5 tot 7,5 kilo afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Luna86, 25 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Goedemorgen ik ben deze week getest op diabetes, gelukkig perfecte waarden. Heb wat last van symptomen, de huisarts gaf aan dat ik waarschijnlijk wel de neiging heb tot lage bloedsuikers dus iets meer goede koolhydraten nodig heb. Dat is juist het eerste wat is schrap als ik wil afvallen ;). Maar goed, hij gaf als tip om alleen wat te minderen met ongezonde snacks en verder iets meer te sporens. Dat het dan na een jaar vast veel beter is, en ik mijn energie wel behoud. Tja dan maar zo proberen.
     
  2. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    Ja klopt, het bevalt eigenlijk wel goed. Ik doe wel alles op gevoel en weeg niks af en hou niet precies bij wat ik aan koolhydraten binnen krijg.
    Ik probeer mijn schema’s goed af te wisselen en eet alleen producten die onder de 5 koolhydraten per 100 gram zitten. De zin naar zoete dingen is meestal zo goed als weg.

    Een heel schema volgen is niet echt wat voor mij. Ja dat hou ik vol maar ik val te snel in mijn oude gewoonte. Nu is het echt goed vol te houden en dit zie ik mezelf altijd wel doen. Tzt ga ik de weekenden weer koolhydraten eten en doordeweeks wil ik dit blijven doen.
     
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    Fijn dat je weet wat je kan doen en eten om je hopelijk goed te blijven voelen.
    Sport je nu ook al?
     
  4. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Ja ik sport sinds begin februari weer, 1x zwemmen en 2x fitness. Had mijn teen gebroken dus daarvoor paar maanden niet.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    Bekijk bijlage 611487

    Mijn taartje; aardbeien met kwark.

    Ik blijf weer een beetje hangen in gewicht. Mijn kids eten vanavond pizza dus ik ga even bedenken wat ik wil. Ik heb ook niet zoveel tijd, misschien een kant en klare salade. Vanmiddag lunch ik met 2 eiwitrijke broodjes.
     
  6. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Lekker!!
     
  7. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hier lekker gesport gisteren, op advies van de gewichtsconsulente nu begonnen met meer brood eten.
    Ontbijt: 2 geroosterde broodjes roomkaas
    Tussendoor: plakje ontbijtkoek
    Lunch: 1 broodje boterhamworst (ff snel in de auto)
    Tussendoor: 2 geroosterde broodjes roomkaas en een bakje aardbeien
    Ik heb normaal om deze tijd best snaaitrek, nu helemaal niet, komt vast door al dat brood haha. Maar voelt wel fijn.
    Straks eten we een verse tomatensoep en maak er een quesedila bij van een volkoren wrap.. en nog een bakje kwark na denk ik. Mocht ik straks nog trek hebben neem ik nog een appel.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  8. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    Bekijk bijlage 611644
    Mijn lunch; bak yoghurt/kwark met een kiwi, kleine handje Atkins muesli en wat geschaafde pure chocolade.

    Vanochtend onder mijn eerste doel op de weegschaal! Gister een middag weg geweest met allemaal hapjes en als afsluiting friet.
    Ik heb me keurig gehouden aan wat rauwkost en fruit terwijl er allemaal lekkers was.
    Als avond eten heb ik 2 frikandellen genomen en een koolhydraat arme boterham met kaas.
    Ik ben trots ;)

    Hoe gaat het bij jullie?
     
    Mammie87 vindt dit leuk.
  9. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Tijdje niet geschreven. Het gaat eigenlijk wel oke! Ik heb wat meer ongezonde momenten, maar qua gewicht ben ik stabiel. Van 63,5 kilo in december naar 57 kilo nu. Ik hoef niet nog verder af te vallen van mezelf, al zou ik natuurlijk nog steeds wel een strakker lichaam willen ;) maar ik denk dat ik wat voeding en drinken betreft een prima balans heb gevonden.

    Wel spannend: ik stop binnenkort met mijn personal trainer, want doel bereikt en het is me te duur om ‘voor de leuk’ aan te houden. Ben nog aan het kijken wat ik dan ga doen, zit te denken aan pilates.. daarnaast ben ik meer aan het wandelen, 1x p/w 5 km. Wil dat een beetje opbouwen en (zo nu en dan) langere afstanden gaan doen. Wat doen jullie nu qua sport?
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  10. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Goed bezig!! Zeker een momentje om trots te zijn als je je doel hebt gehaald. Lekker gevoel :thumup:
     
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    @Mammie87
    Ik sport op dit moment nog niet. Helaas krijg ik bij een versnelde hartslag/inspanningen last van duizelingen. Ik ben zo blij dat ik daar geen last meer van heb in mijn gewone dagelijkse dingen dat ik het nog niet ga opzoeken.
     
  12. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    Jeahh, ik zit onder mijn kantelpunt gewicht!
    Nu 5 kilo kwijt :D
    En doorpakken, ik wil echt nog de andere 5 kwijt! Dit was appeltje eitje qua periode dus als de rest ook zo snel gaat dan kan ik weer stoppen met de pil!
     
    medj1983 en Mammie87 vinden dit leuk.
  13. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    Hoe gaat het met de rest??
     
  14. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Super!!! :thumup::thumup::thumup:
     
  15. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    Meiden, het is rustig hier, is dat goed nieuws?

