5 naar 4 voedingen, hoe hebben jullie dat gedaan?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door sandraske, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik wil proberen onze dochter (3 mnd) over te zetten van vijf naar vier voedingen. De laatste fles (23 uur) gaat er met veel pijn en moeite in en dan drinkt ze de helft op en soms nog minder..

Hoe hebben jullie dat gedaan? Zijn jullie gewoon de laatste fles weg gaan laten?

Haar schema is nu:
    8.00
    12.00
    16.00/16.30
    20.00
    23.00

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

nu al naar 4 voedingen ??? dat is echt wel vroeg hoor

ik ben gister op het cb geweest, mijn dochter is 4 maand en ik heb daar aangegeven dat onze dochter maar 4 flessen drinkt op een dag en dat ze gewoon niet meer flessen wil.....

het is gebruikelijk dat kinderen tot een maand of 5/6 op 5 flessen zitten. omdat ze dan meestal ook echt bijvoeding krijgen.

maar hier heeft ze het dus zelf gedaan,wij voeden op verzoek.... hebben gezegd dat we na 20.00 niet meer wakker gingen maken voor de fles en als ze dan snachs komt dan komt ze snachts..... maar dat deed ze niet

hier is het schema nu trouwens 8 12 14 20

het is bij onze dochter niet gelukt.... maar misschien kan het bij jullie wel... om de 3 uur voeden ? dan kom je ook op 20 laatste fles.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vanmiddag bij CB geweest en ze zeggen dat het niet ligt aan de leeftijd maar aan de kilo's.. En onze dochter weegt inmiddels 6400 gram dus ik mag naar 4 voedingen..
    Om de drie uur voeden gaat niet lukken, overdag laat ze er altijd 3,5 of 4 uur tussen zitten..

4. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    van de kinderarts moet onze meid ook naar 4 voedingen
    maar dat is hier nog geen succes geweest
    dan kwam ze midden in de nacht weer

en nu heeft ze buikgriep, dus moeten we we haar zo vaak mogelijk proberen flesjes aan te bieden, zodat ze genoeg binnen krijgt

maar zou idd gewoon die van 23.00 weg laten
    kijken wat ze dan doet
    als ze dan 's nachts wakker wordt, kijken of ze met een speentje tevreden is,
    anders een klein flesje dan nog aanbieden als ze echt honger heeft

5. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    oh ja, mocht ze toch gewoon doorslapen, kan het wel zijn dat ze de eerste fles weer wat eerder wil

6. adi

adi Niet meer actief

Ja inderdaad. Ik wilde mijn antwoord op de topicvraag al beginnen met: 'wij zijn langzaam overgestapt na de introductie van de bijvoeding met 5,5 maanden"

Aantal flessen is echt niet alleen aan gewicht gerelateerd hoor. Het is dan juist zo dat je kindje meer melk nodig heeft, zolang dit de enige bron van voedingsstoffen is.
    Juiste hoeveelheid kunstvoeding (tot de start met bijvoeding) is gewicht x 150cc per 24 uur. Bij jouw dochter kom ik dan toch op 960cc uit per dag.

7. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Apart dat het CB dan wel zegt, je kan het gerust proberen?????

Die 960 cc haalt ze nu trouwens ook niet..

ze drinkt vier flessen tussen 170 en 180 cc + de laatste fles maar 80/90 cc dus ze haalt de 800 cc maar net..

8. sillaah

sillaah Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.429
    0
    0
    Utrecht
    Maik is nu 3,5 maand en weegt 6800 gram, wij zitten nog gewoon op 5 flessen hoor.
    Hij WIL er gewoon echt 5 hebben, als we de late weglaten dan komt hij snachts om half 3 en is pas stil na een fles van 180+6.
    06.00 180+6
    10.00 150+5 (drinkt meestal niet leeg)
    14.00 180+6
    18.00 180+6
    22.00 180+6 (drinkt niet altijd leeg)

ik voed op verzoek, en dit schema is daar uit gerold, Ik laat het lekker zo, hij geeft vanzelf aan als hij er genoeg van heeft, en de kinderarts en CB zijn het daar volledig mee eens, ieder kind is anders, het ene kind kan prima op 4 flessen en het andere kind is wat hongeriger en wil er 5.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

je kunt het best proberen ! ze accepteerd het.... of ze komt snachts weer voor een voeding of in de ochtend eerder waardoor je dus savonds ook weer anders met de tijden zit.

