werkte ik dus wel elke dag een uur in mijn eigen tijd. Voelde me soms net een vrijwilliger. En dat voor zo'n grote keten, waar ik werkte tegen minimumloon. Echt helemaal eerlijk vind ik dat dan ook weer niet (scheelde me namelijk 24 uur per maand!) Moet trouwens zeggen dat ik in mijn huidige werk uit mezelf regelmatig onbetaald overwerk. En soms zelfs op mijn vrije dag vanuit huis of op kantoor een aantal uur werk als er een bepaald iets is wat eigenlijk wel af moet. Maar dat voelt anders omdat ik dat zelf bepaal, en niet de klant die geen rekening met sluitingstijden wilde houden.
@marilouise: 25 minuten vantevoren is ook wel heeeel lang hoor... Dan zou ik ook heel boos zijn Maar van 5 minuten raak ik heus niet overstuur. (al vind ik het minstens heel vervelend.. Maarja.. Je kunt je overal wel druk over maken hè)
ja ik denk als je die instelling ontbreekt dat je op de verkeerde plek werkt (dan moet je niet in de detailhandel gaan werken) of inderdaad met je baas dit bespreken. Dan kan je letterlijk vragen aan hem wat ie belangrijk vind, of ie geld wil verdienen door goede klantenservice te leveren of cheap ass ervan af probeert te komen (dan zou ik er niet voor willen werken eerlijk gezegd)
Ik heb in een slagerij gewerkt. En hadden er 2 snij machines om 4 uur werd er 1 makkelijk schoongemaakt en de ander helemaal en die werd dan ook niet gebruikt. De 2e pas om 5 uur als de winkel dicht was. Zo ook met het afdekken van het vlees etc. Winkel sloot om 5 uur en daarna werd er pas schoongemaakt.
Die leed er dus niet onder omdat ik het nooit geweigerd heb, en er ook niks van gezegd heb. Maar daarom baalde ik zelf wel