5 mnd: verborgen reflux nog niet beter

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mariana2010, Jun 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariana2010

Sep 19, 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochter van bijna 5 maanden heeft last van verborgen relux en we kunnen het maar niet verbeteren.
    We zijn al meerdere keren bij de KA geweest en niets levert een verbetering.
    Ze heeft al losec, zantac, jbpm, nutramigen geprobeerd maar alles zonder resultaat.
    Een optie is de voeding indikken met jbpm, maar daar krijgt ze gigantisch veel krampen van.
    De zuurremmers merken we dat het ook geen verbetering opleverd.

En van een kma is ook niet te spreken.

Na de voeding kan ze gedurende 2-3 lang onrustig zijn en steed kleine mondjes geven.
    En in de tussentijd gilt ze gigantisch van de onrust/pijn.
    We horen haar steeds 'herkouwen', veel boeren met tergelijk mondjes geven, constant dat waterig geluid in haar keel.
    En we kunnen het maar niet verbeteren.

Iemand met dezelfde ervaring, of een gouden tip?

2. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Je zou nutriton kunnen proberen ipv johannesbroodpitmeel.

In de nutriton zit wel jbpm...maar veel minder.
    Ik hbeb vaker gehoord dat kindjes daarop vele beter reageren dan op de jbpm.

Het is best logisch dat Zantac e.d. niets doen...dat zijn middelen die lossen niet het spugen e.d. op...maar die verlichten de slokdarm.

Bij Finn was alles ook helemaal kapot van binnen door het maagzuur (ook verborgen reflux...maar ook KMA)
    Hij kreeg dus nutriton om te zorgen dat zijn eten in zn maag bleef en daarnaast zantac om zn slokdarm e.d. weer te laten herstellen.
    Na 2 maanden zijn we gestopt met de zantac en hebben we het ok niet meer hoeven gebruiken.

Ik denk dat je echt iets moet zoeken wat er voor zorgt dat het eten binnen blijft...
    dat kan dus nutriton zjn...maar ik weet dat het kindje van mn vriendin daar ook niet tegenkon...zij doet het dus met rijstebloem....eb tot nu toe werkt dat goed!

Finn heeft ook nutriton door zn drinken. Als we dat nu weglaten gaat het gelijk weer mis.

Hoe groot zijn de flessen die ze krijgt? Misschien krijgt ze wel teveel?

En wat als je iets als Friso Comfort (tegen spugen en krampjes) gaat geven?
    Welke flesvoeding past bij jouw baby? - Friso Kindervoeding

Succes meid..ik weet hoe vervelend het allemaal kan zijn!

3. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Eeeehhhhhh, is nutriton en JBPM niet exact hetzelfde?

Ik weet dat er op de Belgische markt Gelilact te verkrijgen is. Dit dikt ook in, en wat ik heb gelezen is dat baby's die krampen krijgen van JBPM, hier heel goed op reageren.
    Ongetwijfeld dat je apotheek het voor je kan bestellen.

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja Nutriton is hetzelfde als johannesbroodpitmeel. Staat ook op de verpakking.
    Wat je kan doen is bijvoorbeeld nutrilon AR geven. Dat is voorgekookt johannesbroodpitmeel en verdikt in de maag.
    Bij Owen werkt dat niet echt en moet ik toch Nitriton door zijn fles doen anders dan spuugt ie te snel.

Je kunt Nexium proberen maar dat is weer gewoon een zuurremmer.
    Je hebt ook.... eeuuhhh weet niet meer hoe het medicijn heet. Maar dat zorgt er dus voor dat de voeding sneller door de maag naar de darm gaat en zo heeft voeding geen kans om weer omhoog te komen ( weet iemand die meeleest hoe het heet? )
    Wilde ze bij Owen ook geven maar hij is een hongerige baby en dus geen optie.

Nog eeen paar tips die je vast al eens geprobeerd hebt, maar je weet maar nooit
    De fles indikken met rijstebloem?
    Hebben jullie het bedje schuin omhoog staan?
    beebje lang omhoog houden na de voeding
    vast voedsel ( krijgt ie dat al?)

Sterkte!

5. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    Motilium ;) zorgt ervoor dat de maaglediging sneller is. En idd nutriton is johannesbroodpitmeel.

Wanneer heb je voor het laatst de jbpm gebruikt? Mijn dochter kreeg het ingedikt met jbpm wel omhoog, maar stikte er zo'n beetje in. De eerste maanden hebben we dit dan ook niet meer gebruikt. Met 4 maanden hebben we het nog eens geprobeerd (lagen toen in het ziekenhuis met haar) en hebben het heel langzaam opgebouwd. Eerst 1 schepje, toen 2 schepjes etc net zolang totdat ze 2% ingedikt kreeg en toen bleef het redelijk binnen. De darmpjes zijn na 3 maanden een stuk beter ontwikkeld dus wellicht dat je het met langzaam opbouwen toch voor elkaar krijg. Ken verschillende mensen waarbij het alleen gebruiken van jbpm al zoveel werkt dat de kinderen geen medicijnen meer hoeven omdat het gewoon niet zoveel meer omhoog komt. Friso comfort zit jbpm ook al doorheen, vaak hebben ze daar minder last van omdat het beter vermengd is. Met losse nutriton kun je wat meer klontjes krijgen.

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Dat dacht ik ook.

Ik lees wel meer dat bij baby's die erg spugen Nutrilon AR niet helpt. Het schijnt dat op 100 CC 2 schepjes nutriton zijn verwerkt.

Zelf gebruik ik nu enfamil AR (en Zantac), en tot nu toe ben ik er heel tevreden over (geen oprispingen meer gehad, niet meer herkauwen, of andere geluiden die ik eerst wel hoorden). Wel moet ik nog 2 schepjes nutriton blijven gebruiken, maar in vergelijking met 5 á 6 schepjes al een enorme verbetering.

Bedoel je motilium? Toevallig gisteren hier een topic over gelezen:D

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Nou het is niet hetzelfde hoor...er zit in nutriton jbpm...maar als je bij een gezondheidswinkel een pak jbpm haalt is dat echt niet hetzelfde als nutriton.
    Maar dat is wat de KA en de apotheker mij vertelde...wie weet hebben die wel helemaal geen gelijk!

8. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    ff op nutrilon googlen, dit komt van de nutrilon site af (degene die nutriton maken):

Speciaal voor baby’s die vaak spugen is er Nutrilon Nutriton: johannesbroodpitmeel.

Meer staat er niet bij, nutrilon = johannesbroodpitmeel.

Zou toch een andere ka en apotheker gaan zoeken, want de mijne zeggen (net zoals de verpakking waar de ingredienten toch op moeten staan) dat het gewoon jbpm is. Kan natuurlijk wel zijn dat in je gezondheidswinkelpak het minder fijn gemalen is of dat er daar nog wat anders bij zit.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier werkte de combi zantac en Nutrilon AR voeding erg goed.
    Het ging er nooit echt van weg hoor. Na 6 maanden afgebouwd en bleek ineens helemaal over.

10. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    @Pila...ik weet wel van welke leverancier de nutriton komt hoor...ik gebruik het al een jaar!
    En zoals ik al zei...het is niet exact hetzelfde.
    En ik ga geen ander KA zoeken omdat die van jou zegt dat dat het wel is.
    Een zak van de gezondheidswinkel is gewoon echt wat anders!

Maar goed...ik probeerde de TS alleen maar te helpen...het spijt dat ik de tip gaf om nutriton te gebruiken...
    Vooral niet doen dus.....

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Wij hebben nutriton gebruikt, dat werkte 1 dag (of het was toeval), toen kregen we er Zantac bij, dat werkte 1 week en toen hebben we Losec gekregen. Het ging niet echt veel beter en nu is sinds gisteren de dosis verdubbeld en hebben we er motilium bij en het lijkt veel beter te gaan, maar het is nog even afwachten natuurlijk. Maar Lisa weigert nu in ieder geval niet meer te drinken en ik kan haar nu gewoon weer zittend voeden ipv lopend. Nutriton gebruiken we sinds de Losec niet meer en ik merkte geen verschil. Maar het scheelt wel een hoop gedoe en stress bij Lisa.
    Ik zou dus motilium proberen, maar klopt het dat ik in een ander topic van jou las dat de kinderarts dat niet wil geven? Het zou misschien best wel een oplossing kunnen zijn.

12. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Nog geen nexium gebruikt?
    Vraag daar anders eens naar? ik ken volwassenen maar ook kleintjes die waarbij zantan en losec niets hielp , maar de enxium super!
    Hier zag ik ook heel duidelijk dat de nexium hielp, alleen ze kreeg teveel bijwerkingen.
    Marin kon ook niet tegen nutriton oftwel JBPM!
    Gelilact besteld, maar ook hier reageerde ze niet lekker op..
    Maar dat is per kindje verschillend

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen

Mijn kinderarts zegt dat ze eigenlijk alleen Nexium vanaf 6 maanden geven. En dan nog liever niet dan wel.
    Maar als Owen echt niet geholpen zou zijn met Losec dan zou ze Nexium willen overwegen. maar liever niet dan wel. Geeft zoveel bijwerkingen. Zelfs aan het hart geloof ik ?

14. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Zo ver ik weet zijn er weinig tot geen kindjes die er bijwerkingen aan ondervinden.
    De KA van NIjmegen zei vandaag tegen mij : dan is Marin echt de enige van mijn patientjes die bijwerkingen heeft!

15. mariana2010

Sep 19, 2009
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    we zijn vandaag naar de ka geweest en we hebben rijstebloem en motilium als advies gekregen. Ook kunnen we beginnen met fruit te geven.
    Hoop dat dit een oplossing biedt.

Heb vandaag nog een pak van nutriton gezien, en daar staat gewoon jbpm op.

Denk dat de rijstebloem een oplossing zou kunnen zijn.
    We gaan het meteen vandaag proberen.

16. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

Jan 3, 2008
    2,495
    0
    0
    Hoi,
    Mijn dochter heeft heel veel last gehad van reflux. Niets hielp; verdikte voeding niet (jbpm, rijstebloem), eerder beginnen met groenten niet, allerlei medicijnen niet..
    Uiteindelijk is het wel over gegaan, of althans veel en veel minder geworden. Dochter spuugt/huilt nu alleen nog als ze zich niet lekker voelt of erg moe is ofzo. We zijn wel met haar naar een homeopaat geweest, maar of dat het nou is wat geholpen heeft?
    Echt, als iemand mij vijf maanden geleden had verteld dat het binnen afzienbare tijd over zou zijn, had ik hem/haar voor gek verklaard. Dochter had er zo'n last van! Ze blééf maar huilen, spugen, gillen, overstrekken, niet slapen.. Maar rond een maand of zeven (meen ik me te herinneren - je vergeet snel, en dat is soms maar goed ook) werd het 'vanzelf' (of door de homepatische dingen?) minder, en nu is ze ruim tien maanden en is het nagenoeg over :)
    Hm, hier heb je op dit moment niets aan.. als je er middenin zit is het een drama :( maar.. wie weet hoort jouw kindje ook bij de 99% van de kindjes bij wie de reflux tussen 6 en 12 maanden over gaat!

17. dolfijn

dolfijn Bekend lid

Sep 25, 2006
    522
    0
    16
    Deventer
    Jochem gebruikt hier de combinatie Losec en Motilium.
    Gaat erg goed.
    Succes!
    Gr. Dolfijn

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Zins een paar dagen geef ik door elke fles. Rijstenbloem. En ook nog jhpm. En ja wel het lijkt te helpen ze spugt minder. Na weken ge topt tehebben.

We hebben ook zantac gekregen van ha. Maar de bij werkingen waren gewoon minder voor haar. Galzig uit ogen kijken. Jengelig. Ze was er duidelijk niet lekker van.

Ja weet ze is nog net geen vier maanden maar hier lijkt het echt de oplossing te zijn heel apart. Me pitmeel ging het ook wel maar nu de voeding een echt papje is gaat het gewoon beter. En heb er ook op gelet of ze goed poepte. Dat doet ze als van ouds. En van af ik elke voeding met een schep rijstenbloem doet slaapt ze wat langer overdag. Maar aan de reactie.s te lezen. Werkt het niet voor elk kindje.

Share This Page