Onzeker over hoeveelheid voeding.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Drieka, 18 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drieka

Drieka Niet meer actief

Misschien kunnen jullie me helpen want ik weet het niet goed meer.

Florian is steeds wel een hongerige baby geweest, hij drinkt nu 6 flesjes van 140 cc en weegt 4,2 kg dus hij krijgt in principe al iets meer dan nodig is, maar nog blijft hij wat onrustig en meldt zich na 3 uur vaak al voor de fles, maar soms ook pas na 5 uur dus het is erg wisselend.
    De nachten vraagt hij 1 keer om voeding rond 03:00-04:00 dus dat is netjes.

Nu vraag ik me af of ik alweer moet ophogen naar 150 cc 6 keren per 24 uur als hij zo onrustig blijft?
    Hij is pas 5 weken dus ik kan toch niet aan het ophogen blijven? Hij mag niet meer dan 1 liter per 24 uur hebben dus eens is het einde daar, wat als hij daar dan nog niet genoeg aan heeft?

Ik heb al eens gedacht om hem op 5 voedingen te zetten maar dan te beginnen met 160 cc per fles, dus gewoon 20 cc per fles meer maar dan wel 1 voeding laten vallen maar is dat niet veel te vroeg om nu al naar 5 voedingen te gaan?

Ik weet echt niet wat nu het beste is.:(

2. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Lastig he met die hoeveelheden. Je weet zeker dat hij nog honger heeft na zijn flesje? Misschien heeft hij nog zuigbehoefte? En mocht je ophogen, zou je dat ook niet bij elk flesje hoeven te doen. Misschien heeft hij 's ochtends het meeste honger, dan hoog je alleen dat flesje op.

3. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja ik vind het ontzettend lastig, na de fles is hij altijd wel tevreden dus hij zit dan wel vol. Alleen meldt hij zich soms echt na 3 uurtjes weer, vooral in de ochtend, eergisteren lagen we samen te slapen in de middag en ik ging ervan uit dat hij zich wel zou melden voor de voeding na maximaal 4 uur en toen kwam hij pas na 6 uurtjes voor de voeding :$ (om 10:30 de fles gehad en hij melde zich om 16:30)
    Dus dan denk ik dat hij wel genoeg aan die 140 cc heeft en de nachten meldt hij zich ook pas na 4 uurtjes.

Maar zoals nu dan heeft hij om 07:00 zijn flesje gehad en dan meldt hij zich om 10:00 alweer, ik heb het een beetje gerekt maar net toch zijn flesje gegeven want merkte dat hij gewoon echt honger had.
    De speen wil hij zelden trouwens, hij steekt liever de duim in zijn mond :D

Dus ik vind het echt wel erg lastig, hij heeft de dr Brown fles omdat hij erg gulzig was in het begin maar doet zeker 20 minuutjes over de fles nu dus dat is netjes.
    Hij valt ook wel vaker in slaap tijdens het drinken dus zijn zuigbehoefte wordt wel verzadigd.

Ik merk wel dat hij nu last van het sprongetje heeft en meer mama-honger heeft en daar geef ik dan ook aan toe.

Ik vind het gewoon erg lastig, van 7 naar 6 flessen ging eigenlijk vanzelf omdat ik naar zijn behoefte keer en toen van 7 keer 100 cc naar 6 keer 120 cc ben gegaan en dat ging echt prima.
    Ik weet alleen niet wanneer ik naar 5 flessen moet gaan en of ik dat ook vanzelf ga merken aan hem.

4. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Ik zou niet ophogen. Baby maagje is nog heel klein dus is het beter meerdere kleine flesjes te geven. Mijn zoontje van11 weken krijgt nu nog steeds 120/4 en de ene dag 6/7 voedingen en de andere dag 5.
    Heb trouwens wel Johannes broodpitmeel erdoor voor spugen maar dat is ook wat meer verzadigd. Mijn zoontje woog 3weken geleden 5330. En daarbij komt ie soms na 3/4 uur en soms al na 2 2,5 dan geef ik hem gewoon.

5. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Ik laat er zelf overdag niet meer dan 4 uur tussen zitten dan gewoon rustig wakker maken verschonen en fles geven.

6. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Je kunt pas naar 5 voedingen gaan als de nachtfles vervalt, en zou dan pas ook gaan ophogen. Om wat meer regelmaat te creëren zou ik er overdag niet langer dan 4 uur tussen laten. Dan voed je dus nog wel op verzoek, maar kun je ook sturen. Dat heeft hier wonderen gedaan. Verder is elke 3 uur normaal hoor voor z'n leeftijd! Binnenkort ga je merken dat er wat meer tijd tussen komt. Zeker als je overdag max 4 uur aanhoudt.

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Afgelopen maandag waren we bij het CB en die gaven aan sowieso maar 6 flessen en dat 130-140 cc netjes was dus dat hou ik dan ook aan.

Alleen toen ik vroeg hoe ik het verder moest doen met eventueel ophogen kreeg ik alleen als antwoord dat ik niet boven 1 liter mocht gaan per 24 uur en dat ik gewoon moest kijken wat mijn kindje aangeeft maar goed, dat wist ik al, verder heb ik niet veel aan dat antwoord want dan weet ik nog niet hoe ik het de komende weken moet aanpakken totdat we weer naar het CB moeten :(

Hij heeft net de fles opgedronken, dus 140 cc en ligt nu in de box te slapen dus als ik dat zie dan denk ik wel dat hij genoeg aan die 140 cc heeft.
    Anders moet ik gewoon eens kijken of ik de fles van 07:00 160 cc geef en de rest van de dag gewoon 140 cc zodat hij het dan ook 4 uurtjes trekt.

Trouwens, wat vaker een kleinere fles heb ik al eens geprobeerd maar dat is geen succes want als de fles dan leeg is dan is hij super ontevreden en blijft bezig met jammeren en huilen totdat ik hem de rest ook geef.

Dan heb ik nog het 'probleem' dat ik hem echt 30-45 minuten na de voeding moet verschonen en niet ervoor.
    De eerste 3 weken deed ik wel voor de voeding verschonen maar dan bleef hij na de voeding echt huilen en ik begreep nooit goed waarom totdat ik hoorde dat babytjes tijdens en 15 minuten na de voeding doen poepen en plassen, ons mannetje heeft niet graag een vieze luier aan ;)
    Nu doe ik hem dus 30-45 minuten na de voeding verschonen (niet eerder want anders ben ik bang dat zijn melk omhoog komt) en huilt hij dus niet meer zo lang na de voeding, zodra hij een schone luier aanheeft is hij tevreden, ook de nachten gaan hierdoor een stuk prettiger, na het verschonen leg ik hem in zijn ledikantje en valt hij vrijwel direct in slaap en eerder lag hij vaak een uurtje te huilen/ jammeren of hij viel in slaap en begon na een half uurtje te huilen.

Hij plast dan trouwens ook wel gigantische hoeveelheden want na een voeding is zijn luier vaak vrijwel geheel verzadigd ;)
    Voor de nachten moet ik al Pampers Baby Dry aandoen anders lekt hij elke nacht door met een gewone luier.

Ik denk dat ik het voorlopig nog wel op die 140 cc hou en eventueel de ochtend dan 20 cc extra want ik wil niet te snel ophogen aangezien hij niet meer dan 1 liter per dag mag hebben.
    Ik heb wel vaker gehoord dat moeders toch meer geven als de baby erg hongerig is of gewoon 1 liter melk en dan daar bovenop nog 200 cc water maar ik durf dat niet goed, aangezien zijn niertjes dat misschien niet kunnen verwerken.

8. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Oh maar 3 uurtjes ertussen is toch ook prima? Dan zou ik inderdaad gewoon wat vaker een klein flesje geven. Is ook beter voor zijn maagje.

9. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Ons kindje was ook zo onrustig en melde zich altijd super snel weer.. Kreeg om aan haar voldoening te komen al 2 keer 150 en 4 keer 120. 150 was volgens cb echt teveel voor haar.. Net zo oud als jou zoontje, zijn een dag na elkaar bevallen. ;) nu krijgt ze haar gewone voeding gemengd met voeding voor hongerige kindjes, en jawel hoor een meer tevreden meisje hier! Niet te snel omhoog gaan hoor, de maagjes zijn nog zo klein..

10. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik heb om 11:00 maar gewoon een flesje van 140 cc gegeven, daarna is hij in de box in slaap gevallen tot 13:30 en begon hij te huilen, heb hem toen op mijn borst gepakt en ben toen samen met hem in slaap gevallen en hij meldde zich helemaal niet, ik werd wakker om 15:30 en dus zat er 5 uur tussen!
    Heb hem toen wakker gemaakt en ja dan is het huilen geblazen ;) dus maar snel een fles gegeven en gewoon weer 140 cc.

Als hij zich de ene keer na 3 uur meldt en de keer erna nog niet eens na 5 uur dan zal hij toch nog wel genoeg hebben aan die 140 cc lijkt me zo?

Nou volgens het CB moet ik juist geen kleinere flesjes geven en dan vaker zeg maar, ze zeggen dat ik gewoon deze hoeveelheid moet aanhouden 6 keren per dag.
    Zoals gezegd heb ik wel eens kleinere flesjes aangeboden maar dat was geen succes, dan was het huilen geblazen want dan had hij nog honger.

Ik hou het voorlopig nog eventjes op die 140 cc en als hij volgende week toch weer onrustiger wordt dan overleg ik wel eens met het CB want ik wil ook niet te snel ophogen.

11. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Als ik jou was zou ik hem sowieso na 4 uur wakker maken als hij zelf niet komt. Je hebt ook speciale voeding voor hongerige baby's, misschien is dat een optie? De hoeveelheid blijft dan hetzelfde, maar je kindje zal wel meer verzadigd zijn.

12. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja die ga ik ook kopen mocht ik merken dat hij steeds slechter verzadigd raakt van de gewone voeding.

13. Drieka

Drieka Niet meer actief

Na de vorige fles melde hij zich weer 2,5 uur later met mega honger dus heb toch maar snel een pak Hero voor hongerige baby's gehaald en doe dan de helft gewone voeding en de helft van die Hero voor hongerige baby's, hopelijk geeft hem dat een meer verzadigd gevoel want wil de voeding liever nog niet ophogen.

14. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ik bedoelde ook niet de flesjes nog kleiner maken, maar gewoon zo doorgaan zoals je al doet ;)

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Oh dan had ik je verkeerd begrepen ;)
    Om 19:00 heeft F. de eerste fles gekregen met 2 schepjes Hero voor hongerige baby en 2 schepjes van Bebivita (is een andere samenstelling dan Nutrilon, hij krijgt 4 schepjes op 145 cc water, dat wordt dan 160 cc en ik doe dan 20 cc weggieten ;)) wat hij normaal drinkt, gewoon 140 cc voeding en dit is de eerste keer dat hij de avond weer rustig in de box slaapt, normaal bleef hij de hele avond onrustig tot de volgende voeding van 23:00 en in zijn ledikantje sliep hij de nacht dan wel rustig tot 03:00.

Dus ik denk dat het toch een goede zet is geweest om 50 % normale voeding en 50 % Hero voor hongerige baby's te geven, hopelijk krijgt hij er geen krampjes van.

Deel Deze Pagina