Gelukkig snap en begrijp jij het wel wanneer er op een normale manier aangegeven wordt dat de winkel zo gaat sluiten. Helaas heb ik hier ook negatieve ervaringen mee gehad. Zet je de reclame bord binnen,je roept netjes om,en dan komt de klant na je kassa om te zeggen hoe aso hij/zij dit vind. Gelukkig hebben ze in de winkel waar ik toen werkte er nooit wat van aangetroken en mochten wij dit zo blijven doen.
Ik ga eigenlijk nooit naar de winkel vlak voor sluiting... Heb zelf in een winkel gestaan en weet hoe vreselijk irrie dat was. Kan me ook heeel erg goed voorstellen dat mensen in de winkel naar huis willen na een lange werkdag... Vooral met weer zoals dit, dan wil je niet tot half 7 onderhand gaan zitten wachten tot die laatste klant eindelijk weg is en je naar huis kunt racen.
Ik heb wel mensen om heen die bij kunnen springen in geval van nood, maar 3 keer per week halen van het kdv is niet zulke hoge nood, zeker niet als het gaat om de leidsters blij te maken zodat ze 20 minuten eerder naar huis kunnen terwijl mijn man gewoon 5 minuten voor de uiterste haaltijd de kleine op kon halen. In geval van nood kan ik gewoon naar mijn buren toe voor het gebruik van hun oppasdiensten of hun auto. maar ik ga niet voor alles hulp vragen.
ik denk dat je mijn stukje dan niet goed gelezen hebt. Ik zeg niet dat ze jouw kindjes 3 keer per week op moeten halen zodat de leidsters EERDER naar huis kunnen, ik heb het over gewoon op tijd. Als jouw man om 18.00 uur buiten staat prima. Maar ik heb het over de ouders die om 18.00 uur binnen komen wandelen 3 keer per week en dan verwachten dat ze nog een overdracht krijgen waardoor het dus minimaal 18.10 is voor de ouder weg is.
ja ik voelde me aangesproken, doordat je het redelijk achter mijn berichtje aanzette dat mijn man ook moest haasten en niet kon garanderen dat die op tijd zou komen. Niet voor iedereen is het makkelijk ruim op tijd te komen, al willen ze het wel. mijn man had het mes op de keel van zijn baas en had geen keus. Wat mij altijd opviel ik ben zelf jarenlang leidinggevende van een benzinestation geweest, als je de mensen 1 keer toelaat om 21.01 dan komen ze de keer erna om 21.05 en zijn ze boos dat ze dan niet binnen mogen. Ik heb wel eens een steen naar mijn hoofd gehad omdat ik toen het alarm erop stond geen pakje sigaretten meer wilde pakken (stond de deur al op slot te draaien 20 minuten nadat we dicht waren) maar de medewerkers als je 1 keer zei dat ze de spullen in plaats van om 20.55 wel binnen mochten halen om 20.50 dan kwam je een keer op je vrije avond langs om 20.30 en was alles al binnen en zaten ze de kas vooruit te tellen, dus niet alleen de klanten ook het personeel wordt steeds gemakkelijker.
als ze een doosje schroeven had moeten hebben oke maar bij het vragen om hulp had ik gezegd dat ze morgen maar terug moest komen omdat ik ging sluiten. Toedeloe een sluitingstijd is een sluitingstijd. Heb het overgens zelf bij ballorig gehad waar ik toen werkte. Vanaf 18.30 omroepen dat we de kassa gaan sluiten en dat we om 19.00 dicht gaan. Heb een club met 4 ouders en 6 kinderen gehad die gewoon maar bleven zitten en om 18.55 nog steeds niet in beweging kwamen. Heb de spullen van tafel opgeruimt en de mensen verzocht naar de uitgang te gaan want we gaan dicht. Om 19.00 uur de stekkers uit de luchtkussens en nog steeds geen beweging he. Heb toen gezegd dat ze moesten vertrekken en toen viel het kwartje ofzo pas.
inderdaad bij ons is 7 min voor 6 de winkel dicht er staat dan iemand bij de deur(heb jij een gericht artikel nodig kom binnen en pak en bataal het geen probleem) en in de overige 10 min zijn we iedereen naar buiten aan het werken maaaaaaaaaaaaaaaaaaar mensen die een heeel servies op je toonbank knallen en dan op hun gemakje dat gaan staan in te pakken en dan achteloos zeggen oww is het al 6 uur......................
