5 of 4 voedingen en hoeveel per fles?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Duckie, 20 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duckie

Duckie Fanatiek lid

1 jun 2006
    1.410
    0
    0
    Hoi Ilja,

Demi krijgt op het moment 5 flessen van ongeveer 200cc klaargemaakt. Ik heb alleen zelf het idee dat ze wel klaar is voor 4 flessen, maar op het cb vinden ze dat ik beter nog even 5 flessen aan kan houden en desnoods wel alvast het laatste flesje een beetje af kan bouwen.

Ik vind dat zelf niet zo handig. Ze komt tegenwoordig ook nooit meer zelf voor een voeding, dus volgens mij is het gewoon beter om naar 4 voedingen te gaan. Hoe denk jij daarover? En zou ik dan perse bij moeten voeden? Want daar wil ik liever mee wachten tot 6 maanden (ivm allergie/exceem in de familie).

Ze zei ook dat 200 cc het absolute maximum per fles is , meer zouden de organen niet aankunnen. Terwijl ik hier wel eens lees dat mensen bv. de laatste fles wat meer geven.

Ik ben benieuwd hoe jij hier over denkt. Ik denk dat ze nu ongeveer 6 kg is en 62 cm. Ze was gisteren 4 maanden oud.

bedankt alvast!

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Ik sluit me toch aan bij het advies van het Cb. Bouw de laatste fles af en probeer vanaf 5 maanden over te gaan op 4 flessen. Fruit en groente hoef je ook nog niet te geven.

Ilja

Deel Deze Pagina