Hallo, Ik weet niet of mijn vraag hier thuishoort maar dat hoor ik dan wel. Mijn zoontje is bijna 3 weken oud en hij drinkt best wel onrustig. Hij verslikt zich vaak en moet dan hoesten tijdens de fles. Na de fles spuugt hij niet maar soms heeft hij wel gespuugd als hij in bed ligt omdat dan zijn truitje en rompertje aan de schouder erg nat zijn. Hij heeft ook best wel last van krampjes en hiervoor krijgt hij infacol. We gebruiken de avent fles met de nummer 1 speen. Hij krijgt 5 of 6 flessen per dag van 120 + 4 friso hypoallergeen. Hiervan laat hij meestal 20cc staan en hij doet ongeveer 20 minuten over de fles. Hij krijgt hypoallergeen omdat mijn vriend erg veel allergieen heeft en eczeem. Ik heb vandaag de dr.Brown fles gebruikt maar daar doet hij bijna een uur over om leeg te krijgen en ook hier verslikt hij zich gewoon. Wat moeten we doen, overstappen op andere voeding of Johannesbroodpitmeel toevoegen? We voeden al wat meer rechtop en ook onder de matras hebben we een handoek gelegd zodat hij wat meer rechtop slaapt. Zou hij reflux hebben? We hebben ook nog een zoon van 3 jaar maar die heeft nooit zo onrustig gedronken en gespuugd. Alvast bedankt voor het antwoord. Nataly
Hoi Nataly, Vervelend dat je zoontje zo onrustig drinkt. Het drinktempo is goed, dus daar hoef je niks aan te doen. Je geeft aan dat je zoontje spuugt. Klopt het dat dit meer is dan mondjes terug? Als dat het geval is, dan is het goed om hier iets tegen te doen. Johannesbroodpitmeel maakt de voeding wat dikker. Daardoor komt de voeding minder makkelijk terug en misschien wordt het verslikken hierdoor ook minder. Dit mag je ook aan Friso HA toevoegen. Het is inderdaad goed om dit ook bij het consultatiebureau aan te geven. Groetjes Linda