    Hier gaat het als een speer! Dit had ik veeel eerder moeten doen dan had ik niet zoveel kilo’s gemoeten ;)
    Nog een kilo of 3 te gaan.
    Het gekke is dat ik het aan sommige broeken merk maar ik merk dat mijn buikomvang nog niet echt is afgenomen. Zal dat zo lang duren? Want anders moet ik mijn doel misschien bijstellen naar 13/15 kilo.
    Ik merk het nu vooral aan mijn bh’s en aan mijn horloge :rolleyes: die kan een standje strakker.
     
    Mammie87 vindt dit leuk.
  16. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Hoi allemaal,

    Ik zou graag met jullie mee willen doen.
    Wij zijn nu bijna een jaar bezig om zwanger te worden, maar het lukt nog niet. Ik ben nu 68 kilo en ben 1.60 meter.
    Ik merk dat ik niet lekker in m’n vel zit.
    Om heel eerlijk te zijn weet ik niet waar ik moet beginnen.
    Ik moet behoorlijk streng voor mezelf zijn, anders weet ik dat dit niet gaat lukken.
    Zoveel gerechten komen voorbij, maar waar begin je mee. Kom wel wat sites tegen met een dagmenu, maar je eet toch niet elke dag hetzelfde?

    En wanneer kun je het beste starten?
     
    Mammie87 vindt dit leuk.
  17. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    Hoi @Lalaatje90 wat vervelend dat jullie ook al zo lang bezig zijn met zwanger worden. Wat heb je een onregelmatige cyclus, en ik zie soms zonder ei?
    Slik je verder iets ter bevordering van je cyclus? Of alleen foliumzuur?

    Ik ben begonnen op mijn dieptepunt, ik wilde het liefste opgeven en stoppen met proberen. Toen wist ik dat er iets moest veranderen. Ik heb mezelf op de pil gezet en besloten dat ik eerst moest afvallen en pas mag stoppen als ik voldoende afgevallen ben. Nu zou ik dat niet perse aanraden maar hier helpt die stok achter de deur wel.

    Ik ben begonnen met het idee van koolydraatarm/ beperkt eten en daarna ben ik op instagram gaan zoeken naar menu’s. Ik doe alles op gevoel en weeg niks af. Inmiddels ben ik ongeveer 6 kilo kwijt. Of het iets voor mijn vruchtbaarheid gaat doen? Persoonlijk denk ik van niet maar ik voel me wel beter in mijn vel.
    Echt @Lalaatje90 als ik het kan dan kan jij het ook! Ik ben een echte emotie eter en heb echt een haat liefde verhouding met eten en zo geen doorzettingsvermogen.. hahah. Dit is echt appeltje/eitje!

    Mijn menu vandaag:
    Ontbijt: 2 koolydraatarme broodjes met filet
    T: appel
    L: salade met geitenkaas, pesto en gebakken spek
    T: grote kop thee met wat rauwkost/gevuld eitje
    A: wortelfrietjes uit de oven met 2 kipworstjes.
    T: blokje kaas/handje nootjes/paprika
     
  18. Lalaatje90

    Lalaatje90 VIP lid

    15 jan 2014
    5.777
    2.874
    113
    Friesland
    Ik gebruik tot nu toe alleen maar foliumzuur @Luna86
    Heb altijd multivitamine geslikt van Davitamon, maar die werd een beetje te duur voor zolang het al duurt. Ik was in januari en februari ook al begonnen met afvallen en merkte toen dat ik indd geen eisprong had. Daarna ermee gestopt en kreeg ik weer gewoon m’n eisprong.

    Ik vind het wel een beetje lastig met lunch en diner, wat moet je elke keer maken? Ik doe het alleen voor mezelf, m’n gezin eet gewoon ‘normaal’ Haha. Al zou t voor m’n partner ook goed zijn, maar die doet er niet aan Haha.
     
  19. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.288
    7.849
    113
    Gelderland
    Bekijk bijlage 612721 Ik lunch heel graag met een salade maar pak ook wel eens een grote kom kwark/yoghurt met fruit en noten of crackers, koolydraatarm brood.
    Avond eten is soms wel een dingetje hier. Door sport en werk van mijn partner eten we hier bijna nooit samen. Ik leg de jongens uit waarom ik iets wel of niet mag :) dat werkt prima. Maar ik eet dus alleen de groente en het vlees maar vanavond heeft de rest van het gezin een stamppot op en ik heb wortelfrietjes gegeten met een kipworstje. Dat is prima te maken allemaal.
     
  20. Langmuts

    Langmuts Fanatiek lid

    1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Hallo dames ook ik klets graag met jullie mee. Eigenlijk moet ik nog veel meer kwijt dan jullie, maar een goed begin is het halve werk toch? ;)

    Tegelijkertijd wil ik graag zwanger worden, dus niet extreem lijnen..

    IK ben jaren geleden afgevallen met khb, maar helaas door de nodige stressomstandigheden dubbel en dwars teruggekregen :(
    En ik kom niet weer in dat ritme..


    Ik eet veel te veel koolhydraten en suikers, ik weet mijn probleem. Maar het veranderen is punt twee :p

    Ik ben een hele slechte groente eter, en van teveel zuivel krijg ik schimmelinfectie..

    Wat eten jullie bijvoorbeeld in een hele week? Vooral ontbijt vind ik lastig, ben snel geneigd naar een snelle khd rijke hap.. Dan voel je je ineens goed, en krijg je later die dip waardoor je nog meer khd gaat zoeken :(

    En daar wil ik dus graag vanaf ;)
     

Deel Deze Pagina