Voormiddagdutje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Jenna09, Jan 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,017
    0
    0
    Wil eens even weten vanaf welke leeftijd jullie kindje niet meer ging slapen in de voormiddag. Ons zoontje gaat nu voormiddag van 10.00u tot 12.00u en namiddag van 15.00u tot 17.00u. (Ongeveer hé) Hier is er nog geen spraken van het voormiddag dutje over te slaan hoor. Gewoon uit nieuwsgierigheid het vraagje!

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Vanaf 15 maanden

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier slaapt ze juist alleen smorgens.. Van half 11 tot half 1 . En smiddags niet meer... Blijkbaar niet logisch ;) maar daar doet ze het het best op.
    De laatste dagen pakt ze rond 4 uur nog 3 kwartier slaap mee, omdat ze erg moe is. Maar we gaan zaterdag verhuizen, dus het is nogal chaotisch hier de laatste weken.

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier vaak van half 9 tot 10 en van 1 tot 3 a 4.
    maar laatste tijd vaak van 1 tot 4 en geen ochtend slaapje meer

ik doe haar in princiepe op bed zodra ze moe is,als ik merk dat ze moe wordt gaat ze gewoon lekker op bed

5. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    GEFELICITEERD!! Zie dat je dochter jarig is?

Hier ook meer slaap in de ochtend dus zie het voormiddagdutje bij lange na niet weggaan! Meestal is hij kort na het opstaan alweer moe en slaapt hij van 9/half 10-11, maar soms ook wel 2,5 uur!
    Smiddags vaak maar 3 kwartier. En dan rond 15 uur.
    Hier wordt smorgens dus veel geslapen en smiddags leeft ie op!

Ons CB zei dat gemiddeld kindjes rond 1,5 jaar pas naar 1 slaapje gaan. Maar als ik het zo lees en hoor omk me heen is dit vrij laat?

Misschien dat hier het voormiddagslaapje op een gegeven moment naar later verplaatst waardoor hij het korte slaapje in de namiddag niet meer nodig zal hebben? maar het gaat nu al ca 5 maanden zo dus zie het voorlopig ook niet gebeuren!

6. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    rond 1 jaar ging ze over op 1 slaapje van een uur of 12 tot een ur of half 3

7. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    amy-lynn slaapt van half 12 tot half 2 en van half 5 tot half 6(kan ik mooi eten klaarmaken)

smorgens is ze als we vrij zjn rond 9 uur wakker

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

vorige week, moet onderschrift nog veranderen hihihii(12jan 1 geworden)

9. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    rond 13/14 maand kon Jesse z'n ochtenddutje overslaan, en sliep toen nog maar één keer per dag (nog steeds trouwens)

10. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Onze dochter slaapt sinds een maand of 10 geen ochtenddutje meer. Maar nu slaapt ze 2x 's middags, of als ze ziek is wel weer 's ochtends. Ik laat haar bepalen wanneer ze wil, maakt mij niet uit. Ze slaapt nu meestal van 12.30 tot 14.30of15.30 en dan van 17.00 tot 18.00 (o zo handig met koken :))

Ik veer gewoon met mn dochter mee, als ze moe is gaat ze naar bed en zo niet, dan gaan we nog wel eens wat doen. Krijg net sms van mn man dat onze dochter al weer op bed ligt. Ze was om 6 uur wakker en heeft het nu (ze heeft weer oorontsteking) blijkbaar nodig om veel meer te slapen.

11. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Met zo'n 13 maanden schoof het ochtendslaapje naar achteren, Dan ging pas rond 11 uur - half 12 slapen, en wilde dan in de late middag niet meer slapen.
    De ene dag was het dan 1 slaapje, de andere dag 2. Die periode heeft vrij lang geduurd. Ook omdat er een maand ziekte (oorontstekingen) tussendoor kwam.
    Met 17-18 maanden was hij echt over naar 1 slaapje. Maar die was soms om 13.00, maar ook weleens om half 12. Hing een beetje van de nacht en de activiteiten van de ochtend af..

12. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,042
    453
    83
    Female
    pfff ik zit hier nu midden in die overgang inderdaad. Ik vind het erg lastig hoor. Ze sliep tot voor kort echt nog 2 uur in de ochtend (wakker om 7.30 en dan weer slapen van 10 tot 12). Maar het middagslaapje wilde niet meer zo lukken.
    Dus nu aan het rekken sinds een week... En dat valt niet altijd mee. Probeer haar nu pas na 11.30 naar bed te doen en dan slaapt ze ook wel 2,5 uur ofzo. Maar lukt niet altijd nog en je zit dan ook opeens weer met hoe je het moet doen met de boterham enzo.... Ik hoop maar dat ze het snel trekt tot een uur of 12, dat lijkt me makkelijker.

13. Jenna09

Jenna09 Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,017
    0
    0
    Ja kan me voorstellen dat de overgang niet altijd gemakkelijk is. J eet ook rond 12.30u Dus als het voormiddag slaapje gaat wegvallen zal dat misschien ook wat opgeschoven moeten worden. Maar er is nog geen sprake van niet te gaan slapen voormiddag! Het wijst zich wel uit... Lijkt me wel gemakkelijk om eens weg te gaan, nu gaat dat echt niet omdat hij zijn bedje in moet. Als ik eens zeg, vandaag geen voormiddagdutje is er ook niets mee aan te vangen,dus blijven we voorlopig maar thuis.
    Nu heb ik zo een idee van de gemiddelde leeftijd.

Share This Page