proberen kan best, je ziet vanzelf of je dochter er aan toe is of niet,

mijn dochter zit al ruim 4 weken nu op 4 flessen, dat heeft ze dus helemaal zelf gedaan omdat wij voeden op verzoek, ze krijgt 4 flessen van 210+7

maar ik zou zelfs nu op de leeftijd van onze dochter nog niet zelf gezegd hebbben : we willen 4 flessen ..... daar vind ik het nog te vroeg voor, maar zoals ik dus al zei....ze mag hier zelf bepalen,

zo hebben we afgelopen week dus weer nachtvoeding moeten geven en afgelopen nacht ging het wel weer redelijk goed met doorslapen,

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Van mij MOET ze niet naar vier flessen, ik ga toch niet vroeg naar bed..
    Maar ik zit al anderhalve week iedere avond te vechten om er iets van voeding in te krijgen.. Ze is volgens mij echt in diepe slaap en haast niet wakker te krijgen.

Gisteravond was ze een beetje wakker, dronk 40 cc en viel vervolgens in een diepe slaap tot vanmorgen kwart voor negen (heb haar wakker moeten maken)..

11. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    dan zou ik het gewoon proberen en even opletten hoe ze wakker wordt. Is ze gewoon helder, vrolijk en alert is er niks asn de hand. En misschien overdag iets meer aanbieden zodat ze wel genoeg krijgt. Succes ! x

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heb vanochtend CB gebeld en hun zeggen dat de 150cc regel niet opgaat bij kinderen boven de 6 kg en dat het zoiezo een gemiddelde is..
    Kindjes boven de 6 kg gaan meestal minder hard groeien en vragen daardoor dus minder voeding..

13. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier zit zoonlief sinds hij ca 11 weken is op 4 flessen. ik heb hem altijd gevolgd in wanneer hij de fles wilde, en nooit 's nachts wakker gemaakt. hij ging vanzelf naar de 4 flessen, en doorslapen van 7 tot 7.

14. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Mijn dochter ging van 8 naar 6 voedingen op een dag en van 6 ineens naar 4.
    Mijn dochter woog vorige week 6040 gram en drinkt max 800 cc per dag. Ik maak haar niet meer wakker voor de 5de fles want ik moest haar altijd wakker maken.
    Als ik haar tussen 8.00 uur en 20.00 uur 5 flessen geef drinkt ze ook echt niet meer aantal cc's.
    Ik zou zeggen probeer het gewoon, niet geprobeerd is altijd mis.

15. Boyandgirl

Boyandgirl Actief lid

24 nov 2009
    444
    0
    0
    Gewoon proberen.
    wij zijn vanmorgen naar het cb gegaan en mogen ook overgaan naar 4 flessen van 200 onze zoon weegt 6,6 kg en is nu 14 weken. Hij doet het er prima op dus ik zou zeggen probeer het gewoon. Ons hebben ze gezegd dat als hij s'nachts telkens komt dan zit je niet goed. Ze zeiden ons dat 4 flessen vaak te weinig is als ze geen bijvoeding krijgen dus over ruim een week mogen we met een lepeltje fruithap beginnen.

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    en als je die laatste fles dan om 24.00 uur geeft ipv 23.00 uur? Dan zit er ook 6 uur tussen en lust ze misschien wat meer.

17. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    We zitten inmiddels op vier voedingen al bijna een week.. Alleen de ochtendfles hebben we opgehoogd naar 210/7..

18. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

7 sep 2006
    4.277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    hier ging het eigenlijk vanzelf

ze was een hongerige baby, en op een dag bgeon ze steeds voeding te weigeren..werd er gefrustreerd van! ben toen deels overgestapt naar andere voeding en heb haar schema eraf gegooid en haar laten komen, en ze had genoeg aan 4 flessen dus sinds een week of 2 zit ze ''al'' op 4 flessen en ze is een stuk tevredener!

tussen 6.00 en 8.00
    11u
    16u
    21.30

Deel Deze Pagina