5 tot 7,5 kilo afvallen

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Luna86, 25 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Pff. Hier was er 0,7 af. En nu weer 0,6 aan. Hoe dan?? Oké ik heb deze week een ijsje gehaald met de jongens en gister een gebakje. Slecht natuurlijk maar toch geen halve kg waard?! Begin er echt beu van te worden.
    Ik ga toch maar weer eens koolhydraten minderen, kreeg ik net als tip. Pff. Gekloot zeg!

2. catlady

catlady Bekend lid

26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Ik ben 9 kilo kwijt door minder koolhydraten te eten. Geen Aardappelen, pasta, rijst of brood. Tegenwoordig eet ik voor de lunch wel brood. En met verjaardag en neem ik altijd een stukje gebak.

Ik sport niet, fiets een beetje en wandel wat van en naar het werk.

Een aanpassing van de levensstijl werk goed en blijven de kilos er ook af.

Een crashdieet zal nooit werken. Een zitten beroeo zorgt ervoor dat de energie(koolhydraten) niet wordt gebruikt waardoor je aan komt. Zorg voor beweging en niet teveel suiker in je dieet.

3. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Ik ga proberen mee te lezen en te schrijven. Ik heb altijd 58/60 kilo gewogen maar na de zwangerschap van de tweeling ben ik op 69/70 blijven steken. Ik was daar al heel blij mee omdat ik meer dan 35 kilo was aangekomen. Nu begin ik toch weer sterk te balen van mijn lijf en zit ik nu op 65/66 maar ik wil die laatste vijf kilo er ook echt af hebben. Vooral mijn buik en billen blijven mollig. Ik kan ook slecht van de snaai afblijven sinds ik niet meer werk. Ik werk nu twee dagen in ons eigen bedrijf en de overige dagen werk ik vanuit huis aan de administratie dus zittend werk.
    Ik heb zelfs een abbo op de sportschool maar kom er nauwelijks omdat er zo weinig tijd is.
    Kortom de komkommers en yoghurt moeten weer de koelkast in ipv de lekkere worstjes, toastsalades etc.
    Wat eten jullie zoal? Ik hou bijvoorbeeld niet echt van brood waardoor ik vaak lekkere broodjes scoor. Dus een pistoletje met eiersalade, kipstukjes in saus etc. Of juist wel een boterham maar dan met nutella of hagelslag of een restje avondeten van de vorige dag wat natuurlijk veel calorien bevat.
    Rond 14:00 en 16:00/17:00 heb ik de ergste snaaizin en savonds als de kids op bed liggen en man werken is. Dan ga ik echt uit verveling eten.

Luna86 vindt dit leuk.
  4. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Nou hier is ereen kg af :thumup::thumup: ben weer goed bezig met sporten en koolhydraten minderen. Ik voel me gelijk ook veel beter. Nog 4 te gaan!! Dan zijn er totaal 11 af en heb ik een goed gezond gewicht, zou toch wel fantastisch zijn als dat me lukt!

Luna86 vindt dit leuk.
  5. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Bahbah ah. Even klagen hoor. Rot hormonen.

In heb PCOS. Moeite met m'n gewicht, altijd al. Ik slik de pil nu omdat ik telkens ongesteld was en tussentijds bloedverlies had na de geboorte vd 2e.

Week voor m'n stopweek nu begin ik al ongesteld te worden. Darmen van slag. Buikpijn. En een hale kg aangekomen!! Hele week supergoed aan m'n dieet gehouden, veel bewogen. Alle lekkere dingen weerstaan. Ben er echt even verdrietig van :(

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    @Ukkie1 volhouden!!! Nu even niet naar de weegschaal kijken. Je doet het super goed!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113

Dankje! Maar 't voelt zo stom :(

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Hier blijf ik hangen.. ik eet nog steeds khb maar pak steeds vaker weer wat tussendoor. Kortom ik verval weer in mijn oude gewoonte. Aanpakken dus ;)

Ik wil er echt nog 5/6 kilo af want ik zie namelijk nog steeds heel weinig verschil met eerst. Ik wil het zelf zien en dan kan ik tevreden zijn.

Vandaag eet ik:
    O: 2 Atkins crackers met beleg. 1/4 appel en een glas water.
    T: koffie en een klein schaaltje yoghurt met een kiwi en een glas water
    L: salade met carpaccio plus water
    T: komkommer en tomaat plus een kop thee
    A: 2 zoete puntpaprika’s met gehakt en geitenkaas.
    T: handje nootjes/ komkommer met een stukje worst

9. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Wowhoee. Hier weer wat afgevallen. Extra gewicht is er af en 0.3 kg extra. Totaal nu 7.3 kg afgevallen. Nog 3.7 tegaan! Ik eet koolhydraatarm en dat gaat eigenlijk heel goed! Ook met atkins, maar dan repen en shakes en verder normaal tussendoor,maar zonder koolhydraten.

Luna86 vindt dit leuk.
  10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Zou je je menu willen delen?
    Ben wel benieuwd hoeveel jij eet en dan afvalt.

11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ja tuurlijk, gister bijvoorbeeld :

Smorgens Atkins reep
    Tussendoor 2 x wilde perzik
    Lunch: 150 gram Turkse yoghurt 10% met bosbessen
    Tussendoor: snoeptomaatjes.
    Avond: roerei met paprika, champignons, ui, knoflook, prei en vegan gehakt.

Luna86 vindt dit leuk.
  12. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Tussendoortjes zijn bijv: gekookt eitje, klein schaaltje yoghurt, groenten, plakje rookkaas in de magnetron smelten dan walnoten erop en weer hard laten worden dan heb je soort cracker.

Boekweitpannekoeken zijn ook heel lekker, neem ik ook vaak als lunch.
    50 gram boekweitmeel, 1 ei, snufje zout, melk tot je een goed beslag hebt. Bakken, event wat kaas erop.. Heerlijk. Heb je ook echt even iets te kauwen.

En ik eet geen koolhydraten meer bij m'n eten. Dus geen brood, aardappels, pasta of rijst.

En.. Ik sport veel. Probeer elke dag iets te doen. Al is 't maar 10 min buikspieren voor de tv of yoga, iets.

Luna86 vindt dit leuk.
  13. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ik wil graag mee kletsen:)

Ik ben nu 2 weken bezig met Sonja bakker het nieuwste boek, gaat me tot nu redelijk af op wat moeilijke momenten na.

Ik weet nu 75,4 ik wil graag voor de vakantie op de 70 zitten

Luna86 vindt dit leuk.
  14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Fijn dat je mee wilt kletsen!
    Wanneer gaan jullie op vakantie?

15. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Over 6 weken

16. Flien13

Flien13 Actief lid

11 mei 2015
    277
    99
    28
    Ik krijg steeds geen meldingen meer... Dus heeel lang niet meer gereageerd ...:roflmao:

Hoe staat iedereen ervoor? (-: Ik was door wat stress op t werk en privé weer behoorlijk aangekomen afgelopen maand:cry:.. nu sinds twee weken weer goed op weg. Inmiddels 1,6kg eraf weer:).. wil er nu nog 5 ongeveer...

Luna86 vindt dit leuk.
  17. Flien13

Flien13 Actief lid

11 mei 2015
    277
    99
    28
    Ik probeer af te vallen door ritme in m'n maaltijden aan te brengen en niet te beginnen met suiker.. behalve in t weekend dan gun ik mezelf soms iets, zoals een ijsje ofzo :p..

Ik heb een aantal dieet regels:
    - max 4 boterhammen op een dag (verspreid over ontbijt en lunch). Voor ik begon waren het er 7 elke dag. En alleen nog hartig en mager beleg door de weeks
    - geen alcohol door de weeks (vrijdag telt al als weekend overigens haha)
    - geen suikerhoudende dranken door de weeks. In het weekend enkel een glas Rivella o.i.d.
    - alleen rauwkost/fruit tussendoor overdag
    - 's avonds handje nootjes als ik het niet volhoud om niks te eten, maar meestal eet ik niks na t avondeten
    - om de dag yoghurt/kwark als ontbijt ipv brood (ik hou zooo erg van brood, maar dat is ook gelijk een grote dikmaker bij mij:roflmao:)
    - avondeten pas ik de verhoudingen aan. Dus meer groenten en mager vlees, minder koolhydraten zoals pasta of aardappelen.

Op deze manier ben ik al veel afgevallen voor mijn vorige zwangerschap en dit is voor mij goed vol te houden. Ik gun mezelf tijdens uitjes wel wat meer. Bijv in een restaurant neem ik gewoon waar ik zin in heb en ook een toetje:p

18. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Wwoewhoee. Hier gaat 't echt lekker. Ben zonder moeite superstreng, sport of beweeg 5 x per week. Nog 3 kg te gaan  heb officieel weer een gezond bmi. Dus ik ben blij.

Hoe is 't verder hier?

Luna86 vindt dit leuk.
  19. leentje86

leentje86 Actief lid

24 jan 2011
    408
    649
    93
    mag ik ook meeschrijven? vorig jaar 24 kilo afgevallen, maar nu toch weer 5 kilo er bij... nu weer oppakken en de 5 kilo er weer af krijgen.
    wel lastig om weer gemotiveerd te raken met alle bbq en ijsjes, maar we gaan er weer voor!

Luna86 vindt dit leuk.
  20. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    @leentje86 natuurlijk! Wat knap dat je eerder al zo veel bent afgevallen hè! Hoe heb je dat gedaan?

Zullen we anders een lijstje maken? Misschien geeft dat net even dat motivatie setje voor de laatste kilo’s?

Deel Deze Pagina