Last van z'n oren?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MamavanJurre, Jan 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Vraagje: mijn zoontje grijpt sinds een tijdje naar de linkerkant van zijn hoofdje, vaak ligt hij met zijn hand erop of zit hij met zijn hand tegen zijn oor. Sinds gister drinkt hij ineens onrustig, hij draait steeds zijn hoofd naar links. Vanochtend zag ik dat er allemaal schilfertjes op zijn oor zaten, ik dacht eerst dat hij misschien gespuugd had en dit bij zijn oor was opgedroogd, maar zijn linkeroor was ook heel erg vies van binnen, veel oorsmeer ed. Verder is hij wel vrolijk, huilt niet en slaapt goed (vannacht wel onrustiger trouwens dan normaal maar dat kan ook toeval zijn).

Zou het kunnen zijn dat hij last heeft van zijn oor? Zijn rechteroor was wel schoon.

Groetjes!!

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja kan heel goed, als mijn dochtertje naar haar oren grijpt heeft ze bijna altijd middenoorontsteking, huilt hij ook als je hem neerlegd? want dat kan ook pijnlijk zijn dan, ik zou het dit weekend aankijken (bij geen koorts) en als hij het maandag nog doet even naar de huisarts gaan.

mijn dochtertje heeft er dan wel altijd koorts bij trouwens ;)

3. misa

misa Niet meer actief

Ja dat zou zeker kunnen. Even na laten kijken door de HA zou ik zeggen.
    Wat Shaylen zegt over koorts: dat komt wel vaak voor bij (oor)ontsteking.

4. christina

christina Niet meer actief

mijn zoontje heeft ook vaak oorontsteking. hij heeft dan bij vlagen koorts tussen 38 en 39 graden, dan weer niet en dan weer wel. ik heb al 1 ding geleerd als ze koorts hebben en dit gaat op en af dan is het vaak een oorontsteking. dus nu heeft hij alweer antibiotica, maar het gaat snel beter dan.

hou het goed in de gaten.

5. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Onze dochter heeft heeeeeeel veel oorontsteking, maar lang niet altijd koorts erbij. Voor die kleintjes zijn ze niet zo happig om anti biotica te geven. Als hij heel veel pijn heeft/krijgt, geef m dan gerust paracetamol. Ze hebben mij verteld dat dat echt geen kwaad kan en dat je dan het best maar gewoon 3x per dag dat kan geven zodat je een constante hoeveelheid paracetamol in het lijfje hebt en niet pas geven als er pijn is. Blijft i er naar grijpen zou ik iig ff naar de dokter gaan om zn oortjes na te laten kijken. Een verwaarloosde oorontsteking kan vervelende gevolgen hebben.

Dat je zoontje een loopoor heeft gehad is eigenlijk alleen maar fijn voor hem, want dan is de druk er dus af en zou het minder pijn moeten gaan doen. Mijn dochter krijgt over 2 weken gelukkig buisjes en dat zorgt dus voor hetzelfde. Dat het vocht achter het trommelvlies weg kan en dat er geen druk achter komt.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoeft helemaal niet: hier nu ook een meiske met een dubbele oorontsteking en slechts wat verhoging...
    TS: Ik zou gewoon even de huisarts ernaar laten kijken, en als je zoontje ook verkouden is, is het belangrijk om z'n neus goed vrij te houden met een neusspray.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Overigens: AB wordt bij oorontsteking alleen gegeven als het zich met een paar dagen niet zelf oplost. 't Is ook een paardemiddel wat dat betreft, dus dat moet je alleen gebruiken als het lichaam het niet zelf, of met een klein beetje hulp van neusspray en paracetamol, oplost...
    Thirza heeft 1 keer AB gehad voor een dubbele oorontsteking, maar van mij hoeft dat liever niet weer. Ze werd er hier alleen maar zieker van, (extreme darmkrampen erbij).

8. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

Nov 3, 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Hoi,

Ik moet toch een afspraak voor mezelf maken bij de HA en dan neem ik hem mee, kan de HA gelijk even naar zijn oren kijken. Sinds ik zijn oor goed heb schoongemaakt is hij trouwens weer als vanouds, hij drinkt weer rustig en draait niet meer met z'n hoofd. Hij huilde sowieso al niet als ik hem neerlegde en ik mocht ook aan zijn oor komen. Heb hem ook regelmatig getemperatuurd en ook hier kwamen geen bijzonderheden uit voort.

Vermoed zelf dat misschien zijn oor erg vies was van binnen door oorsmeer en dat hij daardoor slechter hoorde, waardoor hij zoveel met zijn hoofd draaide. Maar laat voor de zekerheid de HA even kijken en dan komt het goed!

Groetjes!

9. misa

misa Niet meer actief

Nou, wie weet is het al opgelost! Maar ja even na laten kijken als je toch gaat kan geen kwaad he!

Share This Page