5 tot 7,5 kilo afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Luna86, 25 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Welkom

    Ik wissel vooral heel erg veel af maar in grote lijnen ontbijt ik met de volgende dingen;

    -2 koolydraatarme broodjes met beleg
    -2/3 crackers van Atkins
    -Schaaltje met Griekse yoghurt (Lidl) met een kiwi en of handje muesli van Atkins.
    -1 of 2 gekookte eitjes met 1 cracker.

    Menu vandaag:
    O: 2 koolydraat arme broodjes met kipfilet en tomaatjes
    T: Griekse yoghurt met een kiwi
    L: salade met kip en appel en 2 gekookte eitjes
    T: niks
    A: omdat we laat waren was hij slecht, 2 frikandellen met doperwten en een handje frietjes. Meteen maar afgesloten met een wijntje en wat stukjes kaas.

    Morgen pak ik dan iets magerder/minder.
    Ik denk ontbijt met Griekse yoghurt en lunch met een komkommer met kipfilet en roomkaas en een schaaltje tomaatjes.
    Avond eten is morgen wat lastig ivm sport van de oudste maar ik ga denk voor een soepje met een koolydraat arme boterham. Tussendoor iets van een rijstewafel of een stuk fruit.
     
    Langmuts vindt dit leuk.
  2. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Goedemorgen, ik heb mezelf eens een goede schop onder mijn kont gegeven haha.. ik blijf vreselijk stabiel, omdat ik tussendoor nog te vaak een paaseitje pak of een cracker oid in de avond.. dus heb nu een nieuw vast dagmenu gemaakt, zo rond de 1600 calorieën.
    7.30 250 gram magere kwark met een halve lepel proteïne poeder en lijnzaad.
    10.00 een appel en 3 plakjes kipfilet
    12.30 2 volkoren broodjes met roomkaas of smeerkaas, een ei en groente
    15.00 20 gram noten en 25 gram pure chocolade (evt wat snackgroente of cup a soup bij trek)
    17.30 600 calorieën
    20.00 als ik trek heb nog 200 calorieën

    De avond houd ik wat meer open. Als ik lasagne eet bijvoorbeeld hoef ik geen snack meer, maar na het sporten of als we vag hebben gehaf, dan wel :)
    Denk dat dit me wat meer houvast geeft. Moet nou ook wel echt weer back on track komen.. nog 7 weken tot onze vakantie :D
     
    Mammie87 en Luna86 vinden dit leuk.
  3. Mammie87

    Mammie87 Fanatiek lid

    17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik heb gisteravond de laatste training met mijn personal trainer gehad. 3 maanden gedaan en echt heel blij met de resultaten. 5% vet eraf, 2% spier erbij. Ik woog vanmorgen gewoon 56,3 kilo terwijl het in december nog 63,5 was. Dit past beter bij mijn lengte (1.59). Super trots op mezelf :D

    Ik heb wel nog een flubber moederbuik, daar wil ik nog verder aan gaan werken. Maandag intake voor pilates, eens zien of dat me nog iets kan brengen. Qua eten ga ik gewoon zo verder als ik nu doe, dat werkt prima.

    Ik hoef van mezelf niet verder af te vallen, wil vooral stabiel blijven en een wat strakker lichaam krijgen.

    Voor de nieuwe meeschrijvers: ik vond het voorheen ook erg moeilijk om vol te houden, zeker het (mega) verminderen van cola en chocola. En toch hou ik het nu makkelijk vol. Vaste eetschema’s (1400 kcal) en daarmee een duidelijke structuur voor mezelf helpen enorm. Avondeten hebben we altijd ‘gewoon’ gehouden, maar wel slimmere keuzes. Minder vlees, meer groente, zo min mogelijk pakjes en zakjes. Veel recepten van chickslovefood.nl

    Succes allemaal! :thumup:
     
    Luna86 en medj1983 vinden dit leuk.
  4. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    @Mammie87 super goed gedaan zeg! In 3 mnd een hele mooie verandering. :) daar mag je trots op zijn!


    Hier:
    O: kwark/yoghurt met een kiwi
    T: geen
    L: 2 eiwitrijke broodjes. 1 met brie en de ander met filet american en een gekookt eitje. Stukjes komkommer
    T: we gaan ‘borrelen’ bij vrienden dus ik neem misschien een wijntje of een ander drankje. Ik neem tomaatjes/paprika met dip mee.
    A: hamburger met een slabroodje en daarnaast nog groente.
    T: stukje pure chocolade.

