5 mnd verstandig beginnen met fruithapje als soort toetje?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door oogappel, 9 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. oogappel

    oogappel Bekend lid

    26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden,
    Ik geef volledige borstvoeding....
    Nu vraag ik mezelf af of het "erg" is om te starten met een fruithapje?
    Puur voor de smaak...

    Ze krijgt op de onderstaande tijden BV
    07.00/08.00
    11.00
    15.00
    17.30
    20.00

    Nu dacht ik dus eerst om 17.30 BV en daarna nog een beetje een fruithapje....nogmaals is dit verstandig...

    Ik vind het best moeilijk om te starten...ben nieuwsgierig maar ook gewoon dat ik het nog niet helemaal overzie hoe en wat....

    Hoor het graag van jullie of jullie ervaringen :)

    Doeg doeg
    oogappel
     
  2. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Oogappel, het is al vaker gezegd, maar bijvoeding wordt pas aangeraden vanaf zes maanden. Dit heeft te maken met de rijping van de darmpjes. Dus in dat opzicht is het niet verstandig nee. Maargoed, als ik een cent zou krijgen van elke moeder die al eerder begint met bijvoeden zou ik nu stinkend rijk zijn! ;)
     
  3. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Idd is rond de 6 maanden het verstandigste. Dit wordt ook aangeraden door de WHO.
    Je kan je inlezen op het bijvoedingsforum van bv.com
     
  4. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Het is een keuze die je zelf moet maken. Maar idd zoals de andere dames al zeggen, neus even wat rond op het internet. Er is echt genoeg info te vinden over bijvoeden. Zou niet alleen op bv.com lezen maar ook eens wat andere sites erop nalezen. Dan kun je misschien een mening vormen. En is je kindje er al aan toe?

    Persoonlijk zou ik het anders niet doen. Je BV kan er namelijk ook van teruglopen!

    Ikzelf ben gestart met 5 maanden, maar toen gaf ik al KV. Borstvoeding wilde helaas niet meer :(

    Je moet eerst zelf een beslissing maken of je wil starten met fruit (zelf ben ik begonnen met groente, dat lees je ook wel op diverse sites waarom) en of je baby er aan toe is!

    Succes!
     
  5. zonnetje08

    zonnetje08 Actief lid

    1 aug 2008
    159
    0
    0
    Hoi, als je wilt beginnen met wat fruit (of groente) zou ik zelf eerder op de dag beginnen omdat je van te voren neit weet hoe de kleine er op zal reageren. Dan is het beter dat mocht ze er last van krijgen dat op de dag gebeurt dan 's nachts.

    Hoe dan ook zou je makkelijk kunnen beginnen met bijvoeden, en het maakt daarbij niet zo veel uit waarmee je begint groente-fruit zoals je op onderstaande site kunt lezen is er geen enkele reden om op een bepaalde leeftijd te starten met bijvoeding ( 4 of 6 mnd) belangrijkste is dat je naar je kindje kijkt of hij of zij er aan toe is. Hieronder in ieder geval een mooie site van borstvoeding.com over bijvoeden

    http://www.borstvoeding.com/voedselintroductie/vast-voedsel/beginnen-met-vast-voedsel.html

    daar kun je ook lezen dat kindjes die borstvoeding krijgen vaste voeding beter zouden verteren door bepaalde stoffen die in moedermelk zitten.
     
  6. Willow

    Willow Actief lid

    31 jul 2007
    339
    0
    0
    Die kleine van mij heeft er volgens mij ook wel zin in. Ze zit te kwijlen als wij aan tafel zitten voor avondeten. En roepen en geluidjes maken.
    Maar ze is 4,5 maanden, ze moet nog even wachten.
    Ik wacht zelf tot 6 maanden.
    Dat is ook het landelijke advies, maar je mag wel al vanaf 4 maanden beginnen.

    Het is aan jou.
    Ik doe het niet om eventuele allergische reacties en het eventueel terug lopen van de borstvoeding.
     
  7. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Ja weet je, mijn dochter was met vier maanden ook verschrikkelijk geinteresseerd in mijn telefoon. En in het zakmes van mijn man. En in mijn sleutels. Maar pech voor haar, ik ging die dingen echt niet aan haar geven. Waarom moet je perse toegeven aan waar je kind op dat moment interesse voor toont, waarom kun je nou niet nog een paar weken wachten, als dat het risico op allergieen verkleint? Ik zal dat wel nooit snappen, maarja..dat ben ik.
     
  8. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Hoogstwaarschijnlijk gebeurt er helemaal niets als je nu al begint, maar waarom zou je niet even wachten? Voor de smaak hoef je het niet te doen; iedere keer dat je kindje bij je drinkt krijgt het een andere smaak binnen! Echt eten kunnen ze nog hun hele leven, drinken bij mama niet!
     
  9. oogappel

    oogappel Bekend lid

    26 jul 2007
    842
    1
    0
    Hi hi yake,
    We hebben inderdaad zoiets lekker nog eventjes wachten...tis gewoon ongeduld van onszelf hoor :)

    Dank je wel voor jullie reactie...en ik wist ook wel dat het "beter" is om met 6maanden te beginnen.
    Wilde ook weten of er al meer moeders eerder begonnen waren....reden zoeken denk ik.

    Borstvoeding.com is ook een site waar ik veel op kijk...hartstikke fijn!
     

Deel Deze Pagina