komt er een vijfde?

Discussion in 'Miskraam' started by eefb, Oct 14, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eefb

eefb Lid

Oct 14, 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Na uren op allerlei forums te hebben rond gesurft, toch hier mijn verhaal maar. Misschien krijg ik nog reacties van jullie die mij kunnen helpen door deze rot tijd heen te komen.
    Mijn man en ik hebben vier super kindjes. we hebben ze binnen 2,5 jaar gekregen (een tweeling), dus het is best een heftige tijd geweest en af en toe nog steeds. Na de zomervakantie is de laatste ook naar school en dachten we in een andere fase te zijn beland. Ik zou weer meer gaan werken, thuis grote verbouwing etc. etc.
    Nu zijn we er ongeveer 2,5 week geleden achter gekomen dat ik onverwacht zwanger ben. We schrokken ons wild. bij alle vier de kids waren we dolblij toen we er achter kwamen dat ik zwanger was. Nu was dat anders! Wat moesten we nu? alles zou weer veranderen.
    Mijn man was eigenlijk vrij stellig. Vier was genoeg. Ikzelf vind vier ook goed, maar er groeide wel weer een kleintje in me. We hebben uren lang met elkaar gepraat wat nou een goede keuze voor ons en ons gezin zou zijn, maar we kwamen er niet uit. mijn man staat voor 100 % achter me en ik twijfel daar ook geen moment aan.
    Stiekem begon ik het idee zwanger te zijn steeds leuker te vinden. Tot ik bijna twee weken geleden na het plassen een beetje bruin bloed verloor. Niet veel, maar dit had ik nog nooit gehad. Ik had het gevoel dat ik ongesteld moest worden, dus ik heb de vk gebeld en die zei mij dat de kans groot was dat het een mk zou worden. Voor een echo hoefde ik nog niet langs te komen, want ze zouden toch nog niets kunnen zien. Sindsdien is het bloeden niet gestopt (niet echt meer geworden). Inmiddels heb ik gisteren wel flink krampen gehad en dacht ik dat het bloeden nu wel door zou zetten, maar dat stopten gisteren zelfs even. Heb niet het idee dat ik het vruchtje verloren ben. Maandag mag ik bellen om een afspraak te maken voor een echo. Ik denk niet dat het nog goed zit, maar ik voel me zo verschrikkelijk rot. Het idee dat we getwijfeld hebben of we er nog een vijfde zouden willen maakt me gek. Wat een onzekere tijd zeg. Ik weet niet meer wat en waar ik aan moet denken. Als volgende week blijkt dat die kleine er nog zit maak ik een klein vreugde dansje! (en mijn man ook!)

Ik hoop dat jullie wat adviezen of ervaringen met me willen delen!

groetjes Eef

2. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ikzelf had ook bloedverlies bij mijn tweelingzwangerschap (dit was t 3e vruchtje) maar dit was helderrood en best veel. En ik 'hoop' dan voor jullie dat t niet weer een meerling wordt (kans van 10% nl) ;)

3. eefb

eefb Lid

Oct 14, 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    We hebben een een-eiige tweeling, dus die kans is niet zo groot.

Mag ik vragen hoe bij jou het afstoten van het derde vruchtje verlopen is?

groetjes

4. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    4,322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hoe vervelend ook en cliché het ook klinkt; er valt helaas nog niet veel over te zeggen. Kan nog alle kanten op! Belangrijk is voornamelijk hoe je bloedverlies is, is het echt helderrood of is het gewoon bij bruinverlies gebleven? Als het alleen bruinverlies is, is de kans groter dat het wél goed gaat denk ik. Als het echt helderrood is, is het in samenwerking met de krampen die je hebt indd niet veel belovend.. Hoewel krampen ook niet alles zeggen. Bij mijn MA had ik echt onwijze pijn, het waren echt weeën. Maar bij mijn Miskraam had ik gewoon helderrood bloedverlies, niet eens echt veel en ook geen pijn, toch is het wel mis gegaan..

Sterkte!!!

5. eefb

eefb Lid

Oct 14, 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb morgen een afspraak voor een echo. Ben dan precies 7 weken volgens onze berekeningen.
    Eindelijk wat meer duidelijkheid!!!!

6. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    weet je al meer meid????
    Ben benieuwd!

Sjors

7. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Hoi,ik weet niet goed of je wat wilt weten of een evt miskraam(heb ik gelukkig geen ervaring mee) of over onverwacht zwanger zijn.

Ik reageer dan ook omdat ik vorig jaar onverwacht zwanger ben geworden.Wij hadden al 3 kinderen van 14,12 en 9.
    Dus we zaten allang niet meer in de kleintjes zeg maar.
    Ik was me ook doodgeschrokken maar stiekum eigenlijk wel heel blij!
    Mijn man stond en staat ook achter me gelukkig dus de keus was snel gemaakt:eek:ok dit kind was meer dan welkom.
    Na alles op een rijtje te hebben gezet en we moesten gaan verbouwen,hebben we weer een babyuitzet verzameld.

Nu genieten we volop van die kleine erbij,en weet je wat zo leuk is:voor deze baby hebben we veel meer tijd om van te genieten als toen we nog echt met 3 kleintjes zaten!

