hallo, Mijn dochter is nu bijna 14 maanden. Op dit moment is warm eten een ramp. Ze eet met ons mee, aardappels en groente. Ze niet hooguit 3 minihapjes en ze is klaar. Dan word er alleen nog maar gespeeld met het eten. Verder eet ze meestal wel goed, 's morgens een bordje pap. Dit eet ze meestal wel op al heeft ze wel afleiding nodig, in de zin van speeltjes in haar handen of een eigen lepeltje. Tussen de middag een boterham, eerder at ze die heel goed in haar stoel, nu krijg ik hem er alleen in tijdens het spelen. Fruit gaat wel goed en yoghurt gaat er ook altijd in. Hebben jullie nog tips....ik weet dat ik het los moet laten maar dat is zo moeilijk. Ze is ook nog eens niet heel zwaar dus ze heeft haar eten volgens mij wel nodig. Ze weegt nu 9,1 kilo bij een lengte van 77 cm
Goedemiddag, Het is niet direct zorgelijk als een kindje tijdelijk wat minder eet. Vertrouw op de eetlust van uw kindje, ze zorgen er zelf vaak voor dat ze niet te weinig krijgen. Als uw kindje verder gewoon goed groeit en alert is, is er niets om u zorgen over te maken. Wanneer u zich wel zorgen maakt, kunt u het beste even langs het consultatiebureau of de huisarts. Om uw kindje beter te kunnen laten eten kunt u proberen om tijdens het kliederen (door kliederen leren ze om met bestek te gaan eten) met het eten een extra lepel te gebruiken. Zorg ook voor rust aan tafel en niet te veel afleiding. Let ook op tussendoortjes gedurende dag zodat uw kindje niet nog te vol zit tijdens de maaltijden. Succes en ik hoop dat de tips zullen helpen! Groetjes Laura