12 weken en 4 voedingen

Discussion in 'Flesvoeding' started by jill1984, Feb 5, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jill1984

jill1984 Actief lid

Jun 10, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Hoi!

Mijn kleine man moeten wij ALTIJD wakker maken om 22.00 uur voor de laatste fles. Deze drinkt hij ook nooit leeg, is gewoonweg te moe om te drinken.
    Nu zei mijn gevoel dat hij niet voor niets ALTIJD zo vast slaapt...
    Daarom heb ik besloten om hem niet meer wakker te maken voor die fles, en dus zijn laatste fles te laten vervallen.
    Voorheen zat hij op 150 cc water/5 scheppen, maar nu wil geef ik dan die 4 flessen overdag 180 cc water/6 scheppen.

Gisterenavond voor de eerste keer gedaan en netjes doorgeslapen tot de tijd dat hij normaal wakker werd.Hij gaat dan na het laatste flesje ( 19.00-20.00) naar bedje!

Wat denken jullie, kan ik dit zo doen? Ik heb echt het idee dat hij dit ritme wel prima vindt zo!

Ik moet volgende week naar het CB maar schat dat hij nu op 5,5 kilo zal zitten.

2. shaantje

shaantje Fanatiek lid

Feb 8, 2007
    1,332
    0
    0
    Als je kleintje tevreden is zo en het er verder prima op doet. Dan zou ik het zo laten. Merk je dat hij toch terug meer nodig heeft dan kan je altijd een flesje toevoegen :)!

Hier zitten we sinds 2 weken op 4 flessen. Al had het gemakkelijk vroeger gekund! Maar mijne man durfde niet vroeger. Hij had bang dat ze niet genoeg zou binnenkrijgen ;). Nu doet ze het prima op haar 4 flesjes :D.

De meeste baby's kunnen perfect zelf aangeven hoeveel ze nodig hebben. En jouw mannetje lijkt perfect tevreden zo te horen!

3. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Als jouw baby hiermee tevreden is.. Niks meer aan doen zou ik zeggen! ;)
    Als hij het hier niet mee zou redden, zou je hem echt wel horen ;)
    Mijn dochtertje ging ook al vrij snel over op 4 flessen.. niks mis mee.. Ze geven het zelf prima aan.

4. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier ook snel op 4 flessen en Siem was tevreden!

5. jv23

jv23 Actief lid

May 16, 2012
    415
    0
    16
    belgie
    drinkt hij die 4 flessen dan volledig leeg?

6. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    Lekker laten slapen!
    Dat doen we hier ook, de ene keer komt ze om 10 uur wel voor een fles, een andere dag niet..
    Sinds slaapt ze de hele nacht, soms komt ze in de nacht nog een keer voor een flesje. We laten haar dit zelf bepalen.

7. jill1984

jill1984 Actief lid

Jun 10, 2012
    362
    0
    0
    NULL
    NULL
    drie flessen drinkt hij zeker leeg, de fles van 10/11 uur wil ie soms 30 laten staan... Maar tevreden is ie wel :)

hij wordt om 4 uur snachts altijd ff wakker en geef ik zn speentje, heb niet het idee dat hij honger heeft; ook smorgens huilt ie niet van de honger, kan hem dan rustig aankleden voor hij znn flesje krijgt.

8. Minerva

Minerva Niet meer actief

Jeetje.... Ik wilde dat dat bij ons (al) kon.... Onze vent zit straf aan de 30 scheppen en 1 liter per dag verdeeld over 5 flessen. Ik heb nog absoluut niet het gevoel dat er iets af kan... Hij drinkt ook alle flessen tot op de druppel leeg. Begrijp me niet verkeerd: als hij het nodig heeft, krijgt hij het, maar het is ook wel fijn om niet meer aan de fles van 23u "vast" te zitten ;)

9. Sarax

Sarax Bekend lid

Jan 19, 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Haha hier ook hoor!
    Hij heeft per ongeluk 2 x een nacht doorgeslapen omdat hij daarvoor een paar nachten slecht had geslapen, maar hij komt trouw om 4 of 5 uur snachts en valt dan ook echt op z'n fles aan!:p

Share This Page