    Ik sta weer een beetje stil, balen! Ik wil nu graag ver onder mijn #$~/ grens.. gister eerste keer dat iemand het opviel :) dus dat werkt wel goed!
     
    Mammie87 vindt dit leuk.
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Mijn altijd eerlijke vriendin zag niet dat ik was afgevallen :confused: en eerlijk gezegd zie ik het zelf ook niet echt. Ik had gehoopt dat het wel een beetje zichtbaar zou zijn...
    Zo demotiverend dit :p

    Mijn sm zag het, dat is opzich wel fijn maar die broek zat gewoon veel te ruim dus dat was makkie. Ik wil het in mijn gezicht zien!! :D

    Hoe gaat het bij jullie??
     
  6. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Ah jammer, hoeveel kilo ben je nu kwijt? Bij mij zagen mensen het na de eerste zwangerschap na ongeveer zes kilo.
     
  7. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Ik ben er nu 6 kwijt en een beetje maar daar blijf ik nu een beetje mee schommelen. Vanochtend voor het eerst weer 6,5.

    Nu de paasdagen rustig doorkomen en dan hoop ik straks richting de 7 te gaan! Nog 3-5 te gaan!
     
    medj1983 vindt dit leuk.
  8. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Nou ik had de tip van de diëtiste opgevolgd om meer brood te eten.. maar dat was geen succes. Voelde me zo opgeblazen en had meer trek.. denk niet dat dat voor me werkt. Maar ben afgelopen week begonnen met koolhydraatbeperkt en voel me eigenlijk heel goed. De weegschaal zei vanochtend 74.4 dus ook eindelijk weer wat vooruitgang, al zal er veel vocht bij zitten. Nou ja, op deze voet maar verder :)
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  9. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Dag dames,

    Mag ik gezellig mee kletsen? In de zomer willen wij voor een 3e kindje gaan. Maar voor die tijd wil ik het liefst nog 7 kilo afvallen.
    Voor mijn vorige zwangerschap is dat wel gelukt (17 kilo eraf), maar daar zit er nu na de tijd dus weer ongeveer 6 van aan:roflmao:..
    Ik ben inmiddels 1 kilo al kwijt.. door vooral geen suiker meer te drinken en na t avond eten niks meer te eten... Verder vooral veel groenten en fruit, minder koolhydraten en veel water drinken.
    Lijkt me leuk om ideeen uit te wisselen en een stok achter de deur te hebben om vol te houden.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  10. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Welkom @Flien13 Hier om dezelfde reden nog wat afvallen ;)
    Succes!! Minder suiker is al een mooi eerste begin! Op naar de volgende kilo(s)!


    De hele Pasen goed doorgekomen, vanochtend een baal moment en toen heb ik me laten gaan... 6 witte paaseitjes:rolleyes: appeltje erbij gedaan en dat was dan meteen mijn ontbijt. Hopelijk geen zwakke momenten meer. Ik blijf nu hangen in gewicht en dat vind ik super frustrerend.
     
  11. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    Haha (paas)eieren voor ontbijt is best gezond toch? :p Als dat alles is na het hele paasweekend dan valt het reuze mee toch :)
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  12. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Zo vandaag best alweer een ok dag.

    O en tevens T: yoghurt/kwark met kiwi en klein handje Atkins muesli
    L: 2 Atkins crackers met zelfgemaakte eiersalade en plakjes worst met kruidenkaas
    T: waterijsje en een rijstewafel met pindakaas
    A: zero noedels met hamblokjes en sperziebonen.
    T: appeltje met kaneel.

    Nog wat tussendoor gesnaaid, merk dat ik echt weer moet afbouwen. 3 blokjes kaas, 2 pure eitjes :rolleyes: snoeptomaatjes en komkommer. Ik heb veel meer gedronken dan de afgelopen dagen dus ik ben tevreden.
     
  13. medj1983

    medj1983 Fanatiek lid

    12 jun 2012
    3.176
    499
    83
    Hey meiden, ik stop er even mee.. nou ja ik stop voor altijd met diëten. Ben er zo spuugzat van ;) het kost me altijd zoveel energie en die kan ik beter gebruiken eigenlijk. Ik wens jullie heel veel succes verder met het behalen van jullie doelen.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  14. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Zo na 2 weken iets van de rem af ga ik vandaag weer door.

