5 tot 7,5 kilo afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Luna86, 25 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gigii

Gigii Actief lid

18 apr 2014
    416
    272
    63
    Ontbijt

Bijgevoegde bestanden:

Luna86 vindt dit leuk.
  2. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    #22 Mammie87, 13 feb 2019
    Laatst bewerkt: 13 feb 2019
    Ik ben begin januari ook begonnen! Woog ongeveer 63,5, na elke zwangerschap was er zo’n 2 kilo blijven plakken.. dus ik wil graag weer terug naar ongeveer 58 kilo.

Ik ben begonnen met 1x per week sporten met een personal trainer. Mega intensief maar ik vind het verrassend genoeg nog leuk ook! Veel afwisseling, geen klok om op te kijken tijdens het sporten. En als ik er doorheen zit doe ik er toch nog 1-2 meer dankzij hem.

Daarnaast een voedingsschema gekregen. Mijn probleem was cola en chocola. Met allebei gestopt! Daar had ik wel even last van maar nu voel ik me echt een stuk beter. Wat ik nu elke dag eet:

O: eiwitshake + 1 banaan
    T: 2 wasa volkoren crackers met pindakaas met stukjes
    L: 2 sneetjes brood met (redelijk) gezond beleg zoals slankie of huttenkase + 1-2 eieren (niet altijd)
    T: 2 rijstwafels met kipfilet
    A: zou kipfilet en roerbakgroente moeten zijn, maar we maken wat we willen. Vaak een recept van chickslovefood
    T: 1 appel OF 2 blokjes pure chocola (minstens 75% cacao)

Ik eet echt wel eens wat ongezonder tijdens de lunch en met avondeten, maar de basis staat. Drink alleen water en groene thee, soms een glas crystal clear of ice tea green. En op mijn cheat dag per week heb ik niet eens behoefte echt los te gaan.

Woog vanmorgen voor het eerst in 3 jaar onder de 60 kilo! Echt heel blij mee!

Luna86 en Gigii vinden dit leuk.
  3. Gigii

Gigii Actief lid

18 apr 2014
    416
    272
    63
    Oke, En update Hier. Gisteren als ”valentine” present en crosstrainer gekregen omdat Ik haat dieeten.
    Was van plan om eentje te kopen maar mijn man was mij voor. Ik wil niet naar de sportschool omdat Ik liever de tijd met Mijn kinderen door wil brengen.
    Met dieeten gaat t goed. Doe t voor t eerst in Mijn leven. Word gek als Ik pasta of aardappelen. Brood kan ik makkelijk weglaten.

Hoe gaat t met jullie dames?

Start gewicht: 63
    Gewicht Vandaag: 61.2
    Goal: 56

4. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Hoi dames! Ik kreeg geen meldingen van dit topic dus ik dacht dat er niets geschreven was.
    @Mammie87 wat goed dat je onder de 60 zit! Geeft je nog meer een stok achter de deur om verder te gaan.
    @Gigii een crosstrainer lijkt me best fijn om thuis te hebben, ik stond altijd graag op zo'n ding in de sportschool.

Ik heb deze week al niet veel gesnaaid. En erop gelet wat ik at. En ik ga waarschijnlijk rugby doen, ik heb dat altijd al een gave sport gevonden en nu kwam er een introductiecursus op mijn pad. Als ik het leuk vind ga ik het voor vast doen. Goed voor mijn conditie :D

Mammie87 en Gigii vinden dit leuk.
  5. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    @Jigsaw rugby lijkt me super intensief! Zit er een leuke club bij je in de buurt?

Ik heb vandaag mijn eerste echte cheat dag gehad. Ofja middag. Tot en met de lunch netjes mijn schema aangehouden, vanmiddag verjaardag gehad. Chocola, tompoes, chips, heksenkaas. De cola kunnen weerstaan. Maar nu ben ik wel misselijk :confused: denk dat ik al die suikers niet meer gewend ben.

Moet wel zeggen dat ik toen ik de tompoes at, ik er wel meteen spijt van had. In de zin van: zo lekker was het eigenlijk niet. Was het dat wel waard. Maar de rest was echt even genieten :D

6. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Ja er zit een club in de buurt maar ik zie er toch vanaf. Als ik lid zou worden moet ik 2 keer per week trainen en elke zondag een wedstrijd, dat vind ik te veel. Ik wil in het weekend ook leuke dingen kunnen doen met mijn gezin en niet elke zondag een verplichting hebben.

Mammie87 vindt dit leuk.
  7. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Snap ik, zou me ook teveel zijn.

