Haren knippen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sijke, 19 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sijke

    Sijke Bekend lid

    Hallo,

    Even een vraag, wanneer beginnen jullie met haren knippen?
    Mijn zoontje is nu 16 wkn en zijn kapsel is ongeveer als volgt;
    - bovenop hele lange haren (krulachtig),
    - achterop een hele grote kale plek,
    - in zijn nek een matje van ook vrij lange haren.

    Ik vraag me dus af of ik het beter een beetje bij zou kunnen knippen achter en bovenop, of nog maar even zo laten.
     
  2. Tamaraliza

    Tamaraliza Niet meer actief

    Ja, als het er echt niet leuk meer uitziet, zou ik het wel (laten) knippen. Maar ik heb er nog geen ervaring mee, want Liza heeft nog niet eens 1 cm. lang haar :p
     
  3. fafje

    fafje Niet meer actief

    rond 5 mnd tondeuse erover heen gegaan
    hij had ook veeel haar vooral bovenop en ook een kale plek...vond het ehct geen porem!

    Nu na 1,5 mnd is het alweer byna 2 cm!!! en heeeel dik stug haar
     
  4. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Wij zijn vorige maand voor het eerst met ons zoontje naar de kapper gegaan. Hij had vooraan een enorm lang stuk haar dat in zijn ogen hing en opzij en achteraan was het kort. Zag er wel grappig uit! :D
    Ik durfde het zelf niet knippen dus zijn we wel naar de kapper gegaan en nu ziet het er stoer uit en groeit het mooi gelijkmatig. Zijn haar niet er nu mooier en voller uit.
    Zal eens een voor en na plaatsen:
     
  5. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

  6. Tamaraliza

    Tamaraliza Niet meer actief

    Ziet er zeker een stuk stoerder uit Elke, lijkt wel een heel ander kind :)
     
  7. Mukkie11

    Mukkie11 Fanatiek lid

    13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    leuk zo! zo heeft onze kleine het nu, zonder knippen! echt zo'n kuifje hihi!
     
  8. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij zijn rond de 4 maanden voor het eerst gaan knippen (zelf met kam en schaartje - was een flink klusje, want meneer lag natuurlijk niet stil), na een paar weken de tondeuse eroverheen en een paar weken later weer. Toen maaaaaanden niets aan gedaan, tot hij echt te lang haar had en toen zijn we voor het eerst naar de kapper gegaan. Na het knippen merkte je wel heel snel dat hij er veel steviger haar voor terug kreeg ipv dat vlassige niks-haar dat het was! Ben dus erg blij dat we het zo hebben gedaan, want nu hebben we een mannetje met een prachtige kop met haar! :)
    Zeker bij een jongetje zou ik er lekker vroeg mee beginnen. Des te sneller krijgt hij mooier haar! Heb ik al bij veel kennissen en kindjes op het KDV gezien.
     
  9. guppekop

    guppekop VIP lid

    28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik heb daniel met 11maanden pas geknipt voor het eerst. Bij de geboorte had hij lekker koppie met haar maar is alles verloren en groeide niet snel. Nu heb ik het pas nog bijgewerkt want nu groeit het ineens wel megasnel!
     
  10. guppekop

    guppekop VIP lid

    28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    maar om je vraag te beantwoorden;) als jij hetniet mooi vind gewoon bijknippen (of tondeuse zoals sommige doen) en anders laat je het toch gewoon lekker zitten? heel veel kindjes hebben een kale plek
     
  11. sandraske

    sandraske VIP lid

    23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter is afgelopen week helemaal kort geknipt omdat ze een helmpje heeft.. Had ze geen helmpje gehad dan had ik het ook bij laten knippen, ze had echt verschillende lengtes overal..
     
  12. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wij zijn vorige week ook met Milan naar de kapper geweest. Zijn haar was belachelijk lang. Gelukkig wel allemaal dezelfde lengte en geen lelijke kale plekken, maar het hing wel constant in zijn ogen. We konden er niks meer mee... en dan die enorme klitten elke dag! Verschrikkelijk! Ik zal ook eens een voor en na foto plaatsen :D

    Voor:
    Bekijk bijlage 138597
     
  13. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
  14. sassie25

    sassie25 Fanatiek lid

    15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    @Minyaweth: geweldig dat volle koppie met haar zeg !!!

    On topic:
    ik heb Tycho's haar voor het eerst denk ik 5 maanden geleden geknipt. Nou ja niet alles maar de haren die over zn oortjes gingen groeien... dat vind ik er zo raar uitzien... De rest is nog niet nodig maar dit hou ik wel bij. En overigens gaat het de ene keer beter dan de andere keer hoor. Hie n og zo'n kabouter die niet stil wil blijven zitten hihihi

    xx
     
  15. Tamaraliza

    Tamaraliza Niet meer actief

    Wow Minyaweth, wat een koppie met haar zeg! Ook bij hem staat dat korte wel een stuk stoerder :)
     
  16. fafje

    fafje Niet meer actief

  17. fafje

    fafje Niet meer actief

    Minyawet, wauw!!! boos bosje had ie zeg, maar dat niuewe kapsel staat em zeker stoer haha leukk
     
  18. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de complimentjes :D
    Als het haar ineens zo kort en stoer is, is gelijk wel die hele 'baby-look' er af... hihi...
     
  19. mikos

    mikos Bekend lid

    7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik ben er ook al naar een maand of 2/3 met een tondeuse overheen gegaan hij had met een half jaar echt super vol dik en heel stevig haar. Ik zie kindjes van 3/4 jaar die nog baby haar hebben (van dat heel dunnen piekerige haar) dat vind ik minder mooi. Het eerste jaar een paar keer de tondeuse eroverheen en je hebt een mooie bos haar
     

Deel Deze Pagina