    In grote lijnen heb ik doorgezet maar ivm de vakantie was het toch wat lastiger met buiten de deur gaan. De hoofdmaaltijden heb ik koolhydraatarm gelaten en vanochtend was ik op het hetzelfde gewicht.

    Mijn menu vandaag
    O: kracker met filet en een ei plus een kwart appel.
    T: bakje kwark met een kiwi
    L: salade
    T: kh broodje met beleg
    A: witlof met kaas en spek en wortelfrietjes.
    T: plankje met worst, kaas, nootjes, rauwkost.


    Wie doet er nog mee? En wat is je menu voor vandaag?
     
  15. Flien13

    Flien13 Actief lid

    11 mei 2015
    277
    99
    28
    @Luna86 ziet er goed uit je dagmenu. Ik doe nog mee hoor.. in de vakantie alleen hopeloos mislukt... Zelfs aangekomen vrees ik (durf niet te wegen).

    Vandaag mijn menu:
    O: kwark, rood fruit en granola
    T: gedroogde abrikoos 3 st. en een peer
    L: volkoren brood twee sneeën en gebakken ei (zonder boter gebakken)
    T: aardbeien
    A: zoete aardappelen, sperziebonen, kipfilet (ovenschotel)

    Daarna niets meer.. in de avond probeer ik alleen nog wat te drinken....
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  16. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Pff. Hier gaat 't helemaal niet. Moe, futloos, geen puf voor sporten en eet alles wat los en vast zit.. Maar morgen ga ik 't proberen weer op te pakken. Ik wil echt nog 5 kg kwijt, 't moet.
     
  17. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    @Flien13 op welke dag weeg jij?

    @Ukkie1 ik doe mee voor de 5 kilo. Hier precies nog 5 kilo eraf. Dan vind ik dat ik op een goed gewicht zit. Dit punt is het moeilijkste want ik merk dat ik ben afgevallen maar ik zie het nog niet. Dat is echt een valkuil want daardoor ben ik mijn motivatie kwijt.

    Vandaag zonder na te denken een stukje chocolade in mijn mond gestopt. Voor straf moet ik zometeen op de fiets boodschappen doen ;)

    O: koolhydraat arm broodje met kaas, koffie en 2 glazen water.
    T: magere kwark met een kiwi en een glas water
    L: kaas/ei pannenkoek
    T: ? Weet ik nog niet
    A: witlof met kaas en spek
    T: cappuccino denk ik. Vergadering op school en die hebben heerlijke koffie ;)

    Gister een goede dag gehad. Nee tegen taart gezegd maar als ontbijt wel een croissant genomen. Mijn kids hadden zich enorm uitgesloofd, dan zeg ik geen nee tegen ze ;)
    Avond eten was Mac Donalds en ik heb voor een salade gekozen met een paar frietjes voor de lekker ;)
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  18. Ukkie1

    Ukkie1 Fanatiek lid

    30 jun 2015
    4.690
    2.137
    113
    Nou, ik heb 2 overwinningen. Ik heb de taart op werk laten staan EN ik heb gesport net haha. 't is een begin. ;)

    Ontbijt was hier yoghurt met banaan, tussendoor een appel, als lunch 2 boterhammen met kaas, tussendoor wat gesnoept, oeps. En vanavond pasta met veel verse groenten en een vleesvervanger. Tussendoor koffie thee en water gedronken.
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  19. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    @Ukkie1 Wat een super goed begin!

    Hier een halve kilo aangekomen. Had niet anders verwacht nadat ik de pasta pot geplunderd had, iets met ongesteld en verdrietig dat het weer niet gelukt was..
    Nu mezelf streng toegesproken, met een slecht lijf gaat het sowieso niet lukken. :cool:
    Ik ga nu alles wat ik eet opschrijven en kijken wat ik nog anders kan doen.
     
    Ukkie1 vindt dit leuk.
  20. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    In een maand tijd maar 1 kilo afgevallen, zo balen :( heb voor mijn gevoel nog steeds heel veel gelaten..
    Nu hou ik alweer 3 dagen precies alles bij en ik merk dat het er nu wel weer af gaat.
    Nu 8 kilo totaal en mezelf een nieuw doel gegeven dus nog 5 kilo te gaan inplaats van 2 :p
     

Deel Deze Pagina