Heb een app gedownload met allerlei workouts, om zelf tussendoor te doen. Moet er wel een vaste avond voor plannen want mezelf kennende gaat het er anders niet van komen. Alleen ben ik nu ziek dus ik denk dat ik het komende week ga proberen.

Afvallen gaat verder wel goed, zit nu op 58,5 dus mijn doel al bijna behaald. Oude spijkerbroeken met maat L waar ik niet blij van werd zitten nu ook echt te ruim :D

Hoe gaat het verder bij jullie? Iedereen al wat kilo’s kwijt?

Gigii vindt dit leuk.
  8. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Netjes dat je al bijna je doel hebt bereikt! Heerlijk gevoel als je broeken ruim zitten! Ik heb me nog niet gewogen, maandag is weegdag.

9. Gigii

Gigii Actief lid

18 apr 2014
    416
    272
    63
    Wat goed zeg

Hier not so good kan Ik zeggen. In het begin ging t echt goed maar nu Wat minder. Hou met niet echt aan mn dieet en sport niet elke dag wel Wat afgevallen maar ben niet echt tevredde.

Start gewicht: 63
    Gewicht 15feb: 61.2
    Gewicht nu: 60.7
    Goal: 56

Mammie87 vindt dit leuk.
  10. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ruim 2 kilo kwijt is echt wel netjes hoor! Afvallen is toch een beetje een lange termijn plan ;)

Elke dag sporten zou mij ook niet lukken. Heb je een vast moment gepland voor het sporten? Dat is voor mij de enige manier om het te doen, anders is het te vrijblijvend ofzo. Dan ga ik eerst andere dingen doen, kom op de bank terecht en dan gaat het niks meer worden met sporten.

Wat eet je nu ongeveer op een dag? Wat lukt wel/niet qua volhouden van je dieet?

11. Gigii

Gigii Actief lid

18 apr 2014
    416
    272
    63
    @Mammie87 maak een lange wandeling Nadat Ik de oudste naar school heb gebracht. Kom ik thuis, zet de kleine in dr wipstoeltje en Probeer dan minst een halv uurtje op de crosstrainer te trainen. Lukt niet elke dat Moet Ik zeggen.

Hoe doe jij t met sporten en dieeten?

Onbijt ong 10uur : omlet (2eieren) met citroen en een fruit of 1gekookte ei met hüttenkäse en een fruit.

Lunch ong 14uur: tonijn/kip met salade en citroen.

Avondeten ong 18uur: zalm/zelfgemaakte hamburgers/biefstuk/kip met wokgroente of gekookte groente, salade en citroen

Heb Ik nog honger voor het slapen, neem Ik een fruitkwark.

Chokola eet Ik gewoon maar Geen koekjes. Neem af en toe ook een hap van mn zoons pasta. Drinken doe Ik alleen thee en water. Dus Geen Wijn, cola of sap.

Wat Ik moeilijk vind aan mn dieet is dat Ik bijna niets buiten kan eten. Wel als We uiteten gaan naar een restaurant. Maar niets kan vinden Wat Ik snel kan nemen als Ik aan het winkelen ben bijv.

Hebben jullie nog tips en ideen hoor Ik t graag.

12. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    Dag dames mag ik ook meeschrijven.
    Andere clubjes lopen al wat langer en ik ben net begin febr gestart met afvallen. Tenminste gemotiveerd haha

Ik wil eigenlijk wel wat meer dan 7.5kg afvallen maar als me dat nu eerst lukt vanaf nu nog 7.5kg ben ik ook al erg blij.
    En dit groepje is gelukkig ook gemotiveerd en dat stimuleerd!!:thumup:

Nu 79.1kg ( was 84kg na de bevalling, dus al bijna 5 kwijt)
    Mijn weegmoment is op de zaterdag.
    Ik heb mijn eigen dieet ontwikkeld haha

O: 2 mueslirepen met glas water of 2 gekookte eieren

T: 2 mueslirepen of 2 gekookte eieren ligt aan mijn ontbijt.

L: paprika en jawel 2 eieren gekookt.

T: fruit kan van alles zijn en ook plakjes komkommer.

A: kip met groenten of spaghetti of ijsbergsla met 1 paprika en 2 gekookte eieren.

Mocht ik daarna nog honger hebben eet ik 2 mueslirepen.

Verder snoep en snack ik niet meer...
    Wat verdomde lastig is...:p

Jullie gaan al goed zeg!:D:D

Gigii vindt dit leuk.
  13. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    @Gigii ik sport 1 uur in de week met een personal trainer en daarnaast ben ik net begonnen om 1x per week met mijn zus 5 km te wandelen. Alles als de kinderen (zo goed als) op bed liggen. Ik heb wel echt een flubber mama buik waar ik graag actief thuis oefeningen voor wil doen, maar dat is er nog niet van gekomen.

Qua eten volg ik elke dag een vast voedingsschema en heb ik 1 cheat dag in de week dat ik alles mag eten. Maar in de praktijk ga ik dan niet echt los. Met verjaardagen en uit eten enzo hou ik me niet in. Hoeft ook niet als de basis thuis/op het werk klopt.

O: eiwitshake + banaan
    T: 2 crackers met smeerkaas of pindakaas
    L: 2 sneetjes brood, evt met 1-2 gekookte eitjes
    T: 2 rijstwafels met kipfilet of 2 eierkoeken met 30gr amandelen
    A: gewoon normaal, wel gezond
    T: appel en evt Skyr

@Elraange welkom!! Goed bezig zo snel na de bevalling. Bij mij duurde het iets langer voordat ik er klaar voor was aan de kilo’s te werken.. Top dat je al 5 kilo kwijt bent! 6 eitjes op een dag zou me net teveel zijn, die 1-2 eitjes per dag komen me soms al mijn neus uit ;)

Gigii en Elraange vinden dit leuk.
  14. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    @Gigii wat betreft tussendoortjes neem ik dan vaak zelf wat mee! Kipfilet in een doosje en rijstwafels ook apart in een zakje en dan kun je prima ergens gaan zitten om het op te eten. Of groente/fruit thuis al snijden en meenemen. Ik probeer zo min mogelijk bewerkte repen enzo te eten, zit toch altijd meer suiker in dan je van tevoren verwacht. Of je maakt het zelf: mueslirepen, gezondere (havermout) koekjes. Ook prima mee te nemen!

Gigii vindt dit leuk.
  15. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    Haha tot nu toe lukt t nog met de eieren
    Ik vind t lastiger om zo vaak te eten.
    Ik ben daarnaast ook enorm slechte drinker. Dus ik moet van mezelf minimaal 4 bekers water drinken.. Dat is al een opgave zeg haha
    Daarnaast heb ik nu cola zero suger cherry smaak wel eens

Maar las ik nu ergens dat dit ook niet goed is?

16. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    O ja drinken moet ik ook altijd op letten. Ik ben echt heel erg van structuur.. vaste momenten aanhouden. Dat helpt bij mij goed. En na een tijd gaat het vanzelf. Ik heb nu wel vaker ineens zin in water. Vul s morgens ook een grote drinkfles met water en die drink ik dan gedurende de dag leeg.

Cola zero zitten niet veel suikers en calorieën in dus in die zin is het denk ik niet slecht. Maar t blijft cola natuurlijk ;) eens in de zoveel tijd prima! Als ik iets met smaak wil dan drink ik ice tea green. Ook niet heel ongezond en lekker om af te wisselen met thee/water. Zolang de balans maar klopt!

Elraange vindt dit leuk.
  17. Gigii

Gigii Actief lid

18 apr 2014
    416
    272
    63
    Pfff Hier ook slechte drinker

@Mammie87 thanx voor de tip. Ga Wat meenemen de volgende keer. Fruit en een bakje kwark of Zo.

@Elraange welkom!! Wat goed zeg dat je al zoveel bent afgevallen. Wel slim om de fles te vullen s’morgens. Moet Ik ook eens gaan doen

Vandaag uiteten geweest,de chinees. Heb wel geprobeert om veel vlees/vis en minder rijst en noedels te gaan eten. Morgen weer boodschappen doen. Lekker gezonde dingen weer In huis. Veel groente en fruit En eieren hahaha

Elraange vindt dit leuk.
  18. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    @Elraange Ik zit in het groepje 15 kilo afvallen maar zag jouw berichtje net. Waarom eet je zoveel eieren per dag? Is dat niet slecht voor je? En welke mueslirepen eet je dan?
    Geen aanval hoor, pure interesse.

Elraange vindt dit leuk.
  19. Gigii

Gigii Actief lid

18 apr 2014
    416
    272
    63
    30AE6EAB-CA59-4026-B5E8-F2659DB796A6.jpeg FDFC13E4-FBA4-4E5D-8C60-796851B2201E.jpeg

Luna86 vindt dit leuk.
  20. Inezz8

Inezz8 Actief lid

31 jul 2017
    242
    159
    43
    Vrouw
    Hoi dames!

Ik zou ook graag bij jullie aansluiten. Ik wil graag wat zwangerschapskilo's kwijt. Ik weeg op dit moment 74kg en mijn streefgewicht is 67kg .

Elraange, Mammie87, Gigii en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina