Onze zoontje is iets meer dan 2 weken oud en krijgt 7 x per dag een flesje van 90 cc. We proberen deze om de 3 uur aan te bieden, maar vooral in de ochtend heeft hij na 2 uur al weer dorst en begint hij te huilen en te zoeken. Wat is dan wijsheid, de fles maar wat eerder geven zodat hij wel regelmaat gaat krijgen, of gewoon rekken totdat de 3 uur verstreken zijn, als we het rekken dan bieden we de speen wel aan maar dan kan ik wel een aantal keren naar boven omdat hij die weer uitspuugd. Ik probeer namelijk regelmaat te scheppen door een vast ritme in te bouwen mbt voeden, knuffelen, in de box, slapen, verschonen, voeden, enz. enz. Alvast bedankt voor de reacties. Gr. Suus
Ik lees ook mee...Roos komt ook om de 2 a 3 uur maar elke dag is het nog op andere tijden... Ik heb wel geprobeerd om te rekken maar dat lukt echt niet,ze begint dan zo te huilen en dat vind ik zielig....maar ik hoop toch wel wat meer op regelmaat want volgende week sta ik er alleen voor en ik heb er ook nog een van 2 jaar rondlopen...
Regelmaat kun je ook prima inbouwen zonder op vaste tijden te voeden. Dus alle handelingen in dezelfde volgorde, dat zorgt voor rust en voorspelbaarheid. Je baby is pas twee weken en heeft honger wanneer hij honger heeft. Rekken zorgt alleen maar voor stress, is mijn ervaring. Wij gaven voeding op verzoek, wel rekening houden met max aantal cc. Na 2 maanden kwam er vanzelf een schema dat helemaal geregeld was door mijn zoontje. Ik denk niet dat je de eerste maanden een vast schema kunt/moet verwachten.
Hier hetzelfde verhaal. Ik wil mijn dochtertje niet uit haar slaap plukken om een fles te geven, wanneer ik dat wel doe (enkele keren geprobeerd) is ze te moe om te drinken en drinkt ze amper de helft van wat ze zou moeten drinken. Nu voed ik haar op verzoek, ze drinkt dan bijna altijd haar hele flesje leeg en het gaat prima zo. Enig nadeel is dat ze 's nachts vaak 2x wakker is (en wij dus ook) ipv 1x op een vaste tijd. Maar ik ga ervan uit dat ze over een aantal weken in een beter ritme komt en dat die nachtvoeding dan met 1x voldoende is.
Ik maak haar nooit wakker voor een fles ze komt wanneer ze honger heeft wel probeer ik overdag wat te rekken zodat het s'avonds beter uitkomt, s'nachts slaapt ze ongeveer al 6 met zelfs uitschieters tot 7 uur.
Wij bieden om de 4 uur 120 cc aan en ik moet zeggen dat ze zelf heel goed "om de tijd denkt". Meestal is ze er zelf net ongeveer klaar voor na 4 uur en heel af en toe slaapt ze nog, dan maken we haar wel wakker. We verschonen haar altijd eerst en als ze weer in de kleertjes ligt, dan is ze echt wel weer aan haar flesje toe (en als het niet snel genoeg gaat dan eet ze haar slabbertje op hihihi). Ze drinkt trouwens niet constant de volle 120 cc op, maar gemiddeld zo rond de 110.
Hi, Ik zou me nog niet druk maken om de reinheid rust en regelmaat regels. Voor zo'n hummeltje is dat toch vooral nog reinheid, mama en mama (of papa). Ik kreeg het advies om mijn dochtertje (nu 8 weken) zo veel mogelijk dicht bij me te houden en te voeden op verzoek, ook met de fles. Ze neigen dan vanzelf naar een soort schema, is mijn ervaring. En dat schema is op maat gemaakt. Er moeten wel ongeveer 2 a 3 uur tussen zitten maar dan regelt het zichzelf. Nu drinkt mijn dochter 's ochtends altijd om de 3 uur en dan de twee voedingen 's middags ongeveer om de 3,5 a 4 uur en dan gaat ze in de avond weer terug naar om de 3 uur voor de laatste voedingen.
Gisteren op het consultatiebureau geweest om te wegen. En nu krijgt hij 7 x 100 en ik heb het idee dat hij het nu in de ochtend wat langer volhoud. Dat scheelt al weer. Gewoon doen wat je gevoel je in geeft lees ik wel een beetje in de reacties als je alles maar in dezelfde volgorde doet. zodat je toch een bepaalde structuur kunt aanbieden.