Min dochter van 10 weken krijgt nu volledige flesvoeding. Volgens de richtlijnen zou ze 5x 150ml = 750 ml per dag moeten krijgen. Nu is zo'n fles voor haar teveel, 120 ml gaat er wel in. Die geef ik 6 keer per dag. 6x 120ml= 720 ml per dag, maar aangezien ze om de 3 uur komt is dat te weinig en zou ik een 7e fles moeten geven. Dan zit ze dus op 840ml, is dit veel teveel? Per fles de ml ophogen werkt niet voor haar, dat laat ze dan staan. Zij is mi meer gebaat bi kleinere flessen en vaker. CB geeft hetzelfde advies wat op de verpakking staat, dus daar kan ik net zoveel mee. Graag jullie ervaringen!
Mijn advies is; kijk naar je kind en niet naar de nutricia (identiek als cb) richtlijnen. De richtlijn algemeen is; Gemiddeld 150 cc voeding per kg per 24 uur, minimaal 120 en maximaal 180cc met een max van 1 liter. Stel je kindje weegt 4 kg dan mag het 4 x 150 = 600cc per dag. Met dus de speling van 120 tot 180 cc. Geef je 6 flessen, dan betekend dit 6 x 90/3 (= 100cc) Het belangerijkste is de totale voeding per 24 uur die je geeft. 6 of 7 flessen over de dag is juist beter voor een baby, de maag is nog niet zo groot. Overigens 6 x 120/4 is niet 720, maar 6 x 135 = 810 cc voeding en of het te veel is is afhankelijk het gewicht van je kindje.
haha dat is waar ja.... Ik ga nu het volgende proberen, we willen op een gegeven moment toch van die nachtvoeding af en mi gaf ik de laatste voeding te vroeg. 7u fles 120 ml> 135cc 10-10.30 fles ,, ,, 13u fles ,, ,, 17u fles ,, ,, 20u fles ,, ,, 22.30-23.00 ,, ,, 's nachts evt 90 ml> 100 cc. Ze heeft nog niet een echt ritme erin, vorige week continu om 04.30u wakker, ging de goede kant op en nu is het weer 02.00u in de nacht... Dan is ochtendvoeding ook weer eerder etc etc Vind het soms moeilijk...
Je wilt het misschien niet horen, maar je kindje is nog zo jong. Accepteer de nachtvoeding, geef deze en ga weer lekker slapen dat maakt het voor beide makkelijker. De nachtvoeding gaat eraf zodra ze er aan toe zijn. Als jij het accepteerd wordt het makkelijker. Een ritme komt meestal pas tussen de 3 en 4 maanden en sommige kindjes doen er nog langer over.