5 Mnd geleden bevallen - zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Monic, 23 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monic

Monic Bekend lid

27 mrt 2012
    751
    2
    18
    Hi dames!

We hebben een 5 maanden oud dochtertje en zijn echt helemaal gek op d'r!:)

Echter ben ik nog steeds niet ongesteld... Nou is dat ook normaal omdat ik borstvoeding geef (sinds dat ze 6 weken oud is kolf ik fulltime ; 2 x per dag - dochter weigerde toen de borst en was een lastige drinker), maar ik leg haar niet aan. Normaal zou je dus denken dat je relatief sneller ongesteld word - maar niet dus...

Ik herinner me ook dat ik precies 40 dagen na mn bevalling echt eisprongachtige slijm heb verloren, maar ben nooit ongesteld geworden...

Verder ben ik wat vaker misselijk, erg moe (al is dat normaal) en vind ik koffie nog steeds stinken (terwijl ik voor m'n zwangerschap 5/6 kopjes per dag dronk). Mijn productie is wel gelijk gebleven, maar merk wel dat 1 tepel wat branderig aanvoelt...

We gebruiken wel de condoom! Ergens denk ik dat het allemaal tussen m'n hoofd zit, maar als ik google - vind ik genoeg vrouwen die ondanks correct gebruik van de condoom (niet gescheurd en/of afgegleden) alsnog zwanger zijn geraakt met bijvoorbeeld een ieniemini gaatje...

Toch maar een testje doen :(

2. Izie

Izie Bekend lid

17 mrt 2015
    641
    31
    28
    Het klinkt allemaal erg onwaarschijnlijk... maar de enige manier om er achter te komen is toch echt een test ;)

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Testen. Dan weet je het antwoord.

Of je kolft of de baby drinkt live, dat maakt niks uit hoor. Je blijft immers het borstvoedingshormoon aanmaken welke je natuurlijke cyclus stop kan zetten???

Ik gaf op het laatst ook nog maar 2x per dag borstvoeding. Desondanks werd ik bij beide jongens pas een maand na het volledig stoppen van de borstvoeding ongesteld.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Testen als je twijfelt, maar de kans zal niet zo groot zijn als jullie een condoom gebruiken.

En een kindje dat drinkt of kolven maakt niets uit, dezelfde hormonen komen vrij die een eisprong zouden kunnen onderdrukken.

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Tja, wat je zelf al zegt.. het klinkt onwaarschijnlijk, maar je weet het maar op 1 manier 100% zeker.. Testen.

Deel Deze Pagina