Vandaag in de speeltuin werd rond half 5 gezegd "mensen, we willen naar huis. Iedereen aankleden en om 5 uur zijn we dicht" Ondanks dat de speeltuin normaal tot 6 open is... (en ik in een wijk vol viswijven en heksen woon) heeft iedereen z'n stoeltje zelf onder het afdak gezet en 10 voor 5 stond iedereen met z'n spulletjes ingepakt klaar om te vertrekken. Mensen van de speeltuin werden vriendelijk gedag gezegd en iedereen was blij. En waarom? Omdat die mensen ipv hun vaste 10 uur per week er deze week al ruim 40 op hadden zitten. Dus wilden ze vandaag ook eens gewoon thuis kunnen eten. En tja.. Morgen zijn ze gewoon weer open. Het weekend waarschijnlijk niet.. Gewoon omdat ze 5 dagen per week zo'n 10 uur speeltuin per dag wel genoeg vonden En tja.. Het staat je natuurlijk vrij om je alsnog als vrijwilliger aan te bieden voor het weekend *grin* Maar soms! Kan het dus echt wel, dat respect voor elkaar en het idee dat een ander er echt niet enkel ten behoeve van de rest van de wereld is. Hele verademing! En dan woon ik nog in 1van de slechtere wijken van de stad dus.
Als het echt dingetjes zijn die zo gepakt zijn, geen probleem. Maar ga je inderdaad met zo'n waslijst op zak naar binnen waarvan je niet weet waar het staat etc, dan zou ik ook link worden. Zelf kijk ik altijd hoe laat het is voor ik een winkel in loop. Scheelt mij zelf al wat stress als ik wat meer moet hebben. Red ik het niet in die paar minuten, kort ik mn lijstje in en haal de rest de volgende dag wel. Heb het overigens wel 1 keer meegemaakt dat ik in een non-food winkel in hilversum stond en dat een half uur voor tijd werd gemeld dat iedereen eruit moest omdat ze naar huis wilden. En niet 'om zo laat sluiten we'. Dat vind ik dus aso.
Ik werk bij een Etos. We gaan om 6 uur dicht, op vrijdag om 9 uur (in de winter om 8 uur, eventueel uitloop tot half ) en op zaterdag om 5 uur. Het is bijna altijd op zaterdag dat we later dichtgaan, omdat mensen nog aan het rondkijken zijn. We gaan er heen, vragen of we kunnen helpen maar zeggen echt zelden dat het sluitingstijd is (geweest). Alles voor de klant, zeg maar. Bij de meeste mensen vind ik het ook niet zo erg, omdat ze snel aankomen en vragen of ze nog mogen komen, soms ook om 6 uur nog. Als wij vragen of ze weten wat ze nodig hebben en het is ja, dan mogen ze nog naar binnen. Of wij nu om 10 over 6 of kwart over 6 buiten staan maakt ook niet zoveel uit. Ik heb liever dat klanten tevreden terugkomen en blij zijn dat ze om stipt 6 uur nog in noodgevallen wat kunnen kopen. Vind het veeeeel irritanter dat om 9 uur (of maandag om 1 uur) mensen op de ruit gaan tikken, of ons aan de kant duwen als we de borden buiten zetten, omdat ze naar binnen MOETEN. En dan hebben ze geeneens haast, want vaak lopen ze een half uur te dralen in de winkel. Heel erg irritant.
ja dat ken ik maar al te goed, eigewijze moeders die je er echt uit moet schoppen. heb ook hier bij ballorig gewerkt in lelystad
zes uur. dan sluit de winkel. opruimen, kas opmaken en stofzuigen is mn eigen tijd. (die élke dag zo'n 20 min in beslag neemt)
Ook zoiets ! dit had ik in de kapsalon altijd.. (waar ik eerder werkte)verdorie, om negen ga je open, en om half negen kloppen ze op deur om te vragen of het al negen uur is? (nee, dan was de deur wel open geweest?) negen uur precies mag je erin, en precies sluittingstijd eruit! hihi. vind het echt niet erg om een keer wat langer te blijven, soms neem je ook eens langer pauze. maar het is bij ons in de winkel bijna dagelijks dat we na sluitingstijd geduldig op iedereen kunnen wachten omdat ze nog even iets moeten passen...
Dus eigenlijk vinden een boel mensen dan ook dat als je belt met een klantenservice en je belt om 16.55, je dan niet meer geholpen moet worden. Of dat je in gesprek bent bij een klantenservice, dat het normaal is dat je om 17 uur hoort: tuuttuututt. Want dat is eigenlijk precies hetzelfde... In mijn kantoorbaan, ben ik er altijd 10 minuten van te voren en het komt zelden voor dat ik om 16.30 van mijn bureau op sta. Meestal ben ik wel al vanaf 16.15 aan het afronden en papieren op ruimen en ik baal ook als om 16.25 te telefoon nog eens gaat. Maar ja...
tja, het gebeurt echt overal, speeltuinen die 10 min te laat open gaan , winkels die ook niet op tijd hun deur openen en dan klagen als de klanten klagen. Na koffie pauze proberen te bellen met de doktersassistent, want die drinkt altijd 10 min langer koffie.... bij de fysio was het ook altijd 5 min later dan de afspraak en zo ook op zoveel plekken... ik heb geleerd mij er niet meer zo druk om te maken, vrij lakoniek te reageren, ook als ik eens 5 min later ben.... en plan veel dingen zoals boodschappen altijd ruim binnen de openingstijden zo kan er nooit irritatie over de opening of sluit zijn en voel ik mij ook niet gehaast of bezwaard en TS heel vervelend, ik herken je gevoel wel, heb 7 jaar in een supermarkt gestaan.En zo een klant kan je dan wel wurgen bij wijze van spreken maar het is aan jou baas/manager eigenlijk om haar de deur te wijzen of een uur langer voor jou te boeken
dat om 5 uur de verbinding verbreekt is wat anders, maar ik zou het wel snappen als je om 17.50 niemand meer aan de lijn krijgt. Maar ik ben ook niet zo moeilijk. Moest gister bellen voor een afspraak voor de 20 weken echo, zag in mn boekje dat het tot 13.00 kon en het was 12.50. Ik heb ook niet meer gebeld en het vandaag gedaan.
Nee het gaat om wederzijdse respect. Dus niet om vlak voor sluitingstijd (of de tijd dat je iemand kan bellen) een hele waslijst nog willen afwerken. Het zelfde dat een winkel of een klantenservice niet voor sluitingstijd de boel al dicht gooit.
hier in de supermarkt wordt 10 van tevoren omgeroepen dst ze gaan sluite en dan om 5min voor st komen de medewerkers je waarschuwen om af te gaan rekenen. vind ik niet zo gek eigenlijk. toen ik bij de kledingwinkel werkte kon ik me ook rot irriteren aan mensen die 5vtv nog uitgebreid een broek kwamen kopen. ma als je zeker weten in 5klaar kunt zijn vind ik eigenlijk dat je de mogenlijkheid moet hebben om nog binnen te mogen ma het ligt er een beetje aan wat voor winkel het is
Toen ik in de dierenwinkel werkte kwamen er rustig mensen 5 min voor tijd binnen om konijntje te willen kopen plus bijbehoren. kon mij daar best aan ergeren. En daarna bij de groenrijk waar ik werkte riep ik altijd 10 min van te voren om: Dames en heren het is 17.50 en dat betekent dat wij bijna gaan sluiten , zou u zou vriendelijk willen zijn om met u aankopen richting de kassa te komen. Morgen vanaf 08.30 staan wij weer voor u klaar, wij wensen u een fijne avond en graag tot ziens. Maar als het dan ondertussen 18.10 was dan riep ik er iets nijdiger achteraan. DAMES EN HEREN HET IS 18.00 GEWEEST DUS ZIJN WIJ NU GESLOTEN. wilt u NU naar de kassa komen wij willen ook graag naar huis. DANK U WEL. Werkte wel aardig