Dat zal bij jou ook het geval zijn.
    Het was even schrikken maar wat ben ik blij dat deze baby toch gekomen is en voor alle struikelblokken is een oplossing!
    Ok het is wennen als ie geboren is maar je zit er zo weer in.
    Het belangrijkste is dat je het samen eens bent met je man en je gevoel volgen.
    Veel succes!

8. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    succes!

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Succes vandaag! Hopelijk is alles goed.
    Ik heb ook bruinverlies gehad tot week 10... het hoeft niet altijd slecht nieuws te betekenen.

10. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En?

11. WNT

WNT Lid

May 8, 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je zult je echo inmiddels wel gehad hebben. Hoe was het? Het zal vast een spannende dag zijn geweest.

12. eefb

eefb Lid

Oct 14, 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

nog bedankt voor jullie reacties.
    Ben gisteren ochtend naar de gynaecoloog geweest voor een echo. Net daarvoor begon ik wat heviger te bloede, dus ik had me wel al voorbereid op slecht nieuws.
    Bij de echo kon hij niets vinden in mijn baarmoeder. Wel was er nog veel bloed en aangezien ik wel nog zwangerschapsverschijnselen heb, denkt hij aan een bbz. Bloed moeten laten prikken om hcg te bepalen. Deze waren 1300. bij een stijging as donderdag moet ik waarschijnlijk een kijkoperatie. Bij een daling wachten we af.
    Ben helemaal van slag! Voel me schuldig over het feit dat we getwijfeld hebben.
    Natuurlijk was dit kleintje welkom en stiekem verheugde ik me er al op. Wat komt dit hard aan zeg!

gr eef

13. eefb

eefb Lid

Oct 14, 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Gisteren naar de gynaecoloog geweest. Ik had me al voorbereid op slecht nieuws. Aangezien ik gisteren morgen, na twee weken bruin verlies, opeens helder rood bloed verloor.
    De gyn kon niets vinden in mijn baarmoeder, naast een hoop bloedstolsels. Omdat ik nog wel alle zwangerschapsverschijnselen heb gaat hij er van uit dat ik een buitenbaarmoederlijke zs heb.
    Bloed laten prikken. Uitslag al binnen. hcg 1300. Donderdag nog een keer bloed laten prikken. Bij daling afwachten, bij stijging kijkoperatie.
    Jeetje ik voelde de grond onder me weg zakken. Ik voel me ellendig en schuldig, door het feit dat we getwijfeld hebben. Natuurlijk was deze kleine welkom, misschien nog wel meer dan dat ik mezelf wijs maakte.
    Gelukkig houden mijn kinderen me op de been. Ze weten niet wat er allemaal speelt, maar ze voelen haarfijn aan dat ik me niet lekker voel en zijn extra lief voor me!

We wachten weer af!

14. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @eefb
    Ow meid wat K*T K*T K*T!!!!
    Ik begrijp heel goed dat je je nu helemaal overhoop voelt.... ik denk aan je en heeeeeeeeel veel sterkte!/

Liefs Sjors

15. eefb

eefb Lid

Oct 14, 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt Sjors,

Ik hoop voor jou dat je test positief uitwijst en dat je een goede zwangerschap zult krijgen.

fingers crossed!!!

16. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Dankje! Als ik nieuws heb laat ik het wel weten ;)

17. WNT

WNT Lid

May 8, 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sterkte zeg, dat verwacht je ook niet als je naar de gyn gaat. Hopelijk lost het zich vanzelf op en is het geen bbz.

18. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    @ALL
    Nou hier een testje gedaan van kv2v5 en er lijkt een streepje te willen komen... krijg 'm niet op de foto :$ Dus ehhhh toch ff wachten dan maar :D
    Me vriendin die komt straks langs (ze belde net al) en die zei dat ik een vroege van predictor ook kon doen, die heeft zij onlangs gebruikt. hmmmzzz ik weet het nog niet zeker. Maar 't zal me niet verbazen als ze 'm koopt en straks bij haar heeft!

xxx

19. eefb

eefb Lid

Oct 14, 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    he sjors dat zou wel superrrr zijn!
    Hoop echt voor je dat die positief uitwijst.

Ik heb vanmorgen weer bloed moeten laten prikken. kreeg een paar uur later de gynaecoloog aan de telefoon met nieuws dat ik niet verwacht had. De hcg waardes waren van 1300 naar 1980 gestegen.
    De afgelopen paar dagen heb ik echt heel hevig gebloed en ben vanmorgen een soort vlies verloren. Ik had echt gedacht dat ik toch een normale mk had gehad. Morgen weer terug naar het ziekenhuis voor nader onderzoek. Weten jullie of je hcg nog kan stijgen als er al geconstateerd is dat er een mk aan zit te komen.

groetjes eef

20. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Hoi meid, wat een ellende.
    ja dat kan zeker, alleen zal het niet heel lang door stijgen (niet boven de 2000) En je zit nu al bijna aan die grens, dus heel goed dat je gyn er zo bovenop zit. Morgen opnieuw prikken en het moet goed onderzocht worden inderdaad.

Heel veel sterkte!!

Share This Page