Weet je hoe vaak ik hoor dat iets saai/stom/makkelijk is? En weet je wanneer ik daar iets mee doe? Als straks in januari uit de LOVS toetsen blijkt dat het echt te makkelijk is. Echt niet in de eerste paar weken van het nieuwe schooljaar. Zelfs niet als je als ouder zijnde in de 4e schoolweek daarmee bij me zou komen. Met jouw instelling maak je leerkrachten overspannen; meteen gehoor moeten geven aan de wensen van kind/ouder. Ik zou je echt nogmaals met klem willen aanraden om je beter te verdiepen in het onderwijs voordat je hier de grootste onzin loopt te verkondigen. We zijn geen slaafjes die ouders en hun kinderen op hun wenken moeten bedienen.
[QUOTE="sidmick, post: 20931296, member: 20711" Overigens vind ik dat je als ouders gewoon een basis zorgplicht hebt. Als jij er als ouder voor kiest om te gaan werken zul je ook moeten zorgen voor een vangnet in geval van nood, desnoods betaalde oppas. Je kind kan toch ook ziek worden oid?[/QUOTE] Dit! Ik erger me al tijden beroerd, ook aan collega's die steen en been klagen over hoe vervelend het is dat hun kinderen lang vakantie hebben etc. want dure opvang.. Sjonge, jij bent toch zelf de ouder denk ik dan. Men doet tegenwoordig bijna of de school/opvang in eerste instantie verantwoordelijk is voor het kind. Maar goed, das een andere discussie.
Ah zo wat een vriendelijke reactie ik zal het eens onthouden. En hoe zit het dan met passend onderwijs dat zoveel tijd kost? Of is het enkel passend op papier dan?
Wordt tijd dat leerkrachten dat eens gaan doen. Moet je horen hoe snel ouders gaan klagen. Mja dat doet denk 20% sowieso al..
Is deze vraag serieus?? Passend onderwijs is toch iets compléét anders dan alles maar direct doen wanneer een ouder of kind dit wil?
Tja het draait altijd om het geld he, als je niet betaald dan... Hoe zuur het ook is dan worden ze dan uitgesloten, zal de kinderen dan uitleggen hoe het komt.
Uhm hoezo direct? Als het kind voorloopt zou je toch iets mee moeten? Als je iets pas na de kerstvakantie onderneemt dan heb je 5 maanden lang gefrustreerd kind rondlopen en dat noem ik geen passend onderwijs bieden nee.
We zijn pas (max) 4 weken naar school. Ligt aan je regio. Je zegt dat jouw kind al 10x heeft aangegeven dat hij het stom/makkelijk vindt. Een leerkracht zal toch iets moeten toetsen? Verwacht jij echt dat een leerkracht meteen gehoor geeft aan een ouder die zegt dat zijn kind uit groep 3 (of 4?) iets makkelijk vindt en hem daarom dus maar meteen in een plusgroep zet? Ik weet niet hoor... maar zo werkt het gewoon niet. soms moet je nou eenmaal dingen doen die "stom, saai, en makkelijk" zijn. Ook niet verkeerd om je kind dat bij te brengen.
Blijkt dus weer dat ze totaal geen weet heeft met hoe het gaat op een school... hou dan gewoon lekker je mond dicht.
En ik erger me daar écht mateloos aan. Zo ondoordacht en onwetend.. Maar nogmaals.. Kom gerust een dag of een weekje met me meelopen hoor.
Oh maar ik heb nergens iets over een plusgroep gezegd toch? En ja ik verwacht inderdaad wel dat er getoetst wordt maar daar heb ik het kind niet over gehoord. Zoals gezegd ben ik ook nog niet naar de leerkracht geweest omdat ik van mening ben dat het aan de leerkracht is om dit op te pakken. Echter als het kind het zal blijven aangeven, zou ik hoe vervelend ook naar de leekracht moeten stappen om te vragen hoe en wat.
Maar wat verwacht je dan dat een leerkracht doet als je kind aangeeft iets te makkelijk te vinden? Dan wil je toch dat het in een plusgroep wordt geplaatst? Of wat voor andere optie had je dan in gedachten? En je hebt je kind waarschijnlijk niet over toetsen gehoord omdat die OF nog niet geweest zijn, OF omdat de leerkracht dus vindt dat kinderen niet direct bij een eerste opmerking over hoe stom iets is direct getoetst moeten worden om te kijken of het daadwerkelijk te makkelijk is. Weet je hoeveel toetsen ik zou moeten afnemen, iedere keer als ik hoor dat ze iets saai vinden?
Weet je dat ik een dagje meelopen wel interessant zou vinden ja. Voor een week heb ik helaas geen tijd. En ik ben niet zoals iemand hier zegt op rellen uit. Ik probeer wel iets anders te roepen dan groot gelijk dat jullie staken, alle begrip voor etc. Maar goed mijn mening is onderhand duidelijk en laat ik het hierbij.
Gelukkig hoef jij het ook niet eens te zijn met onze staking. We gaan daardoor echt niet ineens niet meer staken. Wat mij wel enórm irriteert is jouw onwetendheid. Nou is dat op zich geen probleem... ervaring genoeg met instructiegroepjes. Maar het stoort mij gewoon heel erg dat jij een ander beeld hebt dan de werkelijkheid en dat hier loopt te verkondigen als de waarheid. Het onderwijssysteem zit zo anders in elkaar dan hoe jij denkt... Passend onderwijs is zó iets anders dan maar direct luisteren naar een ouder en aanpassingen doen omdat een kind uit groep 3 roept dat hij iets makkelijk vindt..
Nee, een plusgroep hoeft van mij niet. Wat ik wel fijn zou vinden is dat er werk op zijn niveau aangeboden zou worden. Kijk hij kan al lezen en nu zijn ze bezig met letters herhalen of zo. Tuurlijk vindt hij het stom. Wat ik dan in dit geval fijn zou vinden is dat hij een eigen leesboekje kreeg om verder met lezen te kunnen.
Dit! Ik erger me al tijden beroerd, ook aan collega's die steen en been klagen over hoe vervelend het is dat hun kinderen lang vakantie hebben etc. want dure opvang.. Sjonge, jij bent toch zelf de ouder denk ik dan. Men doet tegenwoordig bijna of de school/opvang in eerste instantie verantwoordelijk is voor het kind. Maar goed, das een andere discussie.[/QUOTE] Ja dat vind ik ook hoor en al helemaal nu de staking bijna een maand van te voren is aangevraagd. Volgens mij is er dan voldoende tijd om verlof aan te vragen of iets anders te regelen.
Dat had je toch kunnen aangeven aan het einde van vorig jaar? Mijn dochter, ook groep 3, kan ook al lezen. Toch vindt ze letterherhaling prachtig. En ja, ze heeft wel een eigen boekje waar ze uit mag lezen, dit hebben we eind groep 2 besproken. Ik denk dat je je hand in eigen boezem moet steken, want als jij ook zo'n houding hebt in het echte leven, zal je zoon dat overnemen en dus blijven klagen dat het allemaal stom is en dat anderen zijn probleem moeten oplossen.