Hey allemaal Ik kan niet wachten om mijn kleintje allemaal lekkernijen voor te schotelen, maar wat mag hij allemaal hebben met 5 mnd? En wat nog niet? Hoop dat jullie wat tips kunnen geven... liefs, Susy
Hier pas met 6 maanden begonnen met bijvoeden, dus ik zou sowieso nog even wachten. Maar als je perse nu al wilt beginnen. Ik zou beginnen met groenten ... over maandje pas fruit. Waarom de haast? Je kindje moet ook wennen aan alle nieuwe smaken. De basis voor smaakontwikkeling leg je nu. En wat bedoel je met lekkernijen? Mirre smult van groente (sperziebonen, brocolli, zelfs spruitjes zijn jummie). http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... lands.html Dit is een heel goed introductieschema voor FV en BV kindjes. Vrij strikt, maar beter te streng dan te los (vind ik), maar je kunt er eventueel wat losser mee omgaan ...
lekkernijen, bedoel ik alles behalve flesvoeding Vergeleken met anderen begin ik vrij laat met bijvoeding... ik kan merken dat hij echt toe is aan wat anders; dus vandaar mijn vraag... De site heb ik bekeken; echt handig, alleen is het echt gericht op babies vanaf 6 maanden. Wellicht dat er ook tips zijn voor iets eerder...
hey hey wij geven ons meissie al elke dag 200 grma fruit en 200 gram groentehap+toetje wij zijn wat eerder begonnen met bijvoeding omdat ze wat achter liep in de groei wij geven haar wortetljes erwtjes bloemkool broccoli courgette en spinazie en qua fruit geven we haar appel peer banaan perzik nou wonen wij in duitsland en daar hebben ze veel meer variatie wat beterft de potjes wij geven haar als we bijv aard+bloemkool en gehakt eten dan maken we zelf een groentehap met ook het vlees erbijik krijg soms best commentaar dat ik al zo vroeg ben begonnen met bijvoeding mja ze doet het er goed op en ze geniet er echt van we proberen eigenlijk vrij veel vind ze iets lekker en reageert ze er goed op dan gaan we ermee door zoniet dan stoppen we een tijdje ermee
Hey Lisanne1204. Wij wonen zelf ook in Duitsland, maar heb nog niet echt gekeken naar Duitse potjes ed. Hebben ze hier ook potjes vanaf 4 maand?
Ik zou beginnen met wat zachte groentes, bloemkool, worteltjes, broccolie, pompoen, courgette, komkommer. En fruit ook voorzichtig en dan iets van banaan, appel, peer, avocado, mango. Hier overigens met ruim 6 maanden begonnen 6 maanden en 12 dagen geloof ik . (met zachte groentes bedoel ik zacht van smaak overigens )
Hier zijn we met vier maanden begonnen met bijvoeden. onze kleine had echt niet meer genoeg aan zijn flessen. kijk eens op de site allesoverkinderen.nl. onder baby en dan voedingsschema. daar kun je vinden wat je allemaal mag geven en hoeveel. groetjes.
Het voedingsschema van BV.com kun je prima gebruiken, alleen geef je dan nu 'al' wat je vanaf 6 maanden 'mag' geven
hey hey als je naar de schlecker gaat daar hebben ze heel veel potjes vanaf 4 maanden ik zag dat je woonplaats almelo was ik vraag me af waar je woont wij wonen zelf in neuenhaus pb me anders ff als je dat leuk lijkt gr marga
Bedankt voor jullie tips. Vooral de website's zijn erg handig @lisanne1204: bedankt voor je pb. Leuk om te weten dat ik niet de enige nederlander met baby in Duitsland ben Nou, we zijn eergisteren begonnen met worteltjes en hij smult! Eerst dacht ik, laat ik maar paar hapjes geven, maar hij smulde zo dat ik hem een half potje (=+/- 62,5 gram) 's ochtends heb gegeven en de andere helft 's middags. En gisteren weer een half potje.
hey hey heb nog een website voor je daar staan ook dingen in kun je meer maken en dan invriezen doe ik ook en ons meissie smult ervan http://www.familie-nagel.nl/fokfotoos/babyvoeding.html
Wat een handige site! Weet je waar ik zo verbaasd over ben; dat er vanaf vier maanden ook al potjes zijn met aardappels en vlees! Lijkt me zo jong niet goed
tja je moet gewoon die potjes eens halen ik vond het idd ook raar dat dat hier in duitlsand wel was en in ned niet mja gewoon geprobeerd en lisanne vind het heerlijk dus gewoon proberen meis