Baby 9 maand. Zo moe nog!

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mynne, 6 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mynne

Mynne Lid

18 jun 2012
    78
    0
    0
    NULL
    Heerlen
    Mijn kindje is nu 9 maanden en de liefste en makkelijkste baby die er is!

Het ontzwangeren zal niet meer lang duren denk ik (pittig vond ik dat zeg, wat een kwalen!)

Alleen, ik ben nog altijd zooooooo moe.

Dochtertje lief wordt rond 6 wakker en dan begint het feest;)
    Ik werk ook nog 22 uur, misschien voor veel lezers niet veel maar zo alles bij elkaar vind ik het wel vermoeiend.
    Ik kan de hele dag wel slapen!!!!!!!

Wie herkent dit???

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier is onze dochter tussen 6 en 7 wakker. Was een tijdje 7 uur, maar nu steeds vaker weer 6 - 6:30 uur.

Ben ook altijd wel wat moe, maar vind je het gek als de dag elke keer zo vroeg begint? En als ik dan eenmaal op ben, ben ik ook wakker. Ga dan niet meer terug naar bed. Om 21 uur naar bed helpt niet, dan duurt het lang voor ik slaap.

Verder kan ik overdag ook niet slapen tussendoor, voor ik slaap ben ik al weer uren verder en dan is de kleine weer wakker als ik net slaap. Dan voel ik me nog slechter!

Ik werk 24 uur in de zorg èn onregelmatig. Late dienst is tot 23 uur, dus voor ik in bed lig is dat ook alweer 24 uur...

Toch voel ik me wel moe, maar niet dat ik het idee heb dat ik de hele dag kan slapen. Juist niet, wakker is wakker. 's Avonds word ik wel moe. Vind het qua moeheid nog wel meevallen, lijkt alsof je ook daar aan gewend raakt.

Uitslapen proberen we zoveel mogelijk om en om te doen. Als ik supermoe ben springt mijn man in voor een extra keer vroeg opstaan. Maar uitslapen is er niet bij, ik word om 5 uur al wakker, slaap dan kort en als mijn man eruit gaat word ik weer wakker en slaap dan hooguit nog een half uurtje.

Hoe is jouw slaappatroon? En heb je al wel eens naar je ijzer en vit d laten kijken als je zo extreem moe bent?

3. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Herken t wel. Hier is meisje 10 maanden, en tussen 6-7 smorgens wakker. Soms nog wat eerder, maar dan geeft ze n gil en slaapt soms nog ff verder.. maar toch, zelf slaap k dan niet meer zo goed. Overdag probeer k wel eens ff wat slaap te pakken. Werk ook 24 uur onregelmatig.
    Idd je raakt er wel aan gewend om minder te slapen als voorheen, vaak zijn t bij mij periodes dat k echt supermoe ben en dan n periode dat t wel prima gaat.

4. angelique1984

30 dec 2011
    98
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn baby is ook ruim 9 maanden en ik herken de moeheid. De eerste maanden waren een hel (pre eclampsie, vroeggeboorte, huilbaby, reflux, ziekenhuisopname) waardoor ik op standje overleven stond. De moeheid komt er nu uit denk ik. Ook veel haaruitval ineens. Ook werk ik 32 uur per week. Als de kleine op bed ligt, pak ik ook de rust, al is het alleen maar dat ik even op bed lig zonder te slapen. Sinds een week ben ik ook kritischer gaan kijken naar mijn eetpatroon. Doordat ik zoveel met de kleine bezig ben, eet ik heel onregelmatig en vaak slecht. En vergeet voldoende vocht binnen te krijgen. Daar kan je uiteindelijk door vitaminegebrek erg vermoeid van raken (en andere kwalen)
    Misschien een idee om daar eens naar te kijken? Alle beetjes helpen.

5. Lady7

Lady7 Niet meer actief

herkenbaar! hier is me kleine bijna een jaar! Begon ik net een beetje van de moeheid af te komen.. kreeg ik een griep/keelholteontsteking en weer terug bij af :(

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken t wel hoor! Mijn zoontje is bijna 7,5 maand en ben ook nog wel echt moe.. Hij slaapt nog niet door dus wellicht dat dat er ook mee te maken heeft. Ik vind 22 uur mooi hoor. Mijn bedoeling was ook om 22 uur te werken maar uiteindelijk werk ik nu (tijdelijk) 16 uur en ik vind t eigenlijk wel even mooi zo...... heb ik 2 dagen in de week om het huis aan kant te krijgen, 1 dag voor mezelf (en de kleine) en het weekend voor met zijn 3-en en om om visite te gaan (opa's en oma's wonen stukkie rijden maar willen de kleine wel geregeld zien....)

En 22 uur werken.. is dan van huis weg.. maar thuis is net zo goed de hele tijd bezig zijn, zo ervaar ik t in elk geval wel.. ik neem weinig tijd voor me zelf.. vind t niet erg... maar echt fit wordt je er niet van:)

7. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Mijn dochter is bijna 1 en ook ik ben nog moe. Heb voor de zekerheid bloed laten prikken en alles was goed. Moet nog een keer terug komen en dan gaan ze kijken naar de vitamines. Het zal er allemaal wel bij horen denk ik ..

8. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Iemand zei eens tegen me:

Moeder is het meervoud moe ;)

Klopt aardig! ;)

Deel Deze Pagina