Hoeveelheid kunstvoeding Opvolgmelk in combi met borstvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Esvre, 1 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esvre

Esvre Actief lid

28 dec 2011
    252
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik geef aan mijn dochter van ruim 7 maanden nu volledige borstvoeding. Als ze ruim 9 maanden is ga ik twee dagen in de week van huis i.v.m. studie. Omdat het vanwege collegetijden lastig kolven is wil ik dan overstappen op kunstvoeding (alleen overdag). De ochtend- en avondvoeding wil ik zelf geven en eventuele nachtvoedingen ook.

Nu hoor ik altijd dat er maximale hoeveelheden zitten aan kunstvoeding. Hoe zit dat in combinatie met borstvoeding? Ik weet natuurlijk niet hoeveel ze daarvan binnen krijgt.

Daarnaast heb ik geen idee hoeveel flessen kinderen van 9 maanden gemiddeld nog krijgen en dan met name dus overdag, en welke hoeveelheid is me al helemaal een raadsel.

Met andere woorden: Help!

(Extra info: mn dochter is nu met ruim zeven maanden 8,7 kilo (lekker beertje ;))

Alvast bedankt!

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hoi,

Met 9 maanden hoef je in principe geen kunstvoeding meer te geven. Zeker als het om maar 1 voeding gaat, kan je dat prima oplossen met een portie volle yoghurt. Als ze daarnaast nog bij jou drinkt komt ze aan haar zuivelbehoefte.

3. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    met 9 maanden krijgen ze 2 flessen per dag.
    Dus als jij s ochtends en s avonds live voedt, hoef je geen poedermelk te kopen.
    Hier krijgen ze ook water en soep voor hun vochtiname overdag

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zoals Nescio al zegt, met 9 maanden kan ze de tijd zonder jou best wel overbruggen met vast voedsel en wat yoghurt. Vooral omdat het maar om 2 dagen gaat lijkt het me zonde om veel af te bouwen, op dagen dat je bij je kind bent kun je gewoon op verzoek blijven voeden.
    Hooguit zul je de eerste schooldagen dan wat spanning even weg hoeven kolven tijdens een pauze of zo.

Deel